دیگه نرو کافی شاپ! توی خونه هات چیپس درست کن!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.8 دقیقه

راهنماتو- «دیگه وقتشه خودت دست به کار بشی! این فکرو نمی‌کنی؟»

چیپس و پنیر یکی از میان‌وعده‌های جذاب است که بعضی کافه‌ها به قدری افزودنی به آن اضافه می‌کنند که می‌تواند به جای یک غذای اصلی هم انتخاب شود! اما برای این خوراکی خوشمزه که تقریبا همه‌ی افراد آن را دوست دارند تا کافه رفتن کار معقولی نیست!

به گزارش راهنماتو، یک عصر زمستانی را تصور کنید، خودتان باشید و خودتان یا در کنار عزیزانتان، هوس یک خوراکی متفاوت به سرتان بزند و سرما هم اجازه ندهد از جا تکان بخورید! بهترین کار چیست؟! عرض می‌کنم! بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که به آشپزخانه بروید و این هات چیپس و پنیر خوشگل را آماده کنید و با یک لیوان دوغ (نوشابه مضر است!) میل کرده و لذت یک دستآورد خانگی را ببرید!

به اندازه کافی وسوسه شدید؟ خب، پس مواد لازم را تهیه کنید و نوش جان بفرمایید!

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
چیپس ساده نمکی

یک بسته

کالباس

300 گرم

قارچ

250 گرم

لیموترش

نصف یک عدد

فلفل سیاه

به مقدار لازم

پنیر پیتزای مخلوط

به میزان لازم

زیتون سیاه یا سبز به دلخواه

به میزان لازم

فلفل دلمه‌ای رنگی

نصف یک عدد

2

طرز تهیه:

همین الان با خواندن این مواد هم قطعا شور عجیبی در دلتان به پا شده است! پس زمان را از دست ندهید و به سراغ تهیه کردن آن بروید!

قارچ‌ها را بشویید و برش بزنید و در یک تابه بدون اضافه کردن روغن تفت بدهید. برای اینکه قارچ آب نیندازد حرارت گاز را بالا ببرید و برای اینکه قارچ سیاه نشود نصف یک عدد لیموترش را روی آن بپاشید. علت اینکه قارچ به صورت خام در این خوراک استفاده نمی‌شود هم این است که قارچ خام در معرض حرارت فر آب می‌اندازد!

کالباس را به صورت نگینی خرد کنید.

فلفل دلمه‌ای را هم که بهتر است برای خوشگلتر شدن چیپس و پنیرتان قرمز باشد نگینی خرد کنید.

زیتون‌ها را که باید بدون هسته هم باشند به صورت حلقه‌ای برش بزنید.

داخل یک ظرف که برای سرو هم قرار است استفاده بشود کل چیپس نمکی را بریزید. روی آن کالباس نگینی شده را قرار بدهید. مرحله بعدی به قارچ می‌رسد، در همه جای ظرف آن را پخش کنید و نصف پنیر پیتزا را روی آنها بریزید. زیتون‌های برش خرده را در تمام قسمت‌ها به صورت مساوی ریخته و فلفل دلمه‌ای را هم به همین صورت روی کل مواد بریزید. دوباره به سراغ پنیر پیتزا رفته و تمام سطح مواد را با آن پوشش بدهید.

مقداری فلفل سیاه و اگر هم دوست داشتید کمی آویشن روی آن ریخته و داخل فر قرار بدهید. از آنجا که مواد چیپس و پنیر نیاز به پخت ندارد و فقط هدف از داخل فر رفتن ذوب و طلایی شدن پنیر است زمان زیادی لازم نیست. حرارت را از بالا یا دو طرفه روشن کنید، دما را روی 180 درجه قرار داده و تا وقتی که پنیر طلایی بشود اجازه بدهید ظرف داخل فر بماند و بعد آن را بیرون آورده و کمی که خنک شد میل بفرمایید! این چیپس و پنیر خوشمزه به منوی اصلی سرآشپز در منزل شما اضافه خواهد شد! شک نکنید!

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها