چیدمان کابینت آشپزخانه ایرانی در سال 1403

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.6 دقیقه

راهنماتو- کابینت‌های آشپزخانه ما مملو از ظروف، مواد خوراکی، مواد شوینده، مواد بهداشتی و غیره هستند. همین مساله باعث می‌شود که همواره دغدغه نامنظم بودن آن را داشته باشیم. حالا که به سال 1403 نزدیک می‌شویم و قرار است خانه تکانی را شروع کنیم، بهتر است به تمام مواردی که داخل کابینت‌های آشپزخانه هستند کد داده و سپس هر یک را داخل فضای خاصی قرار دهیم. شیوه چیدمان کابینت آشپزخانه ایرانی در سال 1403، چیزی است که در این نوشتار راهنماتو با شما در میان خواهد گذاشت.

از قفسه کشویی داخل کابینت استفاده کنید

1

به گزارش راهنماتو، اکثر کابینت‌های آشپزخانه‌های ایرانی، عمیق هستند. عمیق بودن آن‌ها قطعا فضای زیادی در اختیار ما قرار می‌دهد، اما به چه قیمتی؟ عموما لوازم ما، مثل ظروف دردار پلاستیکی داخل کابینت گم می‌شوند یا انقدر تاب می‌خورند تا به انتهایی‌ترین نقطه ممکن برسند. حالا، چگونه قرار است آن‌ها را پیدا کنیم؟ اگر داخل کابینت‌ها را قفسه‌هایی کشویی بزنیم قطعا کارمان راحت خواهد شد. تمام لوازم با ترتیبی خاص پشت به پشت هم قرار می‌گیرند و با یک اشاره بیرون می‌آیند. این است آرزوی هر خانم و آقای ایرانی که آشپزخانه خط قرمز اوست.

کابینت باریک بزنید

1

ممکن است است هنوز فضایی باریک در آشپزخانه وجود داشته باشد که شما سعی کرده‌اید بخشی از لوازمتان را در آن جای دهید. حتما فکر می‌کنید که این فضای باریک، کار آن چنانی برای شما نخواهد کرد. اما، اگر در آن فضا یک کابینت باریک نصب کنید، یک کمد مخصوص ادویه‌های خود در آشپزخانه دارید. غذاهای ایرانی همگی با انواع ادویه‌ها آماده می‌شوند و در چیدمان کابینت آشپزخانه ایرانی جای یک کابینت مخصوص ادویه‌ها همیشه خالی است. اگر ارتفاع آن فضای باریک نسبتا بلند باشد، می‌توانید یک طبقه را به ظروف آبلیمو، آبغوره و آب نارنج هم اختصاص دهید که بر انضباط آشپزخانه شما تاثیر مثبت فراوانی می‌گذارد.

کابینت مواد خوراکی را سازماندهی کنید

1

آشپزخانه قلب خوراکی‌های موجود در خانه است. بنابراین، حتما مقدار زیادی مواد خوراکی در آن قرار داده‌ایم. شاید در یک الی دو کابینت! بهتر است برای سال 1403 یک کابینت را کد بگذارید و آن را به مواد خوراکی اختصاص دهید. حالا وقتِ استفاده از نظم‌دهنده‌ها است. همان نظم‌دهنده‌هایی که این روزها تیک تاک را ترکانده. حتی نباید از در کابینت مواد خوراکی در آشپزخانه ایرانی غافل شد. از نظم‌دهنده‌های آویزی استفاده کنید تا بتوانید مقدار زیادی از آن‌ها را به در کابینت آویزان کنید و هیچ فضایی را از دست ندهید.

کابینت ابزار آشپزی

1

قطعا تمامی ما در هر آشپزخانه ایرانی چند کشو داریم که تمامی ابزار آشپزی از قاشق گرفته تا وردنه را داخل آن قرار داده‌ایم. اما، انباشته شدن تمامی این لوازم بر روی یکدیگر قطعا باعث شلوغی کشو و کابینت خواهد شد. آن وقت مجبور می‌شویم زمان زیادی هدر دهیم تا چاقوی موردنظرمان را پیدا کنیم. بنابراین بهتر است یک الی دو کشو از آشپزخانه را کدگذاری کنید و با استفاده از نظم‌دهنده‌ها تمام ابزارهای آشپزی را، مرتب، داخل آن بچینید.

کابینت زیر سینک ظرفشویی

1

در چیدمان کابینت آشپزخانه ایرانی، باید به کابینت زیر سینک ظرفشویی دقت کنیم و عناصر درستی را در آن قرار دهیم. عموما فضای کابینت زیر سینک ظرفشویی به شدت مرطوب است، پس بهتر است از قرار دادن مواد خوراکی و لوازمی چوبی در آن بخش خودداری کنیم. در عوض، کابینت زیر سینک ظرفشویی می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای قرار دادن انواع لوازم بهداشتی باشد. دستمال، دستکش، مواد شوینده و حتی سطل زباله می‌توانند داخل کابینت زیر سینک ظرفشویی قرار بگیرند. برای نظم بخشیدن به این بخش نیز بهتر است از جداکننده‌ها استفاده کنیم تا تمام موارد بدون درهم‌ریختگی کنار هم قرار گیرند.

کابینت لوازم نظافت

1

بهتر است در چیدمان کابینت آشپزخانه ایرانی برای سال 1403، یکی از آن‌ها را به لوازم نظافت قرار دهیم. شاید فکر کنید پیش‌تر لوازم نظافت را داخل کابینت سینک گذاشته‌اید، اما تکلیف تی‌ها چه می‌شود. عموما آن‌ها دسته‌هایی بلند دارند، پس بهتر است یک کابینت عمودی بلند انتخاب کنیم و لوازم نظافت را داخل آن قرار دهیم.

کابینت بشقاب‌ها

1

حتما تا به‌حال دقت کرده‌اید که وقتی بشقاب‌ها را داخل آبچکان یا ماشین ظرفشویی می‌چینیم چقدر مرتب‌تر هستند. فرض کنید یک دست بشقاب بسیار شیک خریده‌اید که مدام نگرانید در معرض شکستن یا ساییده شدن قرار گیرد. پس بهتر است از نظم‌دهنده‌هایی شبیه به آبچکان استفاده کنید و بشقاب‌هایتان را داخل آن بچینید. از چنین نظم‌دهنده‌هایی می‌توانید برای در قابلمه‌ها نیز استفاده کنید.

از سقف کابینت استفاده کنید

1

ممکن است یک دست کاسه را داخل کابینت چیده باشید و فضا به طور کامل اشغال شده باشد. در این صورت بهتر است به سقف طبقه کابینت قلاب‌هایی بیاویزید. این قلاب‌ها می‌توانند برای آویزان کردن انواع لیوان‌های دسته‌دار مناسب باشد. از طرفی می‌توانید از نظم دهنده‌هایی استفاده کنید که به سقف کابینت وصل می‌شوند. در این صورت یک طبقه به کابینت اضافه کرده است.

کابینت سینی‌ها

1

در چیدمان کابینت آشپزخانه برای سال 1403 بهتر است یک بار برای همیشه یک کابینت برای سینی‌هایمان انتخاب کنیم و آن را منظم بچینیم. سینی‌ها به شدت کاربردی هستند، اما بلاتکلیفند و ما هر جای باریکی پیدا می‌کنیم، مجبوریم سینی‌ها را در آن بچینیم. جدای از سینی‌ها تخته گوشت و تخته مار هم هست که نتوانسته‌این جای مناسبی برای آن در نظر بگیریم. اما، بهتر است در سال جدید با استفاده از نظم دهنده‌ها، یکی از کابینت‌ها یا فضای بین دو کابینت را به سینی‌ها اختصاص دهیم تا فضای آشپزخانه از شلوغی رهایی یابد.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

(ویدئو) فارسی حرف زدن جالب یک مقام نروژی
چهره ها

(ویدئو) فارسی حرف زدن جالب یک مقام نروژی

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .1 دقیقه
شاهین صمد پور دلیل باران های شدید ایران را لو داد
چهره ها

شاهین صمد پور دلیل باران های شدید ایران را لو داد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .9 دقیقه
 (ویدئو) مردی که ۲۶ سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!
اخبار

(ویدئو) مردی که ۲۶ سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .9 دقیقه
متفاوت ترین دستور تهیه کشک بادمجون مجلسی
آشپزی

متفاوت ترین دستور تهیه کشک بادمجون مجلسی

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.4 دقیقه
شیطنت ژاله صامتی در پشت صحنه زیرخاکی
چهره ها

شیطنت ژاله صامتی در پشت صحنه زیرخاکی

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.4 دقیقه
(تصاویر) شکار تصادفی یک کوسه ۴ متری
اخبار

(تصاویر) شکار تصادفی یک کوسه ۴ متری

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.4 دقیقه