فقط یک ساعت‌ و نیم تا عشق‌وحال توی تهران راه داری!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.4 دقیقه

راهنماتو- جوان‌ترها که سهل است، حتی افرادی که پا به سن هم گذاشته‌اند نیاز دارند که ماهی یکبار کمی به فکر عوض شدن روحیه‌شان باشند. اما اگر ساکن تهران یا اطراف آن باشیم فکر می‌کنیم که گیر یک شهر مدرن و سرد افتاده‌ایم که هیچ خبری از عشق‌وحال در آن نیست. شاید چون نمی‌دانیم کجا برویم! از طرفی برخی از مکان‌های جذاب را می‌بینیم که فرسنگ‌ها با ما فاصله دارند. اما، اطراف تهران و تنها در یک‌ ساعت‌ونیمی آن مکان‌هایی وجود دارند که فضا را برای خوش‌گذرانی شما فراهم کرده‌اند. راهنماتو با معرفی 5 مکان جذاب برای عشق‌وحال که تنها یک ساعت و نیم با تهران فاصله دارد، آمده است!

1. سیب لند برو برف بازی

1

به گزارش راهنماتو، تنها در فاصله‌ای یک ساعت‌ونیمی از مرکز شهر تهران، مجموعه بازی و شادی سیب لند وجود دارد که فضا را برای خوشگذرانی و تفریح شما فراهم کرده است. در این مجموعه که تمام لوازم تفریحی مربوط به برف را دارد، می‌توانید با کمترین هزینه، از امکانات آن برخوردار شوید. از تیوپ سواری گرفته تا اسکی و لژ سواری، امکاناتی هستند که مجموعه سیب لند برای شما فراهم کرده است. سیب لند که در ارتفاعات فیروزکوه قرار گرفته است، حتی به افرادی که از سرما بیزار هستند و دوست دارند از دور به برف نگاه کنند نیز فکر کرده. شهربازی سرپوشیده، پیست موتور سوای چهارچرخ و رستوران از جمله امکاناتی هستند که برای این دسته از عزیزان تدارک دیده شده است. برای رفتن به مجموعه سیب لند بهتر است به کیلومتر 95 جاده تهران فیروزکوه رفته و به روستای امین‌آباد نزدیک شوید.

2. آبشار خور برو قندیل نوردی

1

یکی از کارهای جذابی که می‌توانیم انجام دهیم، قندیل‌نوردی است. برای این منظور می‌توانیم به آبشار خور برویم که فاصله‌اش تا تهران کمتر از یک ساعت و نیم است. آبشار خور که بسیاری از طبیعت‌گردها به ما پیشنهاد می‌کنند، در روزهای سرد سال، یخ می‌بندند. یخبندان این آبشار تصویری خیال‌انگیز از قندیل‌ها به وجود می‌آورد که می‌توانیم به آن اعتماد کنیم و ازشان بالا برویم. اما، اگر این رشته ورزشی را بلد نیستیم، بهتر است به نگاه کردن آن اکتفا کنیم و چند ساعتی به تماشای این منظره بنشینیم. برای رفتن به آبشار خور بهتر از وارد جاده چالوس شده و سه کیلومتر قبل از سد امیرکبیر، مسیرمان را به سمت خوزنکلا کج کنیم. پس از رسیدن به دوراهی، سمت راست را انتخاب کرده و پس از سیجان به روستای خور برسیم. پس از رسیدن به خور، تا آبشار تقریبا یک ساعت باید دل را به کوه زده و پیاده روی کنیم.

3. پارک ملی سرخه حصار برو شکار

1

این فقط یک شوخی بود، اصلا شکار را جدی نگیرید! اما، پارک ملی سرخه حصار به‌عنوان پارکی که قدمتش به دوره قاجار می‌رسد، یکی از شکارگاه‌های سلطنتی یا قرق دربار بوده است. این پارک وسیع، یکی از زیباترین پارک‌ها است که فضای شهری تهران را به طبیعت پیوند می‌زند و تنها کمتر از یک ساعت با مرکز تهران فاصله دارد. بنابراین برای عشق‌وحال بد نیست سری به پارک ملی سرخه حصار بزنیم. این پارک اقلیمی خشک دارد، روزها در آن ممکن است هوا نسبتا گرم و شب‌ها به شدت سرد باشد، پس اگر به فکر اطراق کردن هستید، حتما با خود وسایل گرمایشی ببرید. اگر هم می‌خواهید بدانید که این همه درخت از کجا آب می‌خورند، باید به رود جاجرود اشاره کنیم! برای رفتن به پارک ملی سرخه حصار باید به شرق تهران بروید، درواقع اتوبان رسالت شرق را تا انتها رفته سپس به شهید یاسینی شرق وارد شوید! (همش برید شرق) در همان نزدیکی سرخه حصار را خواهید دید. نکته جالب این است که اگر خودروی شخصی ندارید، در این پارک بر روی عشق‌وحال شما بسته نیست و می‌توانید با مترو به ایستگاه فرهنگسرا رفته سپس با تاکسی به این پارک بروید.

4. ایران مال برو پاساژگردی

1

اگر همه چیز را برای عشق‌وحال یکجا می‌خواهید، اما حوصله طبیعت را ندارید، بهتر است به ایران مال بروید. این مجتمع تجاری بزرگ که در خاورمیانه شهرت پیدا کرده است، همه امکانات مدرن برای عشق‌وحال شما را فراهم کرده است و کمتر از یک ساعت و نیم با تهران فاصله دارد. از مغازه‌های لباس‌فروشی گرفته تا فخر هنر معماری و سینما. حتی، بازی. مثلا اگر دوست داشته باشید مثل پرنسس‌های دیزنی، روی یخ چرخ بزنید، بهتر است به ایران مال بروید و پاتیناژ را آن‌جا تجربه کنید. شاید هم یکی از فن‌های هری‌پاتر باشید. پس به کتابخانه ایران مال بروید و خود را در هاگوارتز تصور کنید. (مگه ما جوون‌ها دیگه چیز از عشق‌وحال می‌خوایم؟) برای رفتن به ایران مال بهتر است یا از خودروی شخصی استفاده کنید و به انتهای اتوبان خرازی بروید. اگر هم متروبازی را ترجیح می‌دهید بهتر است به ایستگاه مترو چیتگر بروید و سپس با یک تاکسی خود را به ایران مال برسانید.

5. بام تهران برو شهر رو دید بزن

1

اگر دوست دارید نظاره‌گر شهر تهران باشید، شهری که شما در آن گم شده‌اید، بهتر است به بام تهران بروید و در آن عشق‌وحال کنید. فرق ندارد شب یا روزهنگام باشد، از آن بالا تمام شهر زیر پای شما است. بام تهران که شاید تنها نیم ساعت با مرکز آن فاصله داشته باشد، تمامی امکانات تفریحی جذاب را برای شما فراهم کرده است. از سورتمه سواری گرفته تا دوردور با میدی باس. برای رفتن به بام تهران بهتر است از بزرگراه چمران شمال خود را به خیابان ولنجک برسانید تا به آن نزدیک شوید. اگر هم وسیله نقلیه عمومی را ترجیح می‌دهید با بی‌آرتی به ایستگاه تابناک رفته سپس با تاکسی به بام تهران بروید.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

چهره خاص و جدید بانو سوسانو در سن ۴۳ سالگی
چهره ها

چهره خاص و جدید بانو سوسانو در سن ۴۳ سالگی

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1 دقیقه
چهره متفاوت شیرین نون خ در سریال حکم رشد
چهره ها

چهره متفاوت شیرین نون خ در سریال حکم رشد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.9 دقیقه
تیپ تابستانی ترلان پروانه در یک کافه
چهره ها

تیپ تابستانی ترلان پروانه در یک کافه

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .3 دقیقه
 فال ابجد امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال و طالع بینی

فال ابجد امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 5.4 دقیقه
 فال حافظ امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403
فال و طالع بینی

فال حافظ امروز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1403

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.5 دقیقه
(ویدئو) طرز پخت یک غذای جدید، فوری و خوشمزه با تخم مرغ و کالباس در خانه
آشپزی

(ویدئو) طرز پخت یک غذای جدید، فوری و خوشمزه با تخم مرغ و کالباس در خانه

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .2 دقیقه