چطوری توی استیم میتونین بازی‌هاتون رو با دوستاتون به اشتراک بزارین

  • فؤاد رحیمی فؤاد رحیمی
  • ۸ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 1.6 دقیقه

ویجیاتو نوشت: شرکت ولو از Steam Families، یک ویژگی جدید استیم که Steam Family Sharing و Steam Family View از قبل موجود و همچنین برخی از ویژگی‌های خانوادگی کاملا جدید را با هم ترکیب می‌کند، معرفی کرده است.

این ویژگی جدید به کاربران استیم اجازه می‌دهد تا یک خانواده حداکثر شش نفره ایجاد کنند تا بازی‌ها را به اشتراک بگذارند و کنترل محتوا را پیاده‌سازی کنند.

کاربران می‌توانند یک خانواده ایجاد کنند و حداکثر پنج عضو دیگر را دعوت کنند تا عنوان بزرگسال یا کودک به آن‌ها اختصاص داده شوند. همه کاربران خانواده بازی‌های خود را در یک لایبرری خانوادگی به اشتراک می‌گذارند که مشابه ویژگی قدیمی اشتراک‌گذاری استیم است.

هر کسی در خانواده می‌تواند هر بازی را در لایبرری بازی کند، مشروط بر اینکه شخص دیگری مشغول به انجام آن عنوان نباشد. اگر دو نفر بخواهند یک بازی را همزمان انجام دهند، دو نفر از اعضای خانواده باید یک نسخه از بازی را داشته باشند.

steam-announces-new-family-sharing-system

هنگام اجرای بازی‌های مشترک، هر عضو فایل‌های ذخیره خود را خواهد داشت، اچیومنت‌های استیم را برای اکانت خود باز می‌کند و به فایل‌های workshop دسترسی خواهد داشت.

اگر شخصی در خانواده شما در حین اجرای نسخه بازی شما از بازی بن شود، اکانت شما نیز مسدود خواهد شد – پس مراقب باشید با چه کسی به اشتراک می‌گذارید.

Steam Families همچنین دارای گزینه‌ای برای کنترل والدین است که در آن اعضای بزرگسال خانواده می‌توانند دسترسی به بازی‌ها، ویژگی‌های انجمن و نظارت بر زمان استفاده از اکانت‌های کودک را مدیریت کنند.

این ویژگی جدید در حال حاضر در نسخه بتا است و دسترسی به آن اکنون مستلزم این است که همه اعضای بالقوه یک خانواده، از نسخه بتا استفاده کنند.

فؤاد رحیمی
فؤاد رحیمی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها