(ویدئو) فیلم جدید ایلان ماسک از پیاده‌روی مستقل ربات انسان‌نمای «اپتیموس»

  • راضیه میرزاحیدری راضیه میرزاحیدری
  • ۸ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.5 دقیقه

ایسنا نوشت: ایلان ماسک یک ویدیوی دیگر از جدیدترین پیاده‌روی مستقل ربات انسان‌نمای خود به نام «اپتیموس»(Optimus) که در شرکت تسلا در حال توسعه است، به نمایش گذاشته است. 

ایلان ماسک به تازگی ویدیوی دیگری منتشر کرده است که نشان می‌دهد ربات انسان‌نمای اپتیموس تسلا در حال قدم زدن در محیط آزمایشگاه این شرکت است.

ویدیوی جدید ایلان ماسک پیاده‌روی باورنکردنی اپتیموس در محیط کارخانه تسلا را به اشتراک گذاشته است که آن را در حال قدم زدن معمولی در اطراف آزمایشگاه آن هم بدون هیچ کمک انسانی و به صورت روان‌تر از گذشته نشان می‌دهد.

این ویدیوی یک دقیقه و ۱۸ ثانیه‌ای از زمان انتشار تاکنون توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرده است و بیش از ۸۰ میلیون بازدید داشته است.

در این تصاویر اپتیموس را با ظاهری زیباتر نسبت به ویدیوهای منتشر شده قبلی می‌بینیم. همچنین شاهد تحرک روان و فوق‌العاده این ربات هستیم.

با این حال، همانطور که کارشناسان گفته‌اند، با اینکه پیشرفت اپتیموس تسلا طی چند سال گذشته چشمگیر بوده است، اما هنوز نسبت به تلاش‌های شرکت‌های دیگر مانند بوستون داینامیکز(Boston Dynamics) عقب‌تر است.

این ویدیوی جدید تنها چند هفته پس از ویدیوی پیشین از اپتیموس که اواخر ماه ژانویه منتشر شد، به اشتراک گذاشته شده است و منبع ارزشمندی برای علاقه‌مندان به رباتیک است.

در این ویدیو شاهد تعامل پیچیده سرووموتورها و محرک‌ها و رقص پیچیده چرخ‌دنده‌ها و موتورهایی هستیم که اسکلت فلزی اپتیموس را نیرو می‌دهند.

تسلا اولین بار در سال ۲۰۲۱ از اپتیموس رونمایی کرد و این ربات انسان‌نما تاکنون پیشرفت چشمگیری داشته است.

توسعه اپتیموس جاه‌طلبی تسلا برای ورود به دنیای رباتیک را با استفاده از تخصص خود در هوش مصنوعی، فناوری باتری و خودکارسازی نشان می‌دهد. هدف اولیه این ربات نیز انجام کارهایی است که برای انسان تکراری، ناامن یا کسل کننده هستند.

اپتیموس این پتانسیل را دارد که صنایع مختلف را با خودکارسازی فرآیندهای کار فشرده متحول کند. این ربات به گونه‌ای طراحی شده است که حدود ۱۷۳ سانتی‌متر قد و تقریباً ۵۶.۷ کیلوگرم وزن دارد.

هدف اپتیموس پیمایش در جهان انسان‌ها و تعامل با ابزارها، وسایل نقلیه و محیط‌ها به گونه‌ای است که قبلاً منحصر به انسان بود. تسلا قصد دارد به اپتیموس توانایی درک و پاسخگویی به دستورها و ژست‌های انسان را بدهد و او را قادر به انجام وظایف مختلف، از تولید و تدارکات گرفته تا کارهای خانگی کند.

اپتیموس برای کمک به انسان طراحی شده است

پروژه «اپتیموس» به طور بالقوه می‌تواند بر بازار کار و اقتصاد تأثیر قابل توجهی بگذارد و کاهش بار کارهای خطرناک یا یکنواخت را وعده می‌دهد، اما نگرانی‌هایی را در مورد جایگزینی با انسان‌ها و پیامدهای اخلاقی خودکارسازی گسترده ایجاد می‌کند.

تسلا با وجود این چالش‌ها در حال پیشبرد توسعه اپتیموس است و تعهد خود را به نوآوری در نقطه تلاقی رباتیک و هوش مصنوعی نشان می‌دهد.

با توجه به پیشرفت قابل توجهی که تاکنون در مورد اپتیموس انجام شده است، دیدن اصلاحات دیگری که مهندسان تسلا می‌توانند در سال‌های آینده روی آن انجام دهند، جالب خواهد بود و البته همه ما دوست داریم ویدیوهای بیشتری را ببینیم که توسط ایلان ماسک به اشتراک گذاشته می‌شوند.

راضیه میرزاحیدری
راضیه میرزاحیدری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

(تصویر) سلفی پیمان معادی درکنار همسرش
چهره ها

(تصویر) سلفی پیمان معادی درکنار همسرش

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .4 دقیقه
 ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
خوراکی‌ها

۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 2.5 دقیقه
 مقبرۀ حسن صباح کجاست؟
دانستنی ها

مقبرۀ حسن صباح کجاست؟

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 2.1 دقیقه
 (تصاویر) چهره و تیپ تازۀ «پرنسس جامیونگ» در یک گردش بهاری با دوچرخه
چهره ها

(تصاویر) چهره و تیپ تازۀ «پرنسس جامیونگ» در یک گردش بهاری با دوچرخه

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .9 دقیقه
زمان و روش ثبت نام کتاب درسی همه پایه ها + قیمت کتاب
دانستنی ها

زمان و روش ثبت نام کتاب درسی همه پایه ها + قیمت کتاب

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 3.4 دقیقه
 فال ابجد امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
فال و طالع بینی

فال ابجد امروز دوشنبه 10 اردیبهشت 1403

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 3.9 دقیقه