آیا رنگ کردن بعد از کاشت مو مجازه؟

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 9 دقیقه

دلگرم نوشت: رنگ کردن موها بعد از کاشت یکی از سوالات متعددی است که احتمالا با آن مواجه می‌شوید. اطلاع از پاسخ آن موجب می‌شود تا خیال‌تان بابت همه چیز راحت شود.

همانطور که می‌دانید کاشت مو یکی از رایج‌ترین کارهای این روزهاست. به نسبت خیلی پررنگتری هم رنگ مو طرفدار دارد. اگر شما هر دو را دوست داشته و لازم به اجرا بدانید چه باید کرد؟

بررسی بهترین زمان رنگ کردن موها پس از کاشت مو

یکی از چالش‌های بزرگ برای افراد دارای ریزش مو و طاسی سر، جبران کردن موهای از دست رفته است. کاشت مو بهترین راهکاری است که افراد دارای بانک مو نسبتا خوب، می‌توانند از آن استفاده کنند. کاشت مو به شما زیبایی، جوانی و جذابیت مطلوبی ارائه می‌کند. به همین دلیل پیوند مو یکی از پرطرفدارترین اقدامات زیبایی نیمه تهاجمی است.

رنگ کردن موها قبل از کاشت مو

یکی از جالب‌ترین موضوعاتی که به گوش‌تان می‌خورد، درخواست پزشک جهت رنگ کردن موها پیش از کاشت مو است. معمولا افرادی که دارای موهای سفید هستند، صرف‌ نظر از تراکم موهای سفیدشان، باید پیش از انجام کاشت مو اقدام به رنگ آن کنند. پزشک متخصص در آخرین جلسه مشاوره، درخواست می‌کند تا فرد متقاضی کاشت مو، یک هفته پیش از تاریخ کاشت، اقدام به رنگ کردن موها کند.

این رنگ باید تیره باشد تا موهای سفید رنگ بگیرند و پزشک به راحتی امکان استفاده از آن‌ها برای کاشت در محل جدید را داشته باشد. با این اقدام، پزشک می‌تواند با سرعت بیشتری اقدام به برداشت موهای سفید از بانک مو کند. در این شرایط هیچ محدودیتی برای برداشت موها از بانک مو وجود ندارد و پزشک به راحتی می‌تواند پس از برداشت موها، آن را در محل جدید بکارد.

به این نکته توجه داشته باشید که نظر پزشکان مختلف در این خصوص متفاوت است. برخی پزشکان توصیه می‌کنند تا 10 روز پیش از عمل کاشت مو، تحت هیچ شرایطی موها را رنگ نکنید؛ چرا که باقی ماندن پیگمنت‌های رنگی بر روی پوست سر، می‌تواند پروسه برداشت موها را مختل کند. به همین دلیل باید حتما در این زمینه با پزشک متخصص‌تان مشورت داشته باشید.

بسیاری از افرادی که تجربه قبلی استفاده از پروتز مو دارند، در خصوص رنگ کردن موها بعد از کاشت بسیار شگفت زده می‌شوند؛ چرا که پروتز مو، در صورتی که از الیاف در ساخت تار موهای آن استفاده شده باشد، تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند رنگ پذیری مشابه با موهای طبیعی داشته باشد. اما کاشت مو بسیار متفاوت است.

در این پروسه، پزشک متخصص از ناحیه بانک مو، برداشت می‌کند و با آماده سازی فولیکول‌های مو، آن را در محل جدید قرار می‌دهد. به همین دلیل، رنگ کردن موها بعد از کاشت امکان‌پذیر است؛ چرا که موها کاملا از جنس موهای واقعی است. این موهای زنده می‌توانند رشد کنند، حالت پذیری داشته باشند و رنگ جدید بگیرند. به همین دلیل، رنگ کردن موها بعد از کاشت یکی از موضوعات قابل بحث و مهم است.

0

آیا رنگ کردن موها بعد از کاشت مجاز است؟

یکی از سوالات پرتکرار در جلسه مشاوره پیش از کاشت مو، امکان رنگ کردن موهای کاشته شده است. بهتر است بدانید که در کل، پس از رویش موهای اصلی و بهبود اوضاع، مثل موهای طبیعی می‌توانید موهای کاشته شده را رنگ کنید.

زمانی که پزشک موهای برداشت شده از بانک مو را در محل جدید می‌کارد، پروسه ماندگاری آن و خونرسانی آغاز می‌شود. اگر همه چیز به خوبی انجام شده باشد، فولیکول مو آسیب ندیده باشد و خونرسانی به خوبی انجام شود، می‌توانید منتظر رشد موها باشید.

بعد از این مرحله حدود یک الی دو ماه زمان می‌برد تا موهای کاشته شده دچار ریزش شود و موهای بسیار نازک و کرکی شکل رشد کنند. بسیاری از افراد در این مرحله ناامیدی می‌شوند، اما بهتر است بدانید که این مرحله کاملا طبیعی است و برای دستیابی به نتیجه خوب، لازم است از آن گذر کنید.

پس از روش موهای کرکی حدود 3 الی 6 ماه زمان می‌برد تا موهای کرکی رشد کرده و دچار ریزش شوند. در هیچ کدام از این مراحل، امکان تحریک و ایجاد اختلال در پروسه رویش مو وجود ندارد، پس بدیهی است که رنگ کردن موها بعد از کاشت ممنوع باشد. موهایی که پس از گذشت 1 سال از زمان کاشت رشد می‌کنند، ضخامت مطلوبی دارند و می‌توانند به عنوان موهای دائمی بر روی سر باقی بمانند.

چند وقت بعد از جراحی می‌توان رنگ کرد؟

همان‌طور که توضیح داده شد، پروسه کاشت مو بسیار زمان‌بر است. در واقع، شما باید منتظر نهالی باشید که کاشته‌اید. به همین دلیل، تحت هیچ شرایطی نباید دست به اقدام ناخوشایندی بزنید و پروسه رشد نهال را به خطر بیاندازید.

معمولا پزشکان متخصص کاشت مو، توصیه می‌کنند تا حداقل 6 الی 12 ماه صبر کنید. معمولا هرچه اقدامات این‌چنینی و استفاده از مواد شیمیایی کم‌تر باشد، نتیجه کاشت مو بهتر خواهد بود.

آیا می‌توانیم در منزل موهای کاشته شده مان را رنگ کنیم؟

در پاسخ به این سوال نمی‌توان به طور قطع گفت خیر! چرا که تصمیم فردی هر شخص به همراه امکانات او، در این تصمیم دخیل است. اما بهتر است بدانید که در سالن‌های زیبایی تخصصی، تمامی اصول و مراقبت‌ها برای آسیب کم تر به پوست سر و موها رعایت می‌شود.

در حالی‌که احتمالا در منزل چنین امکاناتی وجود ندارد. سالن‌های زیبایی برای رنگ کردن موها بعد از کاشت، از روغن‌های مخصوص و مواد مراقبتی خاصی استفاده می‌کنند تا کم‌ترین آسیب به ریشه مو و پوست سر وارد شود. به همین دلیل، ریسک بروز حساسیت، زخم و مشکل در ناحیه سر کاهش پیدا می‌کند. بنابراین، توصیه می‌شود تا رنگ کردن موها بعد از کاشت حتما توسط افراد متخصص انجام شود.

چند وقت یکبار می‌توان موهای کاشته شده را رنگ کرد؟

مراقبت از موهای کاشته شده، مهم‌ترین کاری است که بر عهده افراد زیباجوی کاندید کاشت مو است. زمانی که برای این کار برنامه‌ریزی می‌کنید، باید بدانید که کاشت مو نیازمند مراقبت جدی است. اگر این مراقبت به خوبی انجام نشود، نتیجه کاشت چندان خوب نخواهد بود.

پزشکان توصیه می‌کنند تا رنگ مو پس از یک سال ابتدایی آغاز شود. تعداد تکرار رنگ کردن موها، بهتر است حداکثر ماهی یک بار انجام شود. توجه داشته باشید که رشد موها در سال ابتدایی پس از کاشت بیشتر است، پس اگر نسبت به ریشه‌های بدون رنگ حساس هستید، بهتر است این موضوع را در نظر داشته باشید.

چه زمانی باید برای رنگ کردن موهای کاشته شده اقدام کنید؟

پزشک متخصص و تیم مشاوره تخصصی کاشت مو، بهترین اطلاعات را در این زمینه ارائه می‌کنند. شرایط و تفاوت‌های فردی در کاشت مو، موجب می‌شود تا پزشک متخصص توصیه‌های گوناگونی به افراد مختلف داشته باشد. به همین دلیل باید حتما در خصوص رنگ کردن موها بعد از کاشت با پزشک‌تان مشورت کنید و بهترین زمان آن را جویا شوید. رنگ کردن موها بعد از کاشت، بدون کسب اجازه پزشک متخصص می‌تواند عوارض ناخوشایندی داشته باشد.

0

چه نکاتی را باید برای رنگ کردن بعد از کاشت رعایت کرد؟

اطلاع از نکاتی که باید در خصوص رنگ کردن موها بعد از کاشت بدانید، آگاهی شما در این زمینه را افزایش می‌دهد. سعی کنید با درنظر گرفتن تمام جزئیات، به شکلی حرفه‌ای اقدام به رنگ کردن موها بعد از کاشت کنید. یادتان باشد که این اقدام، موجب می‌شود تا آسیب موها کم‌تر شده و موهای مقاوم‌تری داشته باشید. هرچه موهای کاشته شده، با موفقیت بیشتری به مرحله رویش مجدد و افزایش ضخامت برسند، راحت‌تر می‌توانید همه چیز را تحت کنترل داشته باشید.

حتما پیش از رنگ کردن از پزشک متخصص‌تان سوال کنید و در صورت اجازه، اقدام به رنگ کردن موها نمایید.

برای رنگ کردن مو از متخصصین مجرب در سالن‌های کاشت مو و سالن تخصصی رنگ مو کمک بگیرید.

حتما از رنگ موهای استاندارد یا گیاهی استفاده کنید تا ریسک آسیب کم‌تری داشته باشید.

سعی کنید پس از رنگ کردن موها، از روغن‌های تقویت کننده و مجاز استفاده کنید.

عوارض احتمالی رنگ کردن بعد از پیوند مو چیست؟

کسب آگاهی در خصوص مشکلاتی که احتمال بروز آن وجود دارد، می‌تواند زمینه ساز مراقبت بیشتر و نگهداری مطلوب از موهای کاشته شده باشد. به همین دلیل، شما به عنوان فردی دغدغه‌مند یا علاقه‌مند به کاشت مو، باید در خصوص عوارض احتمالی رنگ کردن موها بعد از کاشت بدانید.

بروز حساسیت در ناحیه سر و آسیب به فولیکول موی کاشته شده

بروز عفونت در پوست سر و آسیب به فولیکول‌های کاشته شده

اختلال در روند رشد موهای دائمی در ناحیه سر

ضعیف کردن موها و عدم رشد مو با ضخامت کافی

تحریک سر و خارش به همراه آسیب به فولیکول‌های کاشته شده

آسیب به محل برداشت بانک مو و از دست رفتن بانک مو

توجه داشته باشید که در برخی افراد، بانک مو بسیار محدود است؛ برداشت و کاشت در چند مرحله انجام می‌گردد، به همین دلیل بانک مو کمتر و کمتر می‌شود. در صورتی‌که پروسه کاشت و رویش مجدد موها دچار اختلال شود، باید منتظر مشکلات متعددی مثل عدم امکان کاشت مجدد و استفاده از بانک مو باشید. به همین دلیل، نمی‌توان از عوارض رنگ کردن بعد از پیوند مو چشم پوشی کرد.

 

0

رنگ شیمیایی بهتر است یا گیاهی؟

یکی از پرتکرارترین سوالاتی که مراجعه کنندگان پس از کاشت مو می‌پرسند، انتخاب رنگ مو شیمیایی یا گیاهی برای رنگ کردن موها بعد از کاشت است. اگر تجربه استفاده از رنگ موهای گیاهی را داشته باشید و هیچ حساسیتی نسبت به آن احساس نکرده باشید، قطعا استفاده از آن بهتر از رنگ موهای شیمیایی است. ترکیبات شیمیایی می‌توانند موجب بروز حساسیت، خشکی سر و خارش شوند. هر گونه تحریک پوست سر و آسیب به فولیکول می‌تواند نتیجه کاشت مو را تهدید کند.

آیا رنگ گیاهی برای موهای کاشته شده مفید است؟

تا به حال شنیده‌اید که شخصی، به مواد غذایی گیاهی حساسیت داشته باشد؟ قطعا پاسخ‌تان به این سوال مثبت است؛ چرا که بسیاری از افراد، شاهد حساسیت‌هایی هستند که حاصل مواد غذایی، اسپری یا پمادهای گیاهی است. اگر شخصی دچار حساسیت نسبت به رنگ مو گیاهی باشد، هیچ تفاوتی ندارد که رنگ مو گیاهی استفاده کرده باشد یا شیمیایی!

در هر حال، واکنش نامناسب پوست، زخم و عفونت موجب به خطر انداختن پروسه کاشت و پیوند مو می‌شود. به همین دلیل، نمی‌توان مدعی شد که رنگ مو گیاهی برای موها مفید است؛ اما قطعا رنگ موهای گیاهی دارای تاییدیه، نسبت به رنگ موهای شیمیایی می‌توانند آسیب کم تری به پوست و موها وارد کنند.

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها