کدوم GTA تونسته بهترین شخصیت اصلی رو داشته باشه؟

  • فؤاد رحیمی فؤاد رحیمی
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 7.4 دقیقه

راهنماتو- هیچکس نمیتونه منکر این قضیه باشه که چقدر بازیهای GTA تونستن بچگی مارو بسازن و هنوز هم هستن عیده زیادی که برای اولین بازی‌های قدیمی GTA رو برای اولین بار باز میکنن و اون لذتی که ما تو تجربه اولشون بردیم رو میبرن. دیگه بعد از گذشت بیشتر از 20 سال از اولین نسخه سه‌بعدی GTA ، این سری تونسته همراه گیمپلی جذابش داستان‌های فوق‌العاده‌ای رو هم برامون تعریف کنه که هر کدوم به خاطر شخصیت‌هایی که توشون معرفی شدن حتی به یادموندنی‌تر هم شدن.

به گزارش راهنماتو، هر بازی GTA با توجه به داستانی که داشت، یه شخصیت اصلی هم داشت که خودش رو توی اون شرایط درگیر میدونست و تلاش داشت که بتونه گلیم خودش رو در پایان از آب بکشه. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به بهترین شخصیت اصلی‌هایی که تابحال توی این سری دیدیم بندازیم.

10- ویکتور ونس (Vice City Stories)

which-gta-had-the-best-main-characters

ویکتور ونس، اولین بار توی Vice City به عنوان یه شخصیت فرعی اونم خیلی کم‌تاثیر ظاهر شد ولی بعداً تونست داستان خودش رو توی Vice City Stories که یه جوری یه پیش درآمدی به Vice City بود داشته باشه. داستانی که اون داشت این بود که برای اینکه بتونه به خونوادش کمک کنه مجبور میشه توی شهر کثیف وایس‌سیتی دست به خلاف بزنه و اتفاقا تبدیل به یکی از کله‌گنده‌های شهر هم بشه، ولی با وجود داستان خوب بازیش، میشه گفت اونقدر نتونست به یادگار بمونه برای همین هم پایینترین رتبه رو بهش دادیم.

9- جانی کلبیتز (The Lost and Damned)

which-gta-had-the-best-main-characters

وقتی Grand Theft Auto برای اولین بار یه بسته الحاقی داستان‌محور رو برای GTA 4 منتشر کرد، گیمرا با یه شخصیت آشنا از بازی اصلی به اسم جانی کلبیتز بیشتر آشنا شدن. او جزء داستان Grand Theft Auto IV بود و در The Lost and Damned، که یه انگار افزونه‌ای بر داستان GTA 4 بودش نقش اصلی رو داشت. توی دنیای موتورسوارای بی‌رحم و وحشی که فقط براشون خون و خونریزی مهمه برای اون وفاداری و برادری اهمیت بیشتری داشت و همین باعث شد داستان بازی قابل لمس‌تر باشه.

8- تامی ورسیتی (Vice City)

which-gta-had-the-best-main-characters

تامی ورسیتی یکی از شخصیت‌های نمادین دوران PlayStation 2ئه که از قلب وایس سیتی به عنوان یکی از شخصیت‌های بی‌رحم و خودخواه Grand Theft Auto ظاهر شد. به عنوان یک قاتل حرفه‌ای برای مافیا، ورسیتی ابزارهای لازم برای بقای در تجارت دارد و امیدواریم که در Grand Theft Auto 6 اون رو دوباره بتونیم ببینیم. شخصیتی که میشه گفت جزو سردترین و خطرناک‌ترین شخصیت‌هایی هستش که این سری تابحال بهمون معرفی کرده.

7- کلاد (GTA III)

which-gta-had-the-best-main-characters

کلاد یک شخصیت صامت بود که با معرفی Grand Theft Auto III، به عنوان اولین بازی 3D توی این سری، آغازگر نسل جدیدی از بازیهای کامپیوتری بود. این بازی الگویی برای بازیهای جهان‌باز شد و با وجود اینکه کلاد هیچ وقت حتی یه کلمه هم نگفتش، اون رو به عنوان یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های Grand Theft Auto میشناسن.

6- فرانکلین کلینتون (GTA V)

which-gta-had-the-best-main-characters

فرانکلین کلینتون همیشه بیشتر نقش یه پیرو رو داشت تا اینکه بخواد یه رهبر خوب باشه، از همون اول با لامار دیویس گرفته و بعدش با مایکل دی سانتا. اما استعدادهای قابل توجهی داشت که اون رو در Grand Theft Auto V خیلی برجسته کردن. اهدافی که داشت عوض شدن و توی یه مدت زمان نسبتاً کوتاه، فرانکلین کلینتون تبدیل به یه افسانه خیابونی شد، میلیون‌ها دلار پول درآورد، در کوه‌های وینوود زندگی می‌کرد، و سرقت‌های رو بزرگی انجام میداد.خلاصه که میشه گفت در پایان میبینیم که چطور آقای خودش شده.

5- ترور فیلیپس (GTA V)

which-gta-had-the-best-main-characters

ترور فیلیپس اونقدر بی حد و مرز بود که ناخودآگاه حد و مرزهای شخصیت پردازی رو عوض کرد! اما اون یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌های Grand Theft Auto بود که هیچوقت انتظارش رو نداشتیم که یه روزی کسی مثل اون رو ببینیم. مشکلات مدیریت خشم اون برای خیلی از ماها تونسته بود خیلی خنده‌دار باشه و با وجود سردرگمی‌های بی‌حدش، اون تونست یه بعد جدید از این دنیای آشفته رو با ذهن سرد و محاسباتی‌اش برای تجارت به ما نشون بده برای همین هم اون رو یکی از قوی‌ترین شخصیت‌های Grand Theft Auto میشه دونست.

4- تونی سیپریانی (Liberty City Stories)

which-gta-had-the-best-main-characters

تونی سیپریانی یکی از تنها شخصیت‌های GTA هست که تلاش میکنن اتصال دوتا بازی این سری رو به هم وصل کنن، اون اول به عنوان یه شخصیت اصلی توی Grand Theft Auto III ظاهر شد و در Liberty City Stories هم به عنوان شخصیت اصلی این بازی معرفی شد. اون یکی از عناصر مهم خانواده Leone بود که در Liberty City مستقر بودن و به عنوان یک فرد بسیار وفادار و یه سرباز با استعداد، اثر خودش رو توی این سری گذاشت و ثابت کرد که یک فرد می‌تونه تعادلی خوبی بین یه مرد خانواده بودن و یه گنگستر خوب رو حفظ کنه.

3- مایکل دی سانتا (GTA V)

which-gta-had-the-best-main-characters

اگر بخوایم دقیق‌تر به داستان GTA 5 نگاه کنیم، متوجه میشیم که مایکل دی سانتا تنها دلیلی هستش که داستان اصلا توی مرحله اول شروع شد. اون بیشتر یه عامل انگیزشی بود و کسی که رویدادهای بازی حول اون اتفاق میفتادن و تونست با این حرکیت یکی از خاطره‌انگیزترین داستان‌های این سری برای بیشتر از 100 میلیون گیمر تعریف کنه. اون یه خلافکار خوب و یه سارق ماهره، حتی در سال‌های بازنشستگی خودش، میتونه با هر تفنگی عملکردی فوق‌العاده داشته باشه. در کنار این که شاید شخصیتی عمیق یا دوست‌داشتنی نداشته باشه ولی همیشه صسعی کرده به کم‌تجربه‌های خودش کمک کنه تا بتونه یه تاثیر خوب رو از خودش به جا بزاره.

2- کارل "CJ" جانسون (San Andreas)

which-gta-had-the-best-main-characters

کارل جانسون در San Andreas GTA و در سال 2004 مهمون تلویزیون و کامپیوتر و PS2های خیلیامون شد و در نهایت به یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های Grand Theft Auto تاریخ تبدیل شد. اون یه مرد خانواده‌مدار و یک جنگجوی بی‌رحم با قلبی طلایی هستش، و اون همیشه بهترین‌هارو برای کسایی که بهش نزدیک هستن و دوستش دارن خواسته. اون جزو معدود شخصیت های چند‌بعدی این سریه، برای همین هم هستش که تونسته اینقدر برامون جذاب باشه و سفر اون توی سراسر San Andreas اون را از یه گانگستر دره پیت خیابونی به یه افسانه چه در بازی و چه در دنیای واقعی تبدیل کرد.

1- نیکو بلیک (GTA IV)

which-gta-had-the-best-main-characters

در سال 2008 راکستار با Grand Theft Auto IV اون نیمه دارک و تاریک خودش رو به نمایش گذاشت و خیلی‌هارو بهت‌زده کرد، چرا که این بازی دقیقا مخالف چیزی بودش که ما تابحال باهاش آشنا شده بودیم. با این حال این بازی همچنان یه موفقیت تموم‌عیار برای راکستار بودش و این رو باید مدیون داستان فوق‌العاده و عالی این بازی به محوریت شخصیت اصلی این بازی یعنی نیکو بلیک دونست.

به عنوان مردی که در صدر لیست بهترین شخصیت‌های Grand Theft Auto قرار داره، نیکو به دلایل بسیاری این جایگاه رو کسب کرده. اولاً، اینکه اون یه حامی قوی از خانواده و دوستان خودشه، که با همین تونست احترام خیلی از ماها رو بخره. اون یه سری کارای بدی رو انجام میده ولی ما میدونیم که خودش هم نمیخواد ولی مجبوره که همین ذات پاکش رو نشون میده، و بیشتر به خاطر فرار از گذشته به آمریکا اومده تا بتونه یه بار برای همیشه مشکلاتش رو کنار بزاره و به آرامش برسه.

او یک شخصیت مرموز و با تجربه با یک پس‌زمینه جالبه که گیمرا خیلی سریع میخوان بیشتر در موردش بدونن، برای همین هم سفر او از یه مهاجر تازه‌وارد از کشتی و تبدیل خودش به یکی از اسم‌های مطرح و قابل احترام در Liberty City تونسته اینقدر جذاب باشه.

فؤاد رحیمی
فؤاد رحیمی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها