شیک‌ترین لوازم خانه‌ای که امسال مد شده‌اند

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۹ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.5 دقیقه

راهنماتو- با نزدیک شدن به سال جدید شروع می‌کنیم به خرید لوازمی برای خانه که در طول سال به فکرش بودیم و ترجیح می‌دادیم آن را برای عید نوروز تهیه کنیم تا همه چیز در خانه‌مان، همچون بهار، حس‌وحالی از تازگی داشته باشند. اما، چه لوازمی بخریم که نه تنها امسال، بلکه در سال‌های آینده هم همچنان مد باشند؟ به خصوص مبلمان که قرار است هزینه زیادی برای خریدنش کنیم! در درجه اول باید سبک خاصی را مد نظر بگیریم سپس همه لوازم را با نگاهی به آن سبک خریداری کنیم. در ادامه راهنماتو شیک‌ترین لوازم خانه‌ای که امسال مد شده‌اند را به شما عزیزان معرفی خواهد کرد.

1. مبلمان فرانسوی

1

به گزارش راهنماتو، در میان سبک‌های متفاوت مبلمان، مبلمان فرانسوی امسال به شدت مد شده است. این درحالی است که مبلمان فرانسوی در دسته مبلمان کلاسیک قرار می‌گیرد و فرم ظریف آن به‌قدری زیبا است که امکان ندارد روزی از مد بیافتد. اگر بخواهیم به اصالت مبل‌های فرانسوی در قرن‌های 14 و 15 میلادی برگردیم، می‌بینیم که متریال اصلی به کار رفته در ساخت آن چوب‌های روس، راش و گردو بوده‌اند. چوب‌هایی که همواره هم از نظر مقاومت و هم از نظر زیبایی حرف اول را می‌زنند.

1

اما، قیمت آن‌ها زیاد است. در طراحی مبلمان فرانسوی، هرگز برای تزئینات زیاده‌روی نمی‌کنند، در عوض شکوه و جلال مبل را در ظرافت و سادگی می‌بینند. برش‌ها و منبت‌کاری‌های چوب به شدت زیبا هستند و پارچه‌های مبل، اگرچه نفیس و مرغوبند، اما الگوهایی پیچیده ندارند. بنابراین اگر برای امسال مبلمان فرانسوی خریداری کنیم، مطمئنیم که سال‌های سال می‌توانیم از آن استفاده کنیم در حالی که مطمئنیم هرگز از مد نمی‌افتد.

2. آینه و کنسول

1

در سال جدید، یکی از لوازم خانه‌ای که به شدت مد شده و توجه بسیاری از افراد باسلیقه را جلب کرده است، استفاده از آینه و کنسول به جای انواع بوفه‌ها است. عموما میزهای کنسول و آینه را به شکلی هماهنگ با یکدیگر می‌سازند؛ یعنی هر دو از نظر جنس و فرم مشابه هستند. اندازه آینه و کنسول نیز بسته به فضایی که شما در خانه‌تان دارید می‌تواند متفاوت باشد. اگر خانه‌ای نسبتا کوچک داشته باشید، آینه و کنسول‌هایی وجود دارند که حتی متناسب با راهروهای ورودی ساخته شده و بسیار کم‌، جا می‌گیرند.

1

حال، پایه‌های کنسول می‌تواند اشکال متفاوتی داشته باشد، مثلا یک طرح انتزاعی مثل مجسمه‌های هنری مور را در نظر بگیرید که زیر یک تخته سنگ یا چوب قرار گرفته‌اند. این یک آینه کنسول مدرن، شیک، ترند و به شدت جذاب است. اما، اگر سبک خانه‌تان کلاسیک است، می‌توانید به پایه‌هایی ظریف‌تر و حتی پرتزئین‌تر فکر کنید. مثلا اگر مبلمان شما فرانسوی است، بد نیست آینه و کنسول شما نیز از سبک فرانسوی پیروی کنند. برش‌هایی منحنی با آینه‌هایی که همچون طاق‌های نیم‌دایره‌ای بالای کنسول قرار گرفته‌اند؛ این آینه و کنسول خانه شما را به شدت خاص خواهند کرد.

3. آباژور قد بلند

1

یکی از اکسسوری‌هایی که امسال مد شده و علاوه‌بر زیبایی می‌تواند به نورپردازی منزل شما نیز کمک کند، آباژور است. اما، امسال بهتر است به جای آباژورهای رومیزی، به آباژورهای ایستاده و قد بلند فکر کنیم. آباژورها می‌توانند سبک‌های متفاوتی داشته باشند، پس بهتر است شما سبک خانه خود را شناخته و آباژوری تهیه کنید که متناسب با سبک خانه خودتان است.

1

آباژورها را می‌توانید در بخش‌های مختلفی از خانه قرار دهید، به‌عنوان مثال کنار کاناپه، کنار پرده یا حتی کنج دیوار. نکته جالب این است که در طراحی‌های جدید آباژور در سال 2024 به شدت از حصیر استفاده شده است. در برخی مواقع یک پایه فلزی با سری کج که حبابش از جنس حصیر است در شیک‌ترین و به‌روزترین خانه‌ها دیده می‌شود.

4. لوسترهای حبابی

1

استفاده از لوستر در دکوراسیون داخلی منزل امری حتمی است چراکه مستقیما به نورپردازی منازل مربوط شده و در اولویت قرار می‌گیرد. اما، ما همواره به زیبایی لوسترها نیز توجهی ویژه داریم. امسال، مدلی از لوسترها که به شدت مد شده است، لوسترهای حبابی است. این لوسترها در فرم‌های متفاوتی ساخته می‌شوند و برای اتاق نشیمن، بالای میز نهارخوری، اتاق خواب و حتی آشپزخانه کاربرد دارد.

1

لوستر حبابی بیشتر با فضایی مدرن مطابقت پیدا می‌کند چرا که طرح‌هایی ساده دارد. اگر سبک خانه‌تان بیشتر به سمت لوکس بودن می‌رود و به سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی منزل علاقمند هستید برای سال جدید بهتر است به سراغ لوسترهایی بروید که رنگ‌هایی به شدت خاص دارند، مثلا لوسترهایی شیشه‌ای به رنگ سبز زمردی که با پرده‌های مخمل سبز هماهنگ شده‌اند.

5. پامپاس گراس

1

امسال برای عید بهتر است در میان اکسسوری‌های متفاوت به سراغ پامپاس گراس نیز بروید. پامپاس گیاهی بلند قد، با گل‌هایی شبیه به پر است که این روزها مهمان خانه‌های ما شده‌اند. این گیاه، علی‌رغم بسیاری از گل‌های مصنوعی و خشک شده، انرژی بسیار خوبی در خانه به جریان می‌اندازد. پامپاس گراس به سرعت با خانه‌هایی که مدرن هستند، هماهنگ می‌شوند و به آن زیبایی می‌بخشند.

1

نکته جالب این است که امسال گلدان‌های دکوراتیو هم مد شده‌اند، این در حالی است که حضور پامپاس گراس در گلدان‌های دکوراتیو به راحتی می‌تواند دکوراسیون داخلی منزل شما را از اکسسوری غنی کند.   پامپاس گراس‌ها را می‌توانید روی کنسول، کنار پرده و کنار آینه‌های قدی قرار دهید و از وجود آن لذت ببرید.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها