بهترین ایده‌های ترنده شده برای طراحی سرویس بهداشتی سال 2024

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.5 دقیقه

راهنماتو- از زمانی که زندگی انسان‌ها رو به مدرن شدن رفته است، هر سال، بیش از سال پیش به این مساله متمرکز هستیم که چه ایده‌هایی می‌تواند فضایی آرام‌تر، کارآمدتر و زیباتر برای ما به همراه داشته باشد. از این رو، باید ایده‌های افرادی که در زمینه دکوراسیون داخلی فعال هستند را روی هوا بزنیم و فورا در بخش‌های مختلف خانه پیاده‌سازی کنیم. برخی از این ایده‌ها ممکن است برای ما هزینه‌بر باشند و نتوانیم از پس آن برآییم. اما، برخی دیگر به قدری راحت هستند که می‌توانیم همین حالا برای اجرایشان در سرویس بهداشتی اقدام کنیم. راهنماتو در این مقاله بهترین ایده‌های ترندشده در سال 2024 برای سرویس بهداشتی در منازل ما را بررسی می‌کند.

1. جداسازی توالت

1

به گزارش راهنماتو، یکی از جدیدترین ایده‌ها برای دکوراسیون سرویس بهداشتی در سال جدید، تعبیه کردن یک سرویس بهداشتی در فضایی مجزا و کوچک است که به Water Closets یا کمد آب معروف شده است. ممکن است که سرویس بهداشتی خانه‌های برخی از ما ایرانی‌ها ترکیبی از توالت و حمام باشد. این مساله همواره مورد رنجش خاطر ما است. در برخی موارد نیز داخل حمام، یک توالت فرنگی نصب می‌کنند، در حالی که توالت ایرانی به صورت مجزا در یک بخش دیگر از خانه قرار دارد. در هر دو صورت ما با استفاده از یک دیوار کاذب یا یک پارتیشن می‌توانیم توالت را از حمام جدا کنیم تا آرامش خود را در سرویس بهداشتی، بیشتر کرده باشیم.

2. ادغام دوش با رختکن

1

اگر در سرویس بهداشتی منزلتان فضایی جداگانه با نام رختکن دارید که به وسیله یک در از حمام و دوش جدا شده است، بهتر است این مانع را کنار بزنید. یکی از ایده‌های ترند شده برای دکوراسیون سرویس بهداشتی، ادغام کردن دوش با فضای رختکن و روشویی است که باعث دلبازتر شدن فضای حمام می‌شود. اگر تصمیم به بازسازی حمام به این روش گرفتید، حتما به سیستم گرمایشی فضای جدید فکر کنید.

3. آوردن یخچال به حمام

1

ممکن است با شنیدن این جمله که قرار است به بخش حمامِ سرویس بهداشتی، یخچال بیاوریم، کمی تعجب کنید. اما، زندگی مدرن روزبه‌روز در حال برداشتن مرز میان یک زندگی تجملی و راحت است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید خوراکی خوردن در فضای حمام در ایران هم از قدیم مرسوم بوده است. وقتی مادربزرگ‌های ما به حمام‌های عمومی می‌رفتند حداقل یک نوشابه به همراه داشتند. حالا قرار است در بخشی از حمام یک یخچال بگذاریم تا لازم نباشد از هم‌خانه‌ای‌هایمان بخواهیم حین دوش گرفتن برایمان یک لیوان آب قند بیاورند!

4. کاشی یکپارچه

1

یکی از مواردی که در دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی در سال 2024 ترند شده است، نصب کاشی‌های بسیار بزرگ، به‌جای کاشی‌های کوچک است. دلیل این مساله نیز آوردن حس یکپارچگی به سرویس بهداشتی است. جدای از این مساله با نصب کاشی‌های بزرگ، تمیزکاری راحت‌تری داریم. بعلاوه، اگر کاشی‌های بزرگ به صورت اصولی به زمین چسبیده شده باشند، می‌توانیم مطمئن شویم که دیگر قرار نیز از لای درزهای کاشی به سقف همسایه طبقه پایین، رطوبت برسانیم!

5. آینه‌های نورانی

1

یکی از جذاب‌ترین و البته راحت‌ترین ترند‌ها برای دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی در سال 2024 نصب آینه‌های نورانی است. پست این آینه‌ها را با لامپ یا نوارهای ال ای دی، نورانی می‌کنند، سپس آینه را نصب کرده و از یک ایده جذاب لذت می‌برند. وجود نور پیرامون آینه باعث می‌شود که از هر جهت به صورت ما نور بتابد و بتوانیم باکیفیت‌ترین آرایش را تجربه کنیم.

6. کابینت نورانی

1

یکی دیگر از ایده‌های ترند شده برای دکوراسیون سرویس بهداشتی در سال 2024 نصب لامپ یا نوار ال ای دی زیر کابینت‌ها، شلف‌ها یا قفسه‌های موجود در سرویس بهداشتی است. انتخاب رنگ این نور کاملا بستگی به شما دارد. توجه داشته باشید که بازی با نور می‌تواند سرویس بهداشتی‌ای دلباز، زیبا و آرامش‌بخش برای شما به همراه داشته باشد. در برخی موارد نیز می‌توانیم از نوارهای نورانی هوشمند ال ای دی استفاده کنیم. در این صورت، به هنگام باز کردن در کابینت، فضای داخلی آن روشن خواهد شد و پیدا کردن وسیله‌ای که به آن نیاز دارید را برایتان راحت‌تر می‌کند.

7. استفاده از توالت‌های هوشمند

1

این روزها همه درباره توالت‌های هوشمند حرف می‌زنند؛ این دقیقا یک نشانه است که ثابت می‌کند ما با یک ایده ترندشده طرف هستیم. توالت‌ها یا حتی دوش‌های هوشمند کاربردهای متفاوتی دارند که هرکدام به نوبه خود می‌توانند بیش از پیش برای ما راحتی و آرامش را به همراه داشته باشند. برخی از این توالت‌های هوشمند می‌توانند عمل شست‌وشو را راحت‌تر کنند و برخی از دوش‌های هوشمند، توانایی تغییر دمای آب، براساس دمای دلخواه یا مناسب شما را به همراه خواهند داشت.

8. حمام بخار

1

اگر در سرویس بهداشتی نسبتا بزرگی دارید و یکی از طرفداران همیشگی جکوزی بوده‌اید، بهتر است به این ایده جذاب حمام بخار در میان ایده‌های ترندشده سال 2024 توجه کنید. برای این منظور می‌توانید فضایی کوچک را با شیشه، به‌صورت کامل، عایق‌بندی کنید و در آن نیمکت‌هایی چوبی بزنید و سیستم بخار به راه بیاندازید یا دوش بخار نصل کنید. (مساله تهویه را فراموش نکنید!). بعلاوه، می‌توانید با ساخت یک جکوزی کوچک در بخشی از سرویس بهداشتیتان، اقدامی جذاب و هیجان انگیز ایجاد کنید که البته کمی هزینه و زمان‌بر است. اگر همواره از درد مفاصل رنج می‌برید، ساخت جکوزی و سوناهای کوچک در سرویس بهداشتی‌های نسبتا بزرگ، ایده‌هایی بسیار خوب برای شما عزیزان هستند.

 

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها