اگر عاشق Skyrim هستین حتما این بازی‌های مجانی روی PS Plus رو امتحان کنین

  • فؤاد رحیمی فؤاد رحیمی
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه

راهنماتو-همه میدونن که یه سری بازی‌ها بعد از مدتی تبدیل به عنوان گلاسیک دنیای گیم میشن. این قضیه به‌خوبی میتونه شامل حال The Elder Scrolls: Skyrim بشه. بازی‌ای از سال 2011 تا الان تونسته بازی‌ای باشه که همیشه تونسته شگفتی‌های جدیدی به همراه داشته باشه. حتی بعد از مدت زمان زیادی از انتشارش، این بازی هنوز هم یه بازی RPG پرقدرته که می‌تونین دوباره و دوباره بازیش کنین. این بازی پر از اسرار توی یه دنیای فوق‌العادست، جایی که می‌تونید به هر سبکی که دوست دارین میتونین بازیش کنین.

به گزارش راهنماتو، البته بعد از چندبار پشت سرهم بازی کردنش دیگه باید برای یکمی هم که شده بزارینش کنار ولی متاسفانه اون عطش برای تجربه مشابه هنوز توی شما وجود داره ، برای همین هم اگه می‌خواید دنبال یه چیزی مشابه ولی متفاوت باشین جوری که اون حس Skyrim رو بهتون بده ولی بهتون اجازه بده یه دنیای جدید، شخصیت‌های شگفت‌انگیز، داستان‌های جذاب و بیشتر رو تجربه کنید. باید بگک که بهترین جا برای پیدا کردنشون کنسول Play Stationئه اونم به خاطر این که روی PlayStation Plus خیلی از این بازیهای مشابه هستن که اگر عشق Skyrim رو دارین حتما امتحانشون بکنین، با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به بهترین مشابه The Elder Scrolls 5: Skyrim که رو PS Plus میشه مجانی بازیشون کرد بندازیم.

Demon’s Souls

best-games-like-skyrim-to-play-for-free

اگه می‌خواید یه بازی فانتزی که دنیای سرد و تاریکی در کنار یه گیمپلی سخت و اعتیادآور داشته باشه، Demon’s Souls می‌تونه گزینه‌ی خوبی برای شما باشه. سبک مبارزه خیلی متفاوته - دید سوم شخص با اکشن سخت - اما سبک و تاریخ این بازی میشه گفت شباهت زیادی به اسکایریم داره و حتماً پس از تمام ساعت‌ها در Skyrim، این بازی میتونه حسابی سرگرمتون کنه و اون حس تازیگی رو بهتون القا کنه. تازه این فقط یه بازی با پس‌زمینه‌ی داستانی باستانی و عجیب نیست، بلکه دشمنای شیطانی و ماورایی و شخصیت‌های اغواکننده‌ای که در طول راه می‌بینید، قشنگ به خوبی تونستن اون حسی که باید رو منتثل کنن و شمارو هر چی بیشتر در دنیای این بازی غرق کنن. تازه یکی از خوبی‌های این بازی اینه که شما آزادی کامل برای پیداکردن بهترین روش برای بازی رو هم دارین و میتونین هر جور که خواستین بازی رو ادامه بدین و تجربه کنین.

Dishonored 2

best-games-like-skyrim-to-play-for-free

شاید اون وال که بخواین Dishonored 2 رو شروع به بازی کنین، اونقدارهم خیلی اون حس شباهت به Skyrim رو نتونین درک کنین، اما وقتی به Stealth فوق‌العاده‌ای که در اون وجود داره نگاه می‌کنین، حس می‌کنین که این بازی میتونه شمارو برای ده‌های ساعت آینده حسابی سرگرم کنه و شما هم قرار حسابی باهاش خوش بگذرونین. دنیای کامل Dishonored یکی از بهترین‌هاست؛ داستان‌هایی که باید دنبال کنین، شخصیت‌های فرعی که هر کدوم به نظر میرسن کاملاً واقعین؛ و اینکه بازی دستتون رو برای انجام هر بخش و رد شدن ازشون باز گذاشته و همه چی بسته به شماست که چطوری دوست داشته باشین بازی رو بازی کنین. این یکی از اون بازیاست که باید چندین بار تمومش کنین تا بتونین تموم اون آپشن‌هایی که بازی در اختیارتون میزاره رو امتحان کنین؛ شما می‌تونید یک بازی Stealth رو بازی کنید، به دنبال بازی اکشن برید، و هر باری که از اون عبور می‌کنید، شما بیشتری نکات داستانی و لمس‌های دل‌نشین در افسانه پیدا خواهید کرد. این همچنین یک بازی است که با پیشرفت شما، دنیا رو تغییر می‌دهد و به عنوان شما بازی می‌کند.

Fallout 3

best-games-like-skyrim-to-play-for-free

جهان Fallout به نوعی همراه با The Elder Scrolls میشه گفت جلو میرن. اونم به این خاطره که Bethesda تونسته دوتا از بزرگای RPG رو همگام با همدیگه بسازه و میشه گفت در خیلی از نقاط این بازی تونستن مکمل همدیگه عمل کنن. تازه شباهت‌های این دوتا به اینجا ختم نمیشه و از همون موتور گرافیکی معروف بتسدا هم استفاده می‌کنن، انیمیشن‌های مشابه دارن، و هر دو حاوی داستان‌های قابل باور و فوق‌العاده‌ای هستن. البته، شباهتن‌های این دو میشه گفت به همینجا خلاصه میشن. Fallout 3 میشه گفت چون قبل از Skyrim منتشر شد، خیلی از نکات مثبتی که درش دیدیم رو هم در اسکایریم دوباره تجربه کردیم و این قضیه تونسته به میزان محبوبیت اسکایریم اضافه کنه. البته برای این قسمت میشد Fallout 4 رو هم انتخاب کرد ولی این نسخه سوم این سری بودش که تونست با یه تغییر اساسی در ساختار این فرنچایز، مخاطب‌های بیشتری رو به این مجموعه معرفی کنه و محبوبیت این سری رو چندبرابر کنه.

God of War

best-games-like-skyrim-to-play-for-free

اگر بیشتر دنبال این هستین که برای موجوداتی که چندبرابر اندازه شما قد دارن خط و نشون بکشین و اون جاهایی که باید حسابی به خدمتشون برسین، باید بگم که God of War میتونه انتخاب خوبی براتون باشه. هر وقتی که شما توی این بازی تصمیم به گشتن توی فضای بزرگش میگیرین میشه گفت همیشه یه چیزی هست که توجه شمارو به خودش جلب میکنه و حسابی کاری میکنه که بتونین برین و از نزدیک ببینینش. دنیای باز God of War (2018) یک مکان باشکوهه که از بایوم‌های مختلفی تشکیل شده، از کوه‌های بزرگ تا لنگرهای غرق شده.

حتی با اکتشافات بیشتر، می‌تونید با کریتوس و پسرش داستان‌های جالبی رو نسبت به اون نقطه از بازی تجربه کنین که هر کدوم تونستن به زیبایی تموم لذت گشتن رو چندبرابر کنن. جوری که شما یه لحظه با هیولاهای بزرگ مبارزه می‌کنین و سعی میکنین با استفاده از سلاح درست و جادو شکستشون بدین باز تو یه لحظه دیگه هم یه سکانس احساسی از رابطه پدر پسری کریتوس با پسرش رو نگاه میکنین.

The Elder Scrolls: Oblivion

best-games-like-skyrim-to-play-for-free

و، تقریباً مانند Fallout 3، ما نمی‌تونیم که موفقیت اسکایریم فقط به خاطر خوبی خودشه و تموم این خوبی‌ها همگی اورجینال و ماله خودش هستن. برای همین هم میخوایم که به نسخه قبلی این سری یعنی Skyrim - The Elder Scrolls: Oblivion نگاهی داشته باشیم. در حالی که Skyrim بدون شک سری رو به جلو برده، هنوز هم موارد زیادی هستن در Oblivion وجود دارن که تونستن این بازی رو همچنان یه تجربه فراموش‌نشدنی برای خیلی‌ها بکنن. هنوز نقشه‌ی بزرگی با اسرار پنهان زیادی توش وجود دارن؛ انجمن‌هایی که دوست دارین بخشی ازشون باشین و همچنین کلاس‌های مختلف برای ساخت کاراکتر ایده‌آل شما؛ و اگرچه گرافیک‌ها به اندازه‌ی Skyrim جذاب نیستند، اما این مانع لذت بردن از این جواهر به هیچ وجه نمیشه.

فؤاد رحیمی
فؤاد رحیمی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها