چگونه یک اتاق کوچک را با رنگ آمیزی بزرگتر جلوه دهیم؟

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.9 دقیقه

راهنماتو- این روزها با گسترش آپارتمان نشینی و افزایش جمعیت استقبال مردم از خانه های نقلی بیشتر شده است. رنگ آمیزی چنین فضایی اغلب مساله ای چالش برانگیز است. هرگز قدرت رنگ ها را دست کم نگیرید. نحوه رنگ آمیزی یک فضا تاثیر زیادی بر بزرگتر به نظر رسیدن فضا دارد و می تواند آن را دلبازتر جلوه دهد. اگر شما هم می خواهید خانه نقلی و کوچک خود را بزرگتر جلوه دهید، پیشنهاد می کنیم این نکات رنگ آمیزی را رعایت کنید:

1- استفاده از رنگ آمیزی برای ایجاد توهم عمق

به گزارش راهنماتو، رنگ آمیزی آخرین روند طراحی داخلی است که به انتخاب یک پالت رنگی مناسب برای مبلمان، نقاشی دیوارها، سرویس چوب و حتی سقف اشاره دارد. رنگ‌آمیزی صحیح علاوه بر ایجاد یک ظاهر مدرن، راهی آسان برای بزرگتر به نظر رسیدن فضای اتاق است. به عنوان مثال انتخاب سرویس مبلمان هم رنگ با دیوارها یکی از ایده های کاربردی برای دلبازتر و بزرگتر به نظر رسیدن فضای اتاق است.

رنگ


2- رنگ آمیزی سطوح با سایه های ملایم

رنگ های روشن برای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب عالی هستند. این رنگ ها با منعکس کردن نور طبیعی توهم فضای بزرگتر را ایجاد می کنند. منظور ما فقط رنگ سفید نیست. می توانید با اعمال رنگ هایی مانند Dulux Willow Tree (سایه سبز کم رنگ) و Dulux Heritage Country Sky (سایه آبی کم رنگ) بر روی دیوار، فضای اتاق را بزرگتر جلوه دهید.

رنگ


3- استفاده از افکت دو رنگ برای بلندتر نشان دادن دیوارها

با کشیدن یک افکت دو رنگ بر روی دیوارها، چشم ها را فریب دهید و توهم دیوارهای بلندتر و فضای بزرگتر را ایجاد کنید. یک سوم پایینی دیوارها را با یک رنگ روشن رنگ آمیزی کنید و سایر قسمت های دیوار و سقف را سفید باقی بگذارید. این کار فاصله بین سقف و کف را افزایش داده و فضا را دلبازتر جلوه می دهد.

رنگ


4- رنگ آمیزی سقف با رنگی غیر از سفید

بسیاری از ما ترجیح می دهیم سقف را با رنگ سفید رنگ آمیزی کنیم. با این حال، کارشناسان توصیه می کنند برای ارتقاء ظاهر سقف و بزرگتر نشان دادن مقیاس اتاق از رنگ های جایگزین استفاده کنید. با غوطه ور کردن فضای داخلی در یک رنگ و استفاده از عناصر داخلی مناسب می توانید به ایجاد یک فضای منسجم و ملایم کمک کنید.

رنگ


5- هم رنگ کردن فضای ذخیره سازی با دیوارها

یکی از موثرترین راه‌ها برای سازماندهی یک فضای کوچک، استفاده از فضای ذخیره سازی است. فضاهای ذخیره سازی و دیوارها را با یک رنگ، رنگ آمیزی کنید. این کار یکی از بهترین راه ها برای بزرگتر به نظر رسیدن فضا است. قفسه های کتاب و دیوارهای پر از سقف به سرعت فضای اتاق را تحت الشعاع قرار می دهند. یک راه حل آسان برای پنهان کردن این قفسه ها، رنگ آمیزی صحیح است. یکسان بودن رنگ قفسه ها و دیوار باعث می شود قفسه ها با دیوار ترکیب شده و فضا را دلبازتر نشان می دهد.

رنگ


6- رنگ آمیزی گچ بری بالای دیوار

اگر در معماری بالای دیوارها از گچ بری استفاده شده است، می توانید با رنگ آمیزی صحیح از این ویژگی به نفع خود استفاده کنید. از رنگ های روشن، خنثی و ملایم برای نرم تر نشان دادن این فضا و در نتیجه توهم فضای بزرگتر استفاده کنید.

رنگ


7- استفاده از کفپوش های رنگ روشن

رنگ آمیزی کفپوش ها با رنگ روشن به بزرگتر به نظر رسیدن فضا کمک می کند. همه ما می دانیم که رنگ آمیزی تمام دیوارها با رنگ سفید، ایده خوبی برای بزرگتر نشان دادن فضای اتاق است و علاوه بر انعکاس نور، فضایی لوکس در اتاق شما ایجاد می کند. اگر می خواهید از رنگ سفید استفاده کنید، بهتر است به جای رنگ سفید روشن، از سفید متعادل و گرم استفاده کنید. همچنین با استفاده از اقلام تزئینی مناسب بر روی سقف و دیوار فضای اتاق را بزرگتر نشان دهید.

رنگ


8- انعکاس نور به کمک اقلام فلزی

استفاده از اقلام و تزئینات فلزی با انعکاس نور، فضا را بزرگتر از آنچه که هست نشان می دهد و یک دکوراسیون لوکس در فضا به ارمغان می آورد. استفاده از رنگ های متالیک در کنار رنگ های مات به برجسته تر شدن فضا و افزایش عمق آن کمک می کند.

رنگ


9- هماهنگی رنگ در، پنجره و دیوار

استفاده از رنگ های یکسان و هماهنگ برای در، قاب پنجره و دیوار یک راه حل عالی برای بزرگتر نشان دادن اتاق است. این کار موجب می شود دیوارها بزرگتر به نظر رسیده و فضا دلبازتر جلوه کند.

رنگ

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها