برای سال جدید ورودی خانه را چگونه بچینیم؟

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.8 دقیقه

راهنماتو- همه چیز از وارد شدن به خانه شما شروع می‌شود. حتی اگر مهمان‌های عید نوروز را فراموش کنیم، وقتی پس از یک روز کاری به خانه بازمی‌گردیم، باید با خانه خود ارتباط برقرار کنیم! این ارتباط از اولین لحظه‌ای که به خانه وارد می‌شویم، شروع می‌شود. پس بهتر است با کمی خلاقیت، چیدمان و دیزاینی جذاب برای ورودی خانه‌مان داشته باشیم. نمی‌دانید چکار کنید؟ راهنماتو در ادامه ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون ورودی خانه به شما پیشنهاد می‌کند تا شما این ایده‌ها را به سلیقه خودتان شخصی‌سازی کنید.

1. دکوراسیون ورودی خانه با فضای مطالعه

1

به گزارش راهنماتو، اگر در ورودی خانه رو به فضای اتاق نشیمن باز شود، بهتر است اولین چشم‌انداز را با یک فضای مطالعه، شیک و دنج کنیم. برای اینکار لازم است یک الی دو مبل راحتی و جذاب، یک کتابخانه، یک میز عسلی کوچک، یک چراغ مطالعه یا آباژور و یک قالیچه کوچک داشته باشیم. فضا را طوری بچینید که با اولین نگاه، آرامش و صمیمت به ما القا شود.

2. با گلدان ورودی خانه را سبز کنید

1

برخی می‌گویند، خانه باید سبز باشد. رنگ سبز پیوند عجیبی میان انسان و طبیعت برقرار می‌کند و همواره برای بسیاری از ما آرامش‌بخش است. از طرفی دیگر، عید نوروز سخنی از سرسبزی و جوانه در گوشمان می‌گوید. پس اضافه کردن گل و گلدان به ورودی خانه می‌تواند احساسی از پیوند با طبیعت و گرامی‌داشت نوروز را به همراه داشته باشد. انتخاب گلدان، کاملا سلیقه‌ای است. اما، بهتر است حین انتخاب به سبک دکوراسیون داخلی منزلتان دقت کنید. به عنوان مثال اگر سبک خانه‌تان مدرن است، می‌توانید به گلدان‌هایی فلزی فکر کنید. اما، اگر دوست دارید احساسی از سنتی بودن در خانه شما موج بزند، بهتر است به سراغ گلدان‌ها سفالی با نقوشی خاص بروید. به‌عنوان مثال می‌توانید از نقوش گلدان‌های باستانی که از تپه مارلیک و شوش به دست آمده الهام بگیرید.

3. چیدمان ورودی خانه با کنسول

1

اگر ورودی خانه شما تا اتاق نشیمن با یک راهرو به یکدیگر متصل می‌شود، یکی از جذاب‌ترین ایده‌ها برای تزئین ورودی خانه استفاده از کنسول است. کنسول‌ها می‌توانند اشکال و جنس‌های متفاوتی داشته باشند. مثلا می‌توانید به یک کنسول مدرن که از جنس چوب با رنگ روشن است فکر کنید. روی کنسول را می‌توانید با ساعت، شمعدان، سینی دکوراتیو، گلدان و هر چیز دیگری که دوست دارید تزئین کنید. حالا که نزدیک به سال نو هستیم، می‌توانید پس از سال تحویل سفره هفت سینتان را به کنسول منتقل کنید تا هر مهمان که به خانه شما وارد شد، پیام شادباش شما را بشنود.

4. چیدمان ورودی خانه با آینه

1

آینه، تنها یک عنصر تزئینی در خانه‌ها نیست. آینه‌ها می‌توانند به خانه روح ببخشند، آن را نورانی کنند و جلوه‌ای شیک داشته باشند. در برخی از موارد نیز، اگر آینه را در جای درستی قرار دهیم، تصویری از خانه را به کسی که وارد خانه می‌شود منتقل می‌کنیم. بنابراین، آینه می‌تواند یک گزینه مناسب برای تزئین و چیدمان ورودی خانه باشد. می‌توانید از چند آینه کوچک کنار هم استفاده کنید، یا یک آینه بزرگ قدی را با پایه‌اش روی زمین بگذارید یا حتی یک آینه به بالای میز کنسولتان بزنید. فراموش نکنید که در سالا جدید، آینه‌ها با قاب‌های مکرومه به شدت ترند شده‌اند و می‌توانند تلفیقی از احساس مدرن بودن و سنتی بودن را به ما منتقل کنند. (مکرومه یک عنصر ایده‌آل برای سبک دکوراسیون بوهمین و ترنزیشال است.)

5. جاکفشی را نزدیک در ورودی خانه بگذارید

1

وارد شدن به خانه هر ایرانی یک گذرنامه اولیه می‌خواهد، و آن درآوردن کفش‌ها است. عموما نمی‌توان کفش‌ها را توی راه‌پله قرار داد چراکه جلوه آپارتمان را از بین می‌برد، جلوی دست‌وپا را می‌گیرد و امن نیست! بنابراین بهتر است برای عید امسال چاره‌ای جدید بیاندیشیم و یک جاکفشی مناسب در نزدیکی ورودی خانه قرار دهیم. در این صورت مهمان‌ها به راحتی می‌توانند کفش‌هایشان را داخل جاکفشی گذاشته سپس وارد خانه‌تان شوند. حتی خود شما هم می‌توانید به جای منتقل کردن کفش‌ها به اتاق خوابتان، از این جاکفشی استفاده کنید. فراموش نکنید که اگر بخشی از جاکفشی، در داشته باشد، فضای خانه آلوده نمی‌شود.

6. از نیمکت در ورودی خانه استفاده کنید

1

تا به حال شده است که برای پوشیدن کفش مجبور باشید دولا شوید یا مجبور شوید کفش را به راه پله برده و پایتان را روی پله بگذارید تا بند کفش‌هایتان را ببندید؟ اگر یک نیمکت زیبا در نزدیکی در ورودی داشته باشید، به راحتی می‌توانید در سال جدید روی آن بنشینید و کفش بپوشید. این نیمکت می‌تواند کارایی‌های دیگری هم داشته باشد. مثلا وقتی منتظر هستید که در بزنند، یا منتظر تاکسی هستید، می‌توانید روی آن بنشینید. جدای از کاربردهای نیمکت، باید به زیباسازی فضای ورودی خانه با آن نیز اشاره کنیم که احساسی از صمیمیت به ما منتقل می‌کند. اگر می‌خواهید هوشمندانه عمل کنید، جاکفشی‌ای تهیه کنید که به شکل نیمکتی تولید شده است!

7. از چوب لباسی در ورودی خانه استفاده کنید

1

پس از ورود به خانه، یا به هنگام ورود مهمان‌ها، شاید بخواهیم با یک پذیرایی گرم از خودمان یا مهمانانمان، پالتو، مانتو، شال، کت یا هر لباس رویین دیگری را آویزان کنیم. برای این منظور می‌توانیم یک چوب لباسی مناسب انتخاب کرده و آن را در ورودی خانه قرار دهیم. اینکار علاوه بر اینکه شما را در ورود به خانه از شر لباس رویین خلاص می‌کند، بلکه می‌تواند به مهمانانتان اعلام کند که برای شما محترم هستند و لباس‌هایشان قرار نیست چروک شود.

8. تزئین ورودی خانه با دیوارکوب

1

منظور از دیوارکوب هر چیزی می‌تواند باشد. از بشقاب‌های عتیقه گرفته تا قاب عکس‌ها خانوادگی یا تابلوهای نقاشی. دیوارکوب حتی می‌تواند یک چراغ دیواری باشد که ورودی خانه شما را نورانی‌تر می‌کند و منتقل کننده شادابی به مهمانان و شما است. بنابراین بهتر است دیوار ورودی خانه را با دیوارکوب تزئین کرده و اجازه ندهید خالی بماند.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

حد مجازی برای چای نوشیدن؛ چند استکان در روز چای بنوشیم؟
دانستنی ها

حد مجازی برای چای نوشیدن؛ چند استکان در روز چای بنوشیم؟

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 5 دقیقه
 (ویدئو) رشد دانه کیوی در 224 روز
دانستنی ها

(ویدئو) رشد دانه کیوی در 224 روز

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .1 دقیقه
خواب رفتن پاها نشانه کمبود این ویتامین در بدن است
پزشکی و سلامت

خواب رفتن پاها نشانه کمبود این ویتامین در بدن است

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1 دقیقه
چهره خاص و جدید بانو سوسانو در سن ۴۳ سالگی
چهره ها

چهره خاص و جدید بانو سوسانو در سن ۴۳ سالگی

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1 دقیقه
چهره متفاوت شیرین نون خ در سریال حکم رشد
چهره ها

چهره متفاوت شیرین نون خ در سریال حکم رشد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.9 دقیقه
تیپ تابستانی ترلان پروانه در یک کافه
چهره ها

تیپ تابستانی ترلان پروانه در یک کافه

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .3 دقیقه