(ویدئو) انگلیسی صحبت کردن تماشایی سحر دولتشاهی

  • راضیه میرزاحیدری راضیه میرزاحیدری
  • ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.3 دقیقه

رکنا نوشت: سحر دولتشاهی بازیگر مشهور ایرانی متولد 16 مهر 1358 در تهران است. وی سابقه مجری گری را نیز در کارنامه هنری خود دارد. تحصیلات سحر دولتشاهی لیسانس رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره و لیسانس مترجمی زبان فرانسه از دانشگاه آزاد است.

سحر دولتشاهی دوره برای یادگیری زبان کودکان در گذشته برگزاره میکرد به نام کلاس بازی های خلاقانه که با استفاده از بازی به کودکان زبان انگلیسی یاد میداده است.

بیوگرافی سحر دولتشاهی و همسرانش

سحر دولتشاهی بازیگر مشهور ایرانی متولد 16 مهر 1358 در تهران است. وی سابقه مجری گری را نیز در کارنامه هنری خود دارد. تحصیلات سحر دولتشاهی لیسانس رشته ادبیات نمایشی از دانشگاه سوره و لیسانس مترجمی زبان فرانسه از دانشگاه آزاد است. فرشته عدل نام مادر دولتشاهی است که نایب رئیس فدراسیون شنا بوده و پدرش فضلی مهندس مکانیک است و یک شرکت ماشین آلات دارد و در تورهای دوچرخه سواری در ایران و خارج از کشور فعالیت دارد. سحر دولتشاهی دارای یک برادر به اسم «روزبه» و یک خواهر به اسم «نسیم» است که برادرش دانش‌آموخته دانشگاه شهید بهشتی و فوق لیسانس محاسبات در کاناداست و نسیم دانش‌آموخته دانشگاه تهران و دکترای باستان‌شناسی در برلین است. خانواده دولتشاهی از نوادگان خاندان قاجاری دولتشاهی هستند. سحر دولتشاهی در طول روز وقتی کاری ندارد بیشتر فیلم می بیند یا به موسیقی گوش می دهد، چون عاشق موسیقی است و گاهی اوقات به کار ترجمه نیز می پردازد.

1

این بازیگر سرشناس کشورمان در آبان 1394 در همایش بررسی نقش عوامل روانشناختی در کنترل دیابت در تالار وزارت کشور حضور یافت و موفق شد از انجمن دیابت ایران حلقه‌های آبی را دریافت کند تا به عنوان سفیران بیماری دیابت، اطلاعات مربوط به این بیماری را به دیگران انتقال دهد. در سال 1395 نیز سحر دولتشاهی در دیدار با معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری جهت اطلاع‌رسانی و دیدار با خانواده‌های زندانیان جرایم غیرعمد به عنوان سفیر پویش ارمغان انتخاب شد. گفتنی است «ارمغان» نام پویشی است برای آزادی زنان زندانی جرایم غیرعمد.

1

حواشی ازدواج سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی تاکنون دوبار ازدواج کرده است که در ادامه به جزئیات آن می پردازیم.

1

رامبد جوان، همسر اول سحر دولتشاهی

اولین ازدواج سحر دولتشاهی با رامبد جوان، بازیگر و کارگردان تلویزیون و سینما در تاریخ 27 اسفند 87 بود. درواقع سحر دولتشاهی همسر دوم رامبد جوان بود. آشنایی این زوج هنری از تئاتر شکل گرفت، به گفته دولتشاهی آنها دوستان مشترک زیادی داشتند و دورادور همدیگر را می شناختند و سرانجام آشنایی شان به ازدواج ختم شد. البته این ازدواج دوام نداشت و در سال 1393 در سکوت خبری طلاق آنها شکل گرفت چراکه هردوی آنها معتقد بودند مردم نباید وارد حریم خصوصی آنها شوند! البته این جدایی را سحر دولتشاهی مثبت عنوان کرد و مدعی شد در سال 1393در عین حال که سال شلوغی را پیش رو داشت در تنهایی لذتبخشی نیز سال را سپری کرد و هم از نظر بازیگری و هم از خیلی جهات دیگر رشد داشته است. گفتنی است، بازی سحر دولتشاهی در سریال “مسافران” ساخته همسر سابقش رامبد جوان در سال 1388 در نقش آدم فضایی بسیار مورد پسند قرار گرفت.

1

همایون شجریان، همسر دوم سحر دولتشاهی

و اما پس از طلاق سحر دولتشاهی از رامبد جوان شایعه ازدواج سحر دولتشاهی و همایون شجریان از سال 1396رسانه ای شد اما این دو چهره هنری به این خبر هیچ واکنشی نشان ندادند و پس از مدتی داغی این خبر فروکش کرد. تا اینکه استاد محمدرضا شجریان فوت شد و پس از آسمانی شدن وی عکسی منتشر شد که در آن سحر دولتشاهی در ماشین شخصی همایون شجریان حضور داشت. همین امر شایعه ازدواج آنها را دوباره بر سر زبان ها انداخت. سحر دولتشاهی در یک سال تولد همایون شجریان را در اینستاگرام خود با انتشار یک پست تبریک گفته و حتی در مراسم جشن تولد وی نیز دیده شده بود اما سال بعد هیچ خبری از تبریک اینستاگرامی تولد شجریان ازسوی دولتشاهی نبود. همین اتفاق موجب شد کاربران فضای مجازی به انتشار خبر جدایی این زوج هنری بپردازند اما در حقیقت اینگونه نیست و به نظر می رسد سحر دولتشاهی و همایون شجریان از ماه ها پیش ترجیح داده اند که روابط خود را از فضای مجازی اینستاگرام دور و محدود کنند و هیچ عکسی هم با یکدیگر منتشر نکرده اند.

راضیه میرزاحیدری
راضیه میرزاحیدری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها