دولت سنگاپور یوبیسافت رو مجبور کرده حوصله‌سربرترین بازی تاریخ رو بسازه

  • فؤاد رحیمی فؤاد رحیمی
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.7 دقیقه

راهنماتو- بالاخره بازی‌ای که قرار بود 7-8 سال پیش منتشر بشه که به اسم Skull and Bones میشناسینش در نهایت این ماه (حداقل به ما گفتن که اینجوریه) عرضه میشه، و بتای عمومیش آخرین فرصت خوب یوبیسافته که ما رو متقاعد کنه که این بازی که فقط بخش کشتی‌سواری Assassin's Creed Blackflag هستش، ارزش 60 دلار رو داره یا نه.حالا که پلیرای زیادی بالاخره تونستن در قالب Open Beta یه چشمه از این بازی رو امتحان کنن همگی یه صدا میگن که این بازی به اون صورت چنگی به دل نمیزنه و به نظر هم نمیاد که این بازی پتانسیلی برای پیشرفت حتی توی آینده هم داشته باشه.

به گزارش راهنماتو، همه چیز دوباره با همون ادا و اطوار همیشگی یوبیسافت شروع می‌شه: قبل از اینکه به عنوان یه کاپیتان همه‌فن حریف بخواین بازی رو شروع کنین، NPC‌های دزد دریایی جنریک می‌خوان که بهشون ثابت کنین متوجه سیستم‌های پیچیده بازی مثل فشردن F برای جمع‌آوری چیزهای شناور شدی، و شما رو بین جزایر کوچیک بازی به دنبال درخت‌های هندوانه‌ای می‌فرستن. البته دلیل این میتونه این باشه که بازی بیشتر سعی میکنه با مراحل اینطوری تایم‌پلی اول بازی رو طولانی کنه تا گیمرها اگز از بازی خوششون نیومد نتونن خیلی سریع بازی رو پس بدن، چیزی که همین چند وقت در The Day Before هم شاهدش بودیم. بعد تازه این تموم ماجرا نیستش چون نه‌که بازی بتا هستش یه خیلی عظیمی از پلیرها به بازی هجوم آوردن و همگی مجبورن که یه سری تسک‌هایی رو انجام بدن برای همین هم خیلی از مواقع آیتم‌هایی که برای تموم کردن مرحله لازم دارین رو قبل از اینکه برسین پلیرهای دیگه بردن!

singapore-made-ubisoft-make-the-boring-game-ever

آیا واقعاً هندونه جمع کردن میتونه براتون توی یه بازی که فقط مخصوص دزدهای دریاییه جذاب باشه؟ احتمالاً نه، اما بعد از به دست آوردن چوب و ساخت یک کشتی مناسب، میتونین روی غرق کردن کشتی‌های تجاری برای جمع‌آوری لوت و لوازم تمرکز کنین، که صدالبته خیلی بهتره.

جدا از حوصله سربر بودن کوئست‌های اولیه بازی میشه گفت که مبارزه بازی خیلی ساده و سرگرم‌کننده هستش، اگرچه بیشتر شبیه راندن یه قایق سریعه تا اینکه در نقش یه کاپیتان یه کشتی از قرن 17 باشین. بعد جوری هستش که توی این 7سالی که قرار بوده این بازی منتشر بشه؛ کلی تریلر منتشر شده که هیچ‌کدوم شبیه به هم نیستن و اونقدر شلخته و بی‌احساس ساخته شده بودن که بیشتر شبیه اون بازیهای موبایلی قلابی و فیک میفتین که تریلرش اصلا شباهتی به بازی اصلی نداره. شاید در جریان نباشین ولی یوبیسافت هم امید زیادی به کنسل کردن این پروژه اونم خیلی وقت پیش داشت ولی متاسفانه به خاطر قراردادی که با دولت سنگاپور بسته بود مجبور شد که این پروژه رو به اتمام برسونه، در قبالش هم سنگاپور به یوبیسافت کمک مالی میکنه و اجازه میده که شعبه سنگاپور خودشون رو بیشتر گسترش بدن. 

singapore-made-ubisoft-make-the-boring-game-ever

شاید سرگرمی واقعی Skull and Bones از طریق همکاری با بازیکنای دیگه، تشکیل یه گروه کوچیک و جنگیدن با گروه‌های دیگه باشه. من حالا با تجربه شخصی که از این بازی پیدا کردم باید بگم که هیچکس از بازیکنایی که باهاشون برخورد داشتم نمیخواستن به گروهی که میتونستم بسازم جوین بدن و یا حتی کسی به گروهشون جوین بده. من تازه به بعضیاشون هم شلیک کردم، ولی خب در سطح من و اول بازی، PvP خیلی بیهوده به نظر میرسه. بیشتر به خاطر اینکه گلوله‌های توپ من خیلی ضعیف بودن و حتی وقتی به هم لولی های خودم شلیک میکردم بیشتر براشون حکم قلقلک رو داشت، و تازه تعمیر سریع کشتیشون اونقدر ساده و راحت بود که بیشتر به جای اینکه بجنگن راهشون رو میکشیدن و میرفتن! ولی معمولا توی بازیهای این فرمی شما میتونین خلاق باشین و وقتی بازی حوصله‌سربر میشه تفریحات خودتون رو داشته باشین. مثلا خود من میرفتم نزدیک بندرهای بزرگ و بعد وقتی کسی میخواست پهلو بگیره میکوبیدم بهشون یا دورشون میزدم که کارشون رو سخت کنم.

اگه یوبیسافت به پشتیبانی از Skull and Bones ادامه بده و کشتی‌های بزرگ‌تر و بهتری ر. به بازی اضافه کنه قطعا تجربه چرخیدن توی دریاهای بازی بهتر میشه. شاید باورتون نشه ولی با اینکه بازی فعلا یه محصول ناقص و بی هدفه ولی توی ذات بازی یه حالت PvPvE کامل وجود داره که می‌تونید توش آزادانه اون فانتزی دزد دریایی بودن رو داشته باشین و مسیرهای تجاری خودتون رو داشته باشین، که تا اینجای کار و در وصف نقد این بازی باید بگم که خیلی خوب به نظر می‌رسه. تا الان باید بگم که اگر از Sea of Theives خیلی خوشتون اومده، از این بازی هم خوشتون میاد چون در نگاه اول هر دو بازی یه منظور رو دارن ولی تفاوت‌هاشون به گرافیک و گیمپلی خلاصه میشه دقیقا جوری که هم PUBG و هم Fortnite بازیهای Battle-Royale هستن ولی همچنان تفاوت‌های کلیدی‌ای رو در خودشون دارن.

singapore-made-ubisoft-make-the-boring-game-ever

از حق نگذریم حتی توی بخش بتای این بازی باید بگم که یه چیزی خیلی چشمم رو گرفت اونم این بود که میتونین خیلی عالی کشتی خودتون رو شخصی سازی بکنید. مخصوصا اینکه میتونین حتی یه گربه خپلوی ناز هم روی عرشه کشتی داشته باشین.

فؤاد رحیمی
فؤاد رحیمی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها