چیدمان بهاری اتاق نشیمن با 7 ایده خلاقانه و جذاب

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.5 دقیقه

راهنماتو- چند روز دیگر زمستان تمام می شود و سال نو می شود. اکنون زمان آن رسیده که منسوجات ضخیم و دنج و لوازم گرم و نرم را از اتاق نشیمن و دیگر اتاق های خانه خارج کرده و چیدمان منزل خود را با رنگ های روشن تر، پارچه های نازک تر و تزئینات بهاری نو کنید. فصل بهار زمان لذت بردن از نور طبیعی است و با یک چیدمان موفق بهاری می توان جذابیت فضای خانه را دوچندان کرد. از استفاده از رنگ ها و نقوش بهاری گرفته تا آوردن نور طبیعی و هوای بهاری به فضای اتاق، ایده های مختلفی برای چیدمان بهاری خانه وجود دارد که می توان به کمک آنها به فضای اتاق نشیمن روح تازه ای بخشید. در ادامه با معرفی 7 ایده جذاب برای طراحی بهاری اتاق نشیمن با راهنماتو همراه باشید.

1- استفاده از گل های بهاری

به گزارش راهنماتو، هرگز قدرت گل های تازه را دست کم نگیرید. پس از خانه تکانی و زدودن آلودگی های خانه، با چند شاخه گل و شکوفه های بهاری تازه به استقبال بهار بروید. میز قهوه خوری و نهار خوری، اپن آشپزخانه، بوفه و میزها را به گل های تازه مزین کنید. این کار رنگ و بوی تازگی به فضای خانه بخشیده و بهار را به منزل شما می آورد.

دکوراسیون


2- افزودن یک رایحه بهاری

یک عطر بهاری خوشبو، حس و حال فصل بهار را به فضای منزل شما می آورد. می توانید از شمع های معطر و انواع خوشبو کننده هوا برای معطر کردن فضای منزل خود استفاده کنید. این عطرها فصل بهار با هوای معتدل و شکوفه های زیبا و متنوعش را به یاد می آورند و فضای اتاق را با رایحه معتدلشان دلپذیر خواهند کرد.

دکوراسیون


3- استفاده از بالش و کوسن گلدار

یکی از ساده ترین و موثرترین راه ها برای چیدمان بهاری اتاق نشیمن، استفاده از بالش ها و کوسن های گلدار است. افزودن بالش ها و کوسن های گلدار به فضای اتاق موجب می شود تا حس و حال بهار را به فضای منزل خود بیاورید. این بالش ها از گل های تازه بسیار ماندگارتر هستند. چند بالش و کوسن ساده و بافت دار در ترکیبی از رنگ های خنثی و بهاری انتخاب کنید. سعی کنید فضای اتاق را غرق در رنگ نکنید و از دو یا سه رنگ ملایم برای چیدمان بهاری اتاق نشیمن خود استفاده کنید.

دکوراسیون


4- رنگ آمیزی بهاری

رنگ می تواند فضای اتاق نشیمن را متحول کند. منظور از رنگ تنها رنگ آمیزی دیوارها نیست. علاوه بر رنگ آمیزی دیوارها، می توانید با انتخاب کوسن های خوش رنگ، آثار هنری زیبا و انواع عکس های بهاری فضای اتاق نشیمن را به رنگ های بهاری مزین کنید.

دکوراسیون


5- استفاده از منسوجات سبک

دکوراسیون زمستانی منزل خود را با پارچه های سبک به رنگ های روشن جایگزین کنید. می توانید به جای خرید قطعات کاملاً جدید، قطعات قدیمی را بروزرسانی کنید. بیشتر خانه ها فضای کافی برای جای دادن بالش های بزرگ فصلی ندارند. اما می توان با تعویض روکش همان بالش ها و کوسن های قدیمی، با صرف کمترین هزینه آنها را بروزرسانی کرد. روکش بالش ها را با رنگ های روشن تر و پارچه های سبک تر مانند پنبه یا کتان بروزرسانی کنید. این روکش ها برای فصل بهار بسیار مناسب تر از پارچه های مخمل ضخیم و خزهای مصنوعی زمستانی هستند.

دکوراسیون


6- تعویض پرده ها

افکار ما در فصل بهار به شدت با طبیعت مرتبط هستند. با در آغوش گرفتن روزهای طولانی و گیاهان طبیعی، فصل بهار را به خانه بیاورید. جایگزین کردن پرده های سنگین با پرده های سبک و روشن راه حلی عالی برای ورود نور طبیعی به فضای اتاق نشیمن است. این پرده ها پنجره ها را بدون احساس سنگینی می پوشانند و زیبایی فضای منزل را دوچندان می کنند.

دکوراسیون


7- یک تغییر بهاره

در بهار بسیاری از ما بروزرسانی و سازماندهی مجدد فضای خانه را در اولویت قرار می دهیم. با رنگ آمیزی جدید دیوارها، تغییر طرح کاغذ دیواری، استفاده از لوازم روشنایی جدید و خرید سرویس مبلمان جدید می توان اتاق نشیمن را برای استقبال از بهار آماده کرد. این ها تغییرات بزرگی است که می توان با آنها به استقبال بهار رفت. 

دکوراسیون

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها