می‌خوای سال 1403 خونه‌ات مدرن شه؟ پنتری آشپزخانه بزن!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.3 دقیقه

راهنماتو- اگر مواد غذایی موجود در آشپزخانه شما مرتب باشد، شما کلید مرتب بودن آشپزخانه را پیدا کرده‌اید. این مساله مستلزم ایجاد کردن پنتری آشپزخانه است. حالا قفل باز شده است، اما کدام بخش از آشپزخانه را به پنتری اختصاص دهیم؟ کدام ایده‌ها برای پنتری می‌توانند در سال 1403 می‌توانند به آشپزخانه ما فضایی مدرن ببخشند. شاید بگویید آشپزخانه کوچکی دارید و ایجاد کردن پنتری در آن ممکن نیست! اما، از کجا معلوم که نتوانید در میان ایده‌هایی که راهنماتو به شما می‌گوید، یک ایده خاص برای آشپزخانه خود با هر اندازه‌ای که دارد پیدا کنید؟

1. کابینت پنتری در آشپزخانه

1

به گزارش راهنماتو، می‌توان از ساده‌ترین ایده برای پنتری آشپزخانه استفاده کرد و آن چیزی نیست جز کابینت پنتری. برای این منظور کوچکترین تا بزرگترین کابینت، بسته به مقدار مواد خوراکی که در آشپزخانه نگهداری می‌کنید، می‌تواند برای شما مفید باشد. اما، نکته مورد توجه دسته‌بندی و طبقه‌بندی قفسه‌ها با استفاده از نظم‌دهنده‌ها است. در این میان، کابینت‌هایی که عمودی هستند بیشتر می‌توانند گره کار شما را باز کنند. برای این کار می‌توانید بخشی از فضای کابینت پنتری را به خوراکی‌هایی با بسته‌های مقاوم، و فضایی دیگر را به خوراکی‌ها با بسته‌بندی نرم اختصاص دهید. اما، بهتر است از انواع بانکه‌ها برای آن دست از مواد خوراکی که بسته‌بندی نرم دارند استفاده کنیم تا همه چیز منظم‌تر در کنار یکدیگر قرار گیرد.

2. پرتی معماری، پنتری آشپزخانه

1

ممکن است که در نقشه معماری آشپزخانه شما، فضایی وجود داشته باشد که از دید و دسترس کمی دور است؛ این فضا می‌تواند پرتی آشپزخانه شما باشد. حال می‌توانید چنین فضایی را تبدیل به پنتری آشپزخانه کنید. یک کتابخانه؛ با بوفه کار شما را راحت می‌کند. بسته به اندازه و شکل برتی موجود در آشپزخانه‌تان یکی از این دو وسیله را انتخاب کرده و در آن‌جا قرار دهید. حال می‌توانید با سلیقه شخصی مواد خوراکیتان را داخل آن بچینید.

3. پنتری آشپزخانه دور از آن

1

در خانه‌تان به دنبال فضایی بگردید که عملا بدون استفاده مانده است. مثلا انباری‌ها کوچک داخل اتاق خواب که می‌توانستد کلوزت روم باشند، اما برای شما تبدیل به یک انباری، مملو از لوازم بدرد نخور شده‌اند. این فضا را پیدا کنید و سپس آن را تبدیل به پنتری آشپزخانه کنید. اگر فضای شما نسبتا بزرگ است، می‌تواند بخشی از لوازم آشپزخانه، مثل سرویس‌های غذاخوری مخصوص مهمانی‌هایتان را نیز به پنتری آشپزخانه منتقل کنید که دور از آشپزخانه است. این مساله باعث می‌شود که بخش زیادی از شلوغی‌های آشپزخانه شما از آن دور شود.

4. پنتری پنهان در آشپزخانه

1

برای ایجاد کردن یک پنتری پنهان، به هوش معمارانه نیاز داریم. مثلا فضایی پشت کابینت‌ها، یا دری که به نظر بخشی از کابینت‌های شما است، اما به اتاق پنتری یا کابینت پنتری باز می‌شود. باید سعی کنید که به پنتری آشپزخانه که پنهان شده است عمق ببخشید تا فضای بیشتری در اختیار بگیرید.

5. اُپن و پنتری آشپزخانه

1

امروزه اکثر منازل ایرانی‌ها آشپزخانه‌ای اُپن دارد. ممکن است که جدای از راهروی ورودی به آشپزخانه، باقی آن با دیواری نصفه از فضای بیرونی جدا شده باشد که زیر آن کابینت است و تقریبا روی آن خالی است. به بخش انتهایی این دیوار نگاه کنید. به نظرتان جای یک کابینت، روی پیشخوان آشپزخانه خالی نیست؟ پس یک کابینت، کاملا هماهنگ با متریال و سبک کابینت‌ها آشپزخانه‌تان بر روی پیشخوان نصب کرده و آن را تبدیل به پنتری آشپزخانه کنید.

6. جزیره و پنتری آشپزخانه

1

اگر خانه‌ای نوساز داشته باشید یا جدیدا خانه‌تان را بازسازی کرده باشید، حتما ایده جزیره را از زبان معماران و طراحان دکوراسیوان داخلی شنیده‌اید. در برخی از موارد آشپزخانه شما با دو جزیره نیز بخش‌بندی می‌شود. حالا بهتر است یکی از این جزیره‌ها را تبدیل به پنتری آشپزخانه کنید. سطح زیرین جزیره را به درستی طبقه بندی کنید، از نظم‌دهنده‌ها استفاده کنید و حتی از لیزی سوزان استفاده کنید. این یک پنتری جذاب و مدرن برای آشپزخانه شما خواهد بود.

8. فضای کنار یخچال و پنتری آشپزخانه

1

اگر کنار یخچال یک کابینت کشویی عمودی و بلند قد تعبیه کنید، بهترین مکان برای پنتری آشپزخانه را پیدا کرده‌اید. به هر رو تمام مواد خوراکی داخل آشپزخانه، نیاز نیست که داخل یخچال نگهداری شوند، اما این مساله غیرقابل انکار است که هر جا اسم شکم باشد، اشاره‌ای به یخچال نیز خواهد شد. پس، بهتر است این فضا را کنار یخچالتان ایجاد کنید. شاید این کابینت بلند و باریک نتواند بسته‌بندی‌ها شرکتی را تحمل کند. پس از انواع باکس‌های هم‌اندازه، بانکه‌ها و حتی ظروف ادویه استفاده کنید و پس از خارج کردن مواد خوراکی از بسته‌بندی شرکتی، داخل آن‌ها بریزی و در پنتری آشپزخانه کنار یخچالتان قرار دهید.

نکته مهم درباره پنتری آشپزخانه

1

اگر با استفاده از پنتری آشپزخانه، می‌خواهید در سال 1403، نظم را به آشپزخانه خود برگردانید، بهتر است بر روی همه چیز برچسب بزنید، مواد خوراکی را بر اساس نوعشان، در طبقه خاصی قرار دهید و آن چه را که بیشتر نیاز دارید، دم دست‌تر بگذارید. در این صورت هربار که چیزی را از جایی برداشتید، مجددا سر جای خودش خواهید گذاشت. بعلاوه، در این صورت هیچ چیز را گم نخواهید کرد.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها