بهترین تجربه واقعی به جاده زدن رو با این بازیها داشته باشین

  • فؤاد رحیمی فؤاد رحیمی
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 6.5 دقیقه

راهنماتو-رانندگی برای خیلیها میتونه یه تجربه چیل و آروم باشه مخصوصا وقتی که خودتونین و جاده و فکرهای سردرگمی که توی سرتون میچرخن. خوشبختانه از اون جاییکه که بازیها تلاش میکنن که بهترین تجربیات و لذتهای دنیای واقعی رو در قالب یه بستر مجازی در اختیارمون بزارن؛ بازیهایی هم هستن که تلاش داشتن که اون تجربه تنها به دل جاده زدن رو برامون توی یک بازی تداعی کنن.

به گزارش راهنماتو، این بازیها که بیشتر یک نفره هستن تلاش دارن که بهتون اجازه بدن که خیلی خوب شما رو با فکراتون تنها بزارن تا بتونین راحت به اون چیزی که توی سرتون میچرخه بپردازین. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به بهترین بازیهایی که میتونین توشون به دل جاده بزنین بندازیم.

5. State of Decay 2

best-games-with-chill-driving-experiences

این بازی شمارو به یه دنیایی که به لطف زامبی‌ها به آخرش رسیده میبره. حالا اینجا باید چیکار کنین؟ باید تلاش کنین هم خودتون و هم گروهی که جمع کردین رو زنده نگه دارین. این بازی مبارزات هیجانانگیز رو با چالشهای مدیریت جامعه و یافتن منابع ترکیب میکنه. شما میتونید توی دنیایی که همه چیز به انتخاب‌های شما بستگی دارن سیر کنین. هر بار که بازی میکنید، دنیا بر اساس اقدامات شما تغییر میکنه. ساختن جامعهتون توی این بازی خیلی مهمه. هر بازمانده مهارتها و داستانهای خودش رو داره که باعث جذابیت بیشتر بازی میشه. شما تصمیم میگیرین که چه کسانی رو نجات بدین، چگونه منابع خودتون رو تقسیم کنین، و زمانی که باید تصمیم بگیرین که پایگاه خودتون رو بزرگتر کنین. همچنین، اتومبیلها در این بازی بسیار مهم هستن. اونا به شما کمک میکنند که در دنیای بزرگ این بازی حرکت کنین، اشیاء لازم رو جمع آوری کنین، و از زامبیها فرار کنید. رانندگی میتونه به خاطر همین قضیه خیلی هیجانانگیز بشه، مخصوصا زمانی که باید از زامبیها دور بشین و یا اصلا باهاشون بجنگین. تازه این وسط نگهداری از اتومبیلتون و اطمینان حاصل کردن از اینکه به اندازه کافی سوخت دارین، تونسته این تجربه رو چالش‌برانگیزتر کنه.

4. No Time

best-games-with-chill-driving-experiences

در این بازی، شما با ترکیب جذابی از مکانیکهای بقا و سفر در زمان روبرو میشید که اون رو از سایر بازیها متمایز میکنه. در این ماجراجویی، وسیله نقلیه شما به عنوان چیزی بیشتر از فقط یه وسیله حمل و نقل عمل میکنه؛ در واقع اون به عنوان یه ابزار ضروری برای مسیریابی در محیطهای تاریخی و آینده نقش مهمی داره. گیمپلی این بازی حول استفاده از این ماشین زمان برای کاوش در دورانهای مختلف میچرخه، هرکدوم هم با چالشهای خودشون که باید باهاشون دست و پنجه نرم کنین. این بازی با ارائه طیف گستردهای از تجارب از طریق مکانیک سفر در زمان تونسته توی این زمینه خیلی خوب بدرخشه. بازیکنا توی این بازی از عمق تمدنهای باستانی تا پیچیدگیهای آیندههای دیستوپیایی برده میشن. تاکتیکهای بقا باید با منابع و فناوریهای هر دوره زمانی هماهنگ بشه، چیزی که تضمین کننده اینه که گیمپلی بازی بسته به هر دوره تاریخی جذاب و متنوع باقی میمونه. طراحی باز و بازی "No Time" با اختیار دادن به بازیکنان امکان اکتشاف و آزمایشات، آنها را با آزادی برای کاوش و تجربهی مسیر خود در تاریخ مجهز میکنه. در دل بازی، یک سیستم مدیریت منابع قوی وجود دارد که بازیکنان را با برنامهریزی و پیشبینی استراتژیک مواجه میکنه. هر چه در طول زمان حرکت میکنین، اهمیت جمعآوری و مدیریت هوشمندانه منابع خودشون رو بیشتر نشون میدن. همین قضیه تونسته در ادامه یک بعد استراتژیک هم به بازی اضافه کنه که تونسته عمق گیمپلی بازی رو هر چی بیشتر کنه.

3. Drive Me to Hell

best-games-with-chill-driving-experiences

"Drive Me to Hell" شما رو به یه سواری هیجانانگیز و ترسناک میبره، اونم با ترکیب رانندگی سریع با سورپرایزهای ترسناک. تصور کنین که با سرعت در جادههای تاریک و رازآلود حرکت میکنید که هر سایه و هر پیچ و خمی ممکنه چیزی ترسناک رو توی دل خودشون داشته باشن. این بازی حسی رو بهتون القا میکنه که شما داخل یک فیلم ترسناک هستید ولی پشت فرمون ماشین، با نور صفحهنمایش خودرو به عنوان تنها نورتان. از گرافیکهای ساده و کلاسیکی توی این بازی استفاده شده که صددرصد شمارو به یاد بازیهای کلاسیک ترسناک میاندازه، هر انسان و مانعی که از آن دور میشید، احساس یک سفر به گذشته رو به شما میده. اما چیزی که Drive Me to Hell رو خیلی ویژه میکنه، بازی کردنشه. گیمپلی بازی و دکمه‌هایی که باید حواستون بهشون باشه خیلی ساده و پیش‌پا افتادن. با این حال، به نظر میرسه که همچنان این سادگی نتونسته از میزان ترسناکی این بازی کم کنه و خیالتون از اینکه قراره یه ماجراجویی هیجان‌انگیز داشته باشین راحت باشه.

2. The Long Drive

best-games-with-chill-driving-experiences

برای طرفدارای سفرهای جادهای، "The Long Drive" یک بازیه که احساس رانندگی رو از طریق یک بیپایانی صحرا را به شما القا میکنه. این بازی آرامش رانندگی تنها رو با چالش‌های بقا در یک دنیای سخت و بی‌پایان ترکیب میکنه. شما اول بازی یه ماشین رندوم دستتون میاد و با همون به دل جاده میزنین و توی همین راه باید اون رو با پیدا کردن سوخت و آب، و تعمیر کردن آن هنگامی که خراب میشود، سرپا نگه دارید. بازی هر بار که بازی میکنید تغییر میکنه زیرا صحرا و چالشهایی که باهاشون مواجه میشید همیشه متفاوت هستن. همونطور که رانندگی میکنین، زمان از صبح تا شب تغییر میکنه و هوا هم ممکنه تغییر کنه. این تغییرات سفر شما رو جالبتر اما پرچالش‌تر میکنه. شما باید برنامه ریزی کنین و استراتژی خودتون رو برای ادامه دادن تنظیم کنین. یکی از قسمتهای جالب The Long Drive ساختن اتومبیل خودتونه. شما میتونید بخشهایی از اتومبیل رو تغییر بدین، تعمیرش کنین و ظاهرش رو زیباتر کنین. حس عالی‌ایه که با ماشینی که خودتون ساختینش و ازش مراقبت کردین، چالشهای بازی را پشت سر بزارین. علاوه بر این، شما میتونید تصمیم بگیرین که ماشین شما چگونه به نظر برسه و چطوری کار کنه. پیدا کردن قطعات در دنیای بازی به شما اجازه میدن که ماشین خودتون رو هر طور که دوست دارین بسازین. بنابراین، برای بازیکنایی که دوست دارن توی دنیای این بازی کاوش کنن، تلاش کنن جون سالم به در ببرن و رانندگی کنن، باید گفت که این بازی براشون عالیه.

1. Mon Bazou

best-games-with-chill-driving-experiences

اگر ایدهٔ ترکیب یک بازی بقا با هیجان رانندگی اتومبیل را دوست دارید، "Mon Bazou" بلیط شما به یک ماجراجویی ماشینی فوق‌العاده توی کاناداست. این بازی با یه ماشین ساده و قدیمی شروع میشه که شما قصد دارین اونو به یه ستاره مسابقه تبدیل کنین. شما میتونید ماشین خودتون رو به روشهای مختلفی ارتقا بدین، از تغییر نمای خودرو تا بهتر کردن سرعت اون. بهترین بخش اینه که شما همه این ارتقاها رو خودتون انجام میدین، مثل یه مکانیک واقعی.

علاوه بر این، محیط بازی میتونه براتون خیلی دلنشین باشه، با رویکردی شاداب به بقا. بازی چالشهای مدیریت منابع و بقا رو با یه حس طنز و شوخی‌طور بالانس کرده. مناظر زیبای روستایی کانادا به زیبایی رنگ آمیزی شدن، اونم به عنوان یک پس زمینه آروم برای چالشهای بقا و ساخت بهترین ماشینی که قصد ساختش رو دارین.

فؤاد رحیمی
فؤاد رحیمی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها