می‌خوای برای عید خونه‌ات بی‌روح نباشه؟ این کارها رو بکن!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۷ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.1 دقیقه

راهنماتو- فصل بهار، پر از لطافت و رنگ به وقت عید نوروز، در خانه ما را می‌زند. اما اگر، خانه‌ای بی‌روح داشته باشیم نمی‌توانیم صمیمانه پذیرای آن باشیم. حتی ممکن است به رسم هر سال، برای نوروز خانه را تکانده باشیم، لوازم نو خریده باشیم و حتی هفت سینمان روی میز آماده باشد، اما هنوز انگار حس‌وحال عید و روحیه تازگی وارد خانه نشده باشد. برای این منظور بهتر است تغییراتی در دکوراسیون داخلی منزل به وجود آوریم که تا کنون به آن فکر نکرده بودیم. اضافه کردن چند اکسسوری خاص، جابه‌جا کردن لوازم خانه و حتی ایجاد کردن فضایی جدید که تا کنون نداشته‌ایم همگی می‌توانند ایده‌هایی نو برای سال نو باشند که به خانه ما روح می‌بخشند. با راهنماتو همراه شوید تا با این ایده‌های نو روبه‌رو شده و به خانه‌تان روح ببخشید.

طبیعت را به خانه بیاورید

به گزارش راهنماتو، هرچه ما بیشتر از عناصر طبیعی در خانه‌هایمان استفاده کنیم، انگار بیشتر به خانه روح بخشیده‌ایم. در واقع، بهتر است برای سال جدید، اولین مهمان خانه ما طبیعت باشد. برای این منظور می‌توانیم از گلدان‌هایی با گل‌های آپارتمانی شروع کنیم. کنار پرده، روی استند، داخل آشپزخانه و حتی بالای شومینه محل‌های مناسبی برای قرار دادن گلدان‌ها هستند پس در اولین قدم گل‌های طبیعی را به خانه بیاورید.

1

در قدم دوم، برای وارد کردن طبیعت به خانه و بخشیدن روح به آن، بهتر است از عناصر طبیعی مثل چوب و سنگ استفاده کنیم. برای این منظور بهتر است ببینیم تا چه اندازه‌ای می‌توانیم هزینه کنیم. اگر بودجه‌مان زیاد است، می‌توانیم به جای سرامیک کف، از پارکت یا ترموود بعنوان کفپوش استفاده کنیم. یا بخشی از دیوار خانه را با سنگ‌های طبیعی دیزاین کنیم. اما، اگر بودجه‌مان کم بود، می‌توانیم اکسسوری‌ها و لوازم چوبی بخریم. به‌عنوان مثال یک تخته کار چوبی برای آشپزخانه!

در نهایت، برای وارد کردن طبیعت به خانه و روح بخشیدن به آن، می‌توانید از رنگ سبز بهره ببرید. طیف رنگ سبز از روشن‌ترین تا تیره‌ترین آن، به خصوص سبز جنگلی، و ترکیب آن با متریال چوب می‌تواند خانه شما را با طبیعت پیوند دهد به خانه‌تان روح ببخشد.

از نورپردازی غافل نشوید

1

اکثر ما به نورپردازی در خانه‌هایمان کمتر توجه می‌کنیم، درحالی که عنصر نور می‌تواند عنصری روح‌بخش برای خانه باشد. برای این منظور شما دو راه پیش رو دارید: اول اینکه پرده‌ها را کنار بزنید و دوم، بر نورپردازی مصنوعی سرمایه‌گذاری کنید. اگر شما بدانید که از نظر علم روانپزشکی، نور، چه تاثیراتی بر روان انسان دارد و چگونه می‌تواند برای ما روح‌بخش باشد همین حالا اقدام می‌کنید. برای این منظور می‌توانید پرده‌های نازک را جایگزین پرده‌های ضخیم کنید و از طرفی دیگر اگر پنجره کم دارید، چند اکسسوری که نورپرداز هستند تهیه کنید. مثلا آباژور، چراغ دیواری و حتی نوارهای ال ای دی که نور لوسترها را شدت می‌بخشند.

از رنگ خنثی دوری کنید!

1

با این وجود که رنگ‌های خنثی در پالت رنگی دکوراسیون داخلی منزل هموراه حضور دارند، اما اگر به طور تک رنگ استفاده شوند، خانه را بی روح می‌کنند. فرض کنید که خانه شما سراسر طوسی باشد، چه حسی پیدا می‌کنید!؟ بنابراین اگر احساس می‌کنید که در استفاده از رنگ خنثی زیاده‌روی کرده‌اید، رنگ پارچه یک الی دو عدد از مبل‌هایتان را تغییر دهید.

1

اگر احساس می‌کنید این کار برای شما هزینه‌بر و طاقت‌فرسا است به سراغ شال‌های مبل بهاری بروید که پارچه‌هایی نسبتا نازک‌تر دارند. اگر از شال مبل خوشتان نمی‌آید نیز می‌توانید بر روی چندین کوسن رنگارنگ سرمایه‌گذاری کنید که با رنگ پرده‌های خانه شما هماهنگ هستند. وقتی به سراغ رنگ‌ها برای روح بخشیدن به خانه می‌روید، رنگ‌های شادابی مثل زرد، اُخرایی، سبز و حتی نارنجی را فراموش نکنید، این رنگ‌ها می‌توانند در خانه شما انقلاب کنند.

قصه‌های خودتان را تعریف کنید

1

اگر می‌خواهید به خانه خود روح ببخشید، سعی کنید فضای خانه‌تان را شخصی‌سازی کنید، یعنی روایت‌گر قصه خودتان در خانه باشید. شما بیشتر از هر کس دیگری در آن خانه حضور دارید، پس حتی اگر امسال خانه‌های مینیمال با رنگ‌های خنثی مد شده است، اما شما از رنگ قرمز روحیه می‌گیرید، به سراغ رنگ قرمز بروید و ترند‌ها را رها کنید. به جز این مساله، بهتر است علاقه‌مندی‌هایتان را جلوی چشم بگذارید. به‌عنوان مثال اگر به کتاب علاقه دارید، یک کتابخانه به اتاق نشیمن اضافه کنید و حتی فضایی برای مطالعه در خانه‌تان ایجاد کنید. یا اگر به آشپزی علاقه‌مند هستید، از اکسسوری‌های الهام‌بخش برای آشپزخانه استفاده کنید.

خانه‌تان را خوشبو کنید

1

بسیاری از مواقع پیش می‌آید که وقتی متوجه عطری می‌شویم، حس‌وحالی جذاب به ما دست می‌دهد و در برخی مواقع نیز یاد خاطره‌ای می‌افتیم که روحیه‌مان را بهم می‌ریزد. بنابراین، عطرها هم می‌توانند برای خانه ما روح‌بخش باشند. برای این منظور می‌توانیم از انواع شمع‌های عطری، عود و اسانس‌های خوشبویی استفاده کنیم که به ماه حس‌وحالی خوب می‌دهند. به‌عنوان مثال، عطری مثل اسطوخودوس می‌تواند برای اکثر مردم آرامش‌بخش باشد و عطر نعنا فلفلی می‌تواند احساس خستگی شما را از بین ببرد. حال اگر بخواهید خانه شما به شدت از بی‌روح بودن دور باشد، می‌توانید از عطرهای مرکبات مثل لیمو استفاده کنید که احساس شادابی را به خانه شما تزریق می‌کند.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

(ویدئو) فارسی حرف زدن جالب یک مقام نروژی
چهره ها

(ویدئو) فارسی حرف زدن جالب یک مقام نروژی

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .1 دقیقه
شاهین صمد پور دلیل باران های شدید ایران را لو داد
چهره ها

شاهین صمد پور دلیل باران های شدید ایران را لو داد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .9 دقیقه
 (ویدئو) مردی که ۲۶ سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!
اخبار

(ویدئو) مردی که ۲۶ سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .9 دقیقه
متفاوت ترین دستور تهیه کشک بادمجون مجلسی
آشپزی

متفاوت ترین دستور تهیه کشک بادمجون مجلسی

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.4 دقیقه
شیطنت ژاله صامتی در پشت صحنه زیرخاکی
چهره ها

شیطنت ژاله صامتی در پشت صحنه زیرخاکی

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.4 دقیقه
(تصاویر) شکار تصادفی یک کوسه ۴ متری
اخبار

(تصاویر) شکار تصادفی یک کوسه ۴ متری

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.4 دقیقه