اطلاعات کامل در مورد CIP فرودگاه کیش به همراه امکانات

  • فاطمه چولکی فاطمه چولکی
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 8.2 دقیقه

CIP فرودگاه کیش نوعی جایگاه تشریفات اختصاصی می ‌باشد که بسیار محبوب و پرطرفدار است. همانطور که می‌ دانید فرودگاه ‌ها موظف به ارائه برخی از خدمات متداول به مسافران هستند. برخی از افراد به جهت برخورداری از شرایط خاص به دنبال استفاده از شرایط ویژه‌ تری خواهند بود. به این ترتیب فرودگاه‌ ها علاوه بر ارائه سرویس‌ های عادی به مسافران، خدماتی با عنوان خدمات CIP را نیز برای مسافران خاص در نظر گرفته ‌اند.

منظور از CIP فرودگاه چیست؟

روزانه شاهد عبور و مرور میلیون‌ ها مسافر از فرودگاه و مواجه شدن آنها با سالن ‌های CIP فرودگاه خواهیم بود. همانطور که می‌ دانید هر کدام از مسافران با انتظارات و نیازهای متفاوتی وارد فرودگاه ‌های مختلف می ‌شوند. یکی از خدمات بسیار شایسته ای که توسط فرودگاه‌ ها به اشخاص بسیار مهمی‌ ارائه می شود، خدمات VIP یا CIP می ‌باشد. اغلب این خدمات به اشخاص مهم تجاری و سیاسی و.. ارائه خواهد شد. خدماتی که با این عنوان از آنها یاد می ‌شود با هدف بهبود ارائه امکانات و خدمات به مسافران خاص، طراحی و اجرا شده اند.

در بسیاری از سفرها شاهد هستیم که مسافران ناچار به صرف ساعات خاصی در فرودگاه برای سوار شدن به هواپیمای دیگر هستند. همچنین گاها مسافران به جهت برخورداری از شخصیت قابل توجه، نیازمند امنیت بیشتری در سفر خواهند بود. بنابراین قبل از سوار شدن و یا بعد از پیاده شدن از هواپیما، نیازمند دریافت برخی از خدمات خاص و بهره مندی از امکانات ویژه خواهند بود. بنابراین برخی از فرودگاه ‌ها، سالن‌ هایی را برای این منظور در نظر گرفته اند.

خدمات cip چه تفاوتی با سایر خدمات فرودگاهی دارد؟

منظور از خدمات CIP فرودگاه کیش و یا سایر فرودگاه ها، خدماتی است که در یک سالن مشخص به اشخاص مهم تجاری و یا سیاسی و ... ارائه می شود. اغلب این سالن ‌ها برای افرادی که از موقعیت‌ های تجاری ایده‌ آلی برخوردار بوده و یا توانایی پرداخت هزینه‌ های آن را در بر دارند، طراحی شده‌ اند. یکی از تفاوت ‌های بارز و قابل توجه این سالن‌ ها با خدمات دیگر فرودگاهی، هزینه ی بالای آنها می ‌باشد. بنابراین افرادی که توانایی پرداخت هزینه ی این سالن‌ ها را دارند می ‌توانند از خدمات آنها بهره ‌مند گردند. از جمله خدمات منحصر به فرد در این سالن‌ ها عبارتند از:

  • انجام تمامی تشریفات مربوط به دریافت کارت پرواز توسط کارکنان فرودگاه
  • انجام تمامی امور مربوط به گذرنامه و گمرک برای پروازهای بین ‌المللی توسط کارکنان فرودگاه
  • انجام تمامی امور مربوط به اضافه بار توسط کارکنان فرودگاه و پرسنل CIP
  • حمل حیوان زنده توسط پرسنل CIP فرودگاه
  • انجام بازرسی‌ های بدنی از گیت ‌های مخصوص به جهت جلوگیری از قرار گرفتن اشخاص در صف‌ های طولانی
  • استفاده از خودروهای اختصاصی برای اسکورت مسافران تا پای هواپیما و یا استفاده از اتوبوس ‌های کلاس اکونومی نشده
  • استقبال از افراد با استفاده از تابلوی مخصوص
  • استفاده از اینترنت پرسرعت در فرودگاه و در طول مسیر برای مسافران اختصاصی
  • استفاده از خدمات ویژه پذیرایی قبل و پس از پرواز
  • استفاده از منوهای اختصاصی برای انتخاب غذا در سالن CIP فرودگاه
  • استفاده از سوئیت‌ های مناسب جهت استراحت تا زمان استفاده از پرواز بعدی

و بسیاری از موارد دیگر.

تمامی افرادی که امور رفاهی مسافران اختصاصی را بر عهده می‌ گیرند از کارکنان کارآزموده، مجرب و با تجربه هستند که خدمات رفاهی و تشریفاتی بی‌نظیری را به مسافران ارائه می‌ دهند. برای اینکه بتوانید از خدمات CIP فرودگاه کیش مطلع گردید، بهتر است از راهنمایی مشاوران متخصص در این زمینه استفاده کنید.

1

هزینه استفاده از خدمات CIP فرودگاه

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم یکی از مهم‌ترین و بارزترین خصوصیات CIP فرودگاه هزینه بالای آن است. این هزینه با توجه به نوع تشریفات، نوع سفر، تعداد مسافران و غیره، متفاوت خواهد بود. بنابراین افرادی که به دنبال کسب اطلاعات کامل و ضروری در این زمینه هستند، قبل از اقدام به سفر از راهنمایی مشاوران متخصص به صورت آنلاین استفاده می ‌کنند. یکی از موارد حائز اهمیت در این زمینه، رزرو کردن این خدمات به صورت آنلاین است.

با توجه به نوسانات روزانه، نمی ‌توان از هزینه ی تعیین شده ای در این زمینه یاد کرد. به طور کلی هزینه ‌هایی که برای این خدمات در نظر گرفته می‌ شود از ۴۵۰ هزار تومان الی 2 میلیون، متغیر خواهد بود. جالب است بدانید که خدماتی که در سالن های CIP و VIP ارائه می ‌شوند شباهت بسیار زیادی به یکدیگر خواهند داشت. مهمترین وجه تمایز آنها، عدم برخورداری خدمات CIP از دوربین‌های نظارتی، محافظ شخصی و همچنین جایگاه اختصاصی خواهد بود. لازم به ذکر است که اغلب خدمات VIP برای اشخاصی که از جایگاه ‌های امنیتی بالا و پست ‌های دولتی  و سیاسی برخوردار هستند، در نظر گرفته می‌ شود. از دیگر وجه تمایز آنها می ‌توان به هزینه پرداختی این سرویس ‌ها اشاره کرد. هزینه پرداختی که برای خدمات VIP گرفته می ‌شود از طریق سازمان ‌های ذیربط، نهادها و غیره پرداخت می ‌شود. در حالی که هزینه خدمات CIP فرودگاه کیش و ... به صورت مشخص از مسافران دریافت خواهد شد.

آیا تمامی فرودگاه ها، خدمات CIP را ارائه می دهند؟

خدمات CIP فرودگاه در دسته ی خدمات لوکس قرار می‌ گیرد که در اغلب سفرهای تشریفاتی شاهد آنها خواهیم بود. شاید این سوال برای شما پیش آید که آیا تمامی فرودگاه ‌ها ارائه کننده این خدمات هستند یا خیر؟ یکی از نکات بسیار مهمی که باید در این زمینه به آن توجه نمود، عدم ارائه این خدمات توسط تمامی فرودگاه‌ های داخلی، است. با این وجود فرودگاه‌ های زیادی در کشور ارائه دهنده خدمات CIP خواهند بود. از جمله فرودگاه ‌هایی که ارائه دهنده این خدمات لوکس به مسافران هستند عبارتند از:

  • فرودگاه امام خمینی
  • فرودگاه رشت
  • CIP فرودگاه کیش
  • فرودگاه مشهد
  • فرودگاه مهرآباد
  • فرودگاه شیراز
  • فرودگاه اهواز
  • فرودگاه اصفهان

برخی از فرودگاه‌ هایی که خدمات CIP را ارائه می ‌کنند به عنوان بهترین فرودگاه‌ ها شناخته شده ‌اند. یکی از انواع آنها CIP فرودگاه کیش می ‌باشد. این فرودگاه از جمله فرودگاه‌ های استراتژیک و کوچک است که خدمات cip ایده ‌آلی را به مسافران ارائه می ‌نماید. در ادامه می‌ توانید به خدمات ارائه شده  در این فرودگاه پی ببرید.

3

خدمات CIP در فرودگاه کیش

 از خدمات CIP فرودگاه کیش می‌ توان به بسیاری از المان‌ های شایسته و قابل توجه آن اشاره کرد. نکته قابل توجه در این زمینه تخصیص دادن یک ساختمان مجزا با ورودی اختصاصی برای سالن CIP در کنار سالن اصلی فرودگاه، می‌ باشد. در این سالن شاهد ارائه خدمات به برخی از مسافران مختلف پروازهای خارجی نیز خواهیم بود. از امکاناتی که در این مجموعه برای مسافران در نظر گرفته شده است، عبارتند از:

  • تحویل و حمل چمدان‌ ها توسط کارکنان CIP
  • طی کردن مراحل دریافت کارت پرواز
  • ارائه خدمات پذیرایی
  • ترانسپورت مسافران با استفاده از خودروهای اختصاصی
  • عبور مسافران از گیت‌ های اختصاصی گذرنامه و بازرسی (که بیشتر برای پروازهای خارجی انجام می ‌پذیرد.)
  • استفاده از خدمات ترانسفر شهری

و بسیاری از موارد دیگر. برای کسب اطلاعات مهم‌ در این زمینه می ‌توانید از راهنمایی کارشناسان زبده استفاده کنید. لازم به ذکر است که خدمات ارائه شده در CIP فرودگاه برای پروازهای داخلی و خارجی متفاوت می باشد. با توجه به اینکه فرودگاه بین‌ المللی جزیره کیش از نظر رفت و آمد در جایگاه سوم قرار گرفته است، دور از ذهن نیست که شاهد ارائه خدمات منحصر به فرد CIP در این فرودگاه باشیم.

CIP برای پروازهای ورودی به کیش

خدمات CIP فرودگاه کیش برای پروازهای ورودی و خروجی خدمات متفاوتی را در نظر گرفته است. در صورتی که مسافرین اقدام به رزرو این خدمات نموده باشند، کارکنان و پرسنل مخصوص خدمات CIP در زمان مقرر (روز و ساعت مشخص شده) مسافران را از پای پلکان هواپیما تا ساختمان CIP با خودروی اختصاصی، همراهی می ‌نمایند. همچنین وظیفه ی این کارکنان و پرسنل، تحویل چمدان مسافران به آنها می ‌باشد. زمانی که کارکنان اقدام به دریافت چمدان‌ ها می‌ نمایند مسافران می ‌توانند در لانژ تعبیه شده برای خدمات CIP استراحت نموده و پذیرایی شوند. سپس اگر مسافران اقدام به رزرو ترانسفر تاکسی نموده باشند تا محل اقامت خود همراهی خواهند شد.

خدمات CIP برای پروازهای خروجی از مبدا کیش

خدمات CIP فرودگاه در جزیره کیش، سالنی خصوصی در کنار سالن ترمینال اصلی می‌ باشد. مسافران برای اینکه بتوانند از خدمات این سالن بهره ‌مند گردند باید یک روز قبل از اقدام به پرواز، مراحل رزرو را سپری کنند. به این ترتیب می‌ توانند یک ساعت و نیم قبل از ساعت مشخص شده برای پرواز در سالن CIP حضور پیدا کنند. لذا آنها می‌ توانند کلیه مراحل پرواز را به کارکنان و پرسنل CIP واگذار کرده و از خدمات آن لذت ببرند. پس از طی کردن مراحلی مانند: تحویل چمدان به بخش بار، دریافت کارت پرواز و غیره، مسافرین با استفاده از خودروهای اختصاصی به محل پرواز هدایت می ‌شوند.

راهنمایی برای رزرو CIP فرودگاه کیش

همانطور که اشاره کردیم، خدمات CIP فرودگاه کیش اغلب برای اشخاص مهم تجاری و یا سیاسیون و ... رقم می ‌خورد. البته بسیاری از افراد که طرفدار رفاه و آسایش و همچنین امنیت هستند، از این خدمات استفاده می ‌نمایند. یکی از نکات حائز اهمیتی که در این زمینه باید مد نظر قرار دهید، ساعت کار cip فرودگاه مورد نظر می ‌باشد. گاها برخی از فرودگاه‌ ها مانند فرودگاه کیش، خدمات CIP خود را در ساعت مقرری (7 الی 23) ارائه می‌ دهند. از این روز پروازهایی که خارج از این ساعات باشند نمی ‌توانند از این خدمات بهره‌ مند گردند.

فاطمه چولکی
فاطمه چولکی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها