نگاهی به خاطره‌انگیزترین بازیهایی که از سری Counter-Strike تجربه کردیم

  • فؤاد رحیمی فؤاد رحیمی
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 6.7 دقیقه

راهنماتو-یکی از چیزهایی که اکثر گیمرها باهاش الان خاطره دارن، وقتهایی هستش که با دوستاشون میرفتن گیم‌نت و دور همی میشستن و برای چند ساعت برای خودشون خاطره‌‍سازی میکردن. یکی از بازیهایی که تونست برای خودم و خیلی‌های دیگه خاطرات شیرینی رو بسازه Counter-Strike بود. بازی‌ای که میشه گفت من باهاش بزرگ شدم و در همین حین میدیدم که هر چندسالی یه نسخه جدید و بهبود یافته ازش منتشر میشه. این بازی تونسته توی این بیست سال و خورده‌ای که باهامونه در کنار اینکه همیشه پیشرفت‌هایی رو داشته، همیشه اون هویت خودش رو حفظ کنه.

به گزارش راهنماتو، بازیهای شوتری زیادی اومدن و تلاش کردن که بتونن اون محبوبیتی که Counter-Strike توی اوایل دهه 2000 کسب کرده بود رو به‌دست بیارن؛ ولی میشه گفت بازهم همین CS بود که اونارو از میدون به در کرد و برای سالهای سال به یکی از پایه‌های ژانر شوتر اول شخص اونم از نوع رقابتیش تبدیل شده. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به سابقه این سری و بهترین بازیهایی که تونستن از این سری برامون خاطره‌انگیز باشن بندازیم.

6. Counter-Strike 2

best-and-memorable-counter-strike-games

راستش میشه گفت کسی منکر این قضیه نیست که CS2 نتونست به اون اندازه‌ای که ملت براش هایپ شده بودن خوب عمل کنه و اونارو راضی نگه داره ولی خوب سر یه چیز همه خیالشون راحته اونم پشتیبانی قوی Valve از این بازی هستش و قراره که به مرور زمان و آپدیت های آتی تموم کاستی‌های این بازی هم برطرف بشه. تازه اصلا این بازی بیشتر شبیه به یه ارتقاء اجباری برای همه کسایی بودش که عاشق Counter-Strike: Global Offensive بودن. که خودش میشه گفت دست طرفدارای این سری رو به نوعی بسته و مجبورشون کرده که باهاش کنار بیان. متاسفانه یکی از چیزهایی که قرار بود با این آپگرید بهش پرداخته بشه این بود که با موتور جدید و آنتی‌چیت جدید ولو دیگه مشکلات زیادی در مورد چیترها و موارد مشابه پیش بیاد ولی خب همچنان این تبدیل به معضلی شده که هر دفعه وارد بازی میشین باید باهاش دست و پنجه نرم کنین. حالا از  ویژگی‌های از دست رفته گرفته تا مشکلات با هیت‌باکس‌ها و فریم‌ریت پایینی که خیلی‌ها موقع بازی دچارش شدن همگی نشون از این دارن که این بازی باید یکم بیشتر توی فر میموند تا میتونست پخته‌تر و بهتر باشه.

5. Counter-Strike Nexon: Studio

best-and-memorable-counter-strike-games

یه زمانی بودش که یه تب زامبی توی بازار افتاده بود اونم جوری که به هر طرف نگاه میکردین یه اثری از یه محصولی که توش زامبی داشت میدیدین، مخصوصا وقتی که سریال The Walking Dead رفت رو بورس و همه داشتن از اینکه زامبی‌ها میتونن یه کانسپت عالی برای بازیشون باشن حرف میزدن. حالا این بازی هم ماله همون زمانه، نکسون یه شوتر زامبی رایگانه که از همون موتور استفاده می‌کنه. فرقش با نسخه اصلی این بازی اینه که چون دانلودش و بازیش مجانی بودش خیلی‌ها علاقمند بودن که ببینین زامبی‌ها چطوری توی دنیای Counter-Strike ظاهر شدن، ولی خب این بازی خیلی سریع جذابیتش رو از دست داد و همه فهمیدن که نه واقعا چیز زیادی رو با بازی نکردنش از دست نمیدن. شما اون موقع اگه می‌خواستید تجربه بهتری از زامبی داشته باشین، بهتر بود یه سرور آنلاین در گلوبال افنسیو رو پیدا میکردین.

4. Counter-Strike: Condition Zero

best-and-memorable-counter-strike-games

به عنوان یه دنباله برای کانتر-استرایک اصلی، Condition Zero واقعا تونست یه سری به روزرسانی‌ها رو توی DNA این سری انجام بده، از نقشه‌ها گرفته تا مدل‌های بهتر و کلی موارد بهبودیافته دیگه. با این حال، بازم این بازی نتونست اون حس که آره این بازی یه دنباله برای یکی از محبوب‌ترین شوترهای تاریخه رو به گیمرها القا کنه. به جای اینکه بازی مثل نسخه اصلی باشه، احساس می‌شه که گیمپلی بازی و یا در کل یه کم کندتر از نسخه اصلیه، و فقط باعث میشه که بیاین یه سری مرحله به اصطلاح داستانی رو انجام بدین یکم وقت بگذرونین و دیگه هیچ وقت این بازی رو امتحان نکنین.

3. Counter-Strike (CS: 1.6)

best-and-memorable-counter-strike-games

اولین بازی از این سری که تونست یه انقلاب رو توی دنیای بازیهای شوتر رقم بزنه. کانتر-استرایک، یا CS 1.6 همونطور که الان میشناسیمش و معروفه، بازی‌ای بود که خیلی از ماها به عنوان اولین تجربه از این سری اونو میشناسیم. هر چند با اینکه مشکلات زیادی گریبانگیر این بازی بودن، ولی تموم این مشکلات با گذشت زمان تبدیل به خاطره‌هایی برای ما شدن که یادآوریشون بدون شک لبخندهای زیادی رو روی لب طرفدارای قدیمی این سری میشونه. این بازی جوری بودش که اگر ریکویل اون چندتا گان اصلی دستتون میومد دیگه شاخ بازی محسوب میشدین، بعد تازه اگر میتونستین با AWP کوییک بزنین دیگه همه میگفتن فلانی پلیره. بهترین چیز درباره اولین بازی یا 1.6 اینه که اونقدر سبک بود که می‌شد کل بازی رو روی یه فلش یه گیگ یا حتی یه CD ریخت و جابجا کرد. قضیه‌ای که باعث شده بود خیلی از اتاق‌های سمعی و بصری مدرسه‌های پسرونه تبدیل به گیم‌نت بشن!

2. Counter-Strike: Global Offensive

best-and-memorable-counter-strike-games

اگر از خودتون میپرسین که چطور شد که پای قمار و شرطبندی به دنیای بازیهای کامپیوتری باز شد باید بگم که این بازی بود که باعثش شد! اما Counter-Strike: Global Offensive یک جواهر واقعی بین تموم شوتر اول شخص بود. این بازی میشه گفت به سختی بازیهای قبلیش نبود و میتونستین خیلی سریع اون کانسپت کلیش رو یاد بگیرین ولی اینکه بخواین توش حرفه‌ای بشن دیگه یکم سخت بود و همین بود که تونسته بود برای خیلی نسبت به این بازی جذاب واقع بشه. بازی درست مثل Source بود و نیاز به مهارت بیشتری نسبت به همه بازی‌های قبلی داشت. علاوه بر این، اگر به صورت تصادفی یه اسکواد چیل و باحال توی بازی به پستتون میخورد میدونستین که قراره 35 دقیقه بعدی حسابی بهتون حال بده و خوش بگذره.

1. Counter-Strike: Source

best-and-memorable-counter-strike-games

این بازی که برای اولین بار در سال 2004 و توسط موتور خود ساخته Valve یعنی Source ساخته شد تونست این فرنچایز رو به یکی از اولویت‌های مهم Valve تبدیل کنه. بازی‌ای که بیشتر داشت قدرت موتور ولو رو به رخ همه میکشید و نشون میداد که چقدر این شرکت تونسته توی این زمینه پیشرفت کنه اصلا برای اینکه اسمش هم اینه به همین دلیله! هر چند خیلی‌ها می‌گن که 1.6 باید بهترین بازی این سری باشه، ولی من فکر میکنم که این Source بودش که تونست تموم نقض‌های 1.6 رو برطرف کنه و در کنارش یه سری از موارد رو به این بازی اضافه کنه. از مواردی که میشه گفت این بازی تونست توشون پیشرفت داشته باشه میشه هیت‌باکس‌های بازی رو نام برد که تونستن خیلی بهتر از نسخه‌های قبلی این سری بشن، بخش شبکه بازی به نحوی بهبود و بهتر ساخته شده بود که میشه گفت دیگه مشکل لگ الکی توی بازی وجود نداشت، ریکویل تفنگ‌ها بهترشدن و کلی موارد مثبت دیگه. کی فکرشو میکرد یه موتور جدید بتونه یه جون دوباره به این فرنچایز بده. بازی همچنان تونسته اون گیمپلی سریع خودش رو حفظ کنه و اگر بخوایم از مشکلات چیتش فاکتور بگیریم میشه گفت یکی از بهترین تجربه‌هایی بودش که با این سری داشتیم.

فؤاد رحیمی
فؤاد رحیمی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها