9 توصیه کاربردی برای چیدمان بهاری خانه بر اساس فنگ شویی

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.9 دقیقه

راهنماتو- تا عید نوروز و فرارسیدن سال جدید زمان زیادی باقی نمانده است و بسیاری از ما ایرانیان با خانه تکانی به استقبال بهار می رویم. همان طور که روزها طولانی تر و گرم تر می شوند، بسیاری از مردم سعی می کنند سرما و خواب زمستانی را از خانه ها دور کنند و فضای داخلی منازل خود را با طبیعت هماهنگ کنند. تمیز کردن خانه و سازماندهی آن، پر کردن یک گلدان با گل های تازه و اضافه کردن قطعات دکوری جدید از جمله اقداماتی است که می توان به منظور استقبال از بهار و خارج کردن احساس خستگی و بی انگیزگی از فضای خانه انجام داد. در ادامه قصد داریم به بررسی 9 توصیه کاربردی از طراحان داخلی و متخصصان فنگ شویی برای استقبال از بهار بپردازیم:

1- از بین بردن بی نظمی و به هم ریختگی

به گزارش راهنماتو، محیط اطراف خود را بررسی کنید و هر چیزی که دوست ندارید، به دیگران اهدا کنید، بفروشید و یا دور بیندازید. شما هیچ تعهدی برای نگهداری لوازمی که از آنها لذت نمی برید، ندارید. این موضوع تنها به شلوغی ها و درهم ریختگی ها محدود نمی شود، بلکه به دکوراسیون، عکس ها، آثار هنری و هدایایی که از دیگران گرفته اید نیز اشاره دارد. اگر چیزی در خانه دارید که موجب استرس، آزار یا یادآوری خاطرات غم انگیز می شود، آن را از خانه خارج کنید. می توانید با جایگزین کردن یک گلدان جدید و پر از گل های مورد علاقه تان حس و حال خوبی را در فضای منزلتان به ارمغان بیاورید.

بهار


2- نظافت عمیق خانه

فصل جدید فرصت خوبی برای انجام کارهایی است که اغلب نادیده گرفته می شوند، مانند تمیز کردن پتوها، تشک ها و فرش. رختخواب خود را کاملا تمیز کنید. خواب زمستانی در حال پایان است و دیگر به لحاف های سنگین و انواع پتو نیازی نخواهید داشت. مطمئنا رختخواب شما در طول پاییز و زمستان مملو از گرد و غبار، مو و ذرات پوست شده است و تمیز کردن آنها پیش از کنار گذاشتنشان ضروری است. برای اینکه کمتر خسته شوید، توصیه می کنیم از حدود یک ماه مانده به نوروز خانه تکانی را آغاز کنید. می توانید از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

بهار


3- ایجاد انرژی در فضای خانه

از هوای خوب بهاری استفاده کنید و خانه را سرشار از انرژی نمایید. خانه‌هایی که برای جلوگیری از ورود سرما عایق بندی شده اند، فاقد اکسیژن کافی هستند و انرژی کافی را نخواهند داشت. برای تازه کردن و احیاء فضا پنجره ها را باز کنید تا هوای بهتری در خانه تان جریان پیدا کند. نشتی ها، شکستگی ها و رنگ پریدگی ها فضای خانه را پر از انرژی منفی می کنند و می توانند به ساکنین خانه نیز منتقل شوند. هیچ تار عنکبوتی در محیط خانه باقی نگذارید. عنکبوت‌ها انرژی ساکن و راکد را دوست دارند و این رکود موجب کاهش انرژی و آرامش در فضای اتاق شما می شود.

بهار


4- استفاده از رایحه مناسب فصل

بسیاری از افراد با خرید کوسن، شمع و انواع لوازم دکوری به استقبال فصل بهار می روند. با این حال، معطر کردن فضای خانه موضوعی است که اغلب نادیده گرفته می شود. در حالی که می تواند حس و حال بی نظیری را در فضای اتاق شما به ارمغان بیاورد. از رایحه های گل فام مانند عطر گل رز، یاس و شمعدانی برای استقبال از بهار استفاده کنید. رایحه اکالیپتوس، فیلادلفوس و ترنج برای مکان های پرترافیک مانند راهرو و حمام عالی هستند. می توانید از اسپری های خوشبو کننده نیز برای خوشبو کردن فضای خانه استفاده کنید.

بهار


5- استفاده از پالت های رنگی جدید

پالت های رنگی روشن و پاستلی از رنگ‌های زرد، آبی و یاسی برای استفاده در فصل بهار عالی هستند. رنگ سال 2024 یعنی هلویی پنتون نیز می تواند برای استفاده در فصل بهار مناسب باشد. به غیر از رنگ آمیزی دیوارها، می توانید از قطعات تزئینی کوچک با رنگ های پاستلی و روشن برای ایجاد یک فضای آرامش بخش استفاده کنید.

بهار


6- چیدمان مجدد مبلمان

علاوه بر خرید یک رومیزی یا کوسن جدید، می توانید بدون صرف هیچ هزینه ای و با چیدمان مجدد لوازمی مانند مبلمان، آینه ها و لوازم دکوری احساس تازگی و آرامش را در فضای اتاق به ارمغان بیاورید. ایجاد یک پس‌زمینه جدید در فضای زندگی‌تان این مکان را بدون صرف هیچ هزینه ای متحول خواهد کرد.

بهار


7- نصب آویز دیواری

دیوارپوش ها و بوم ها در طراحی داخلی سال 2024 پرطرفدار خواهند بود و می توانند به راحتی یک فضای ساده را متحول کنند. از پارچه ها و اقلام طبیعی و بافت دار برای گرما بخشیدن به فضا و ایجاد یک فضای دنج و حساس و حال خوب استفاده کنید. 

بهار


8- خرید رختخواب جدید

علاوه بر کنار گذاشتن لحاف و پتوهای سنگین و روی آوردن به پتوهای سبک، بهار زمان خوبی برای سرمایه گذاری بر روی ملحفه های جدید است. اگر رختخواب شما کهنه و قدیمی شده است، با خرید ملحفه، روتختی و روبالشی های جدید و خوش رنگ انرژی فضای اتاق خواب خود را دوچندان کنید. به منظور هماهنگی بیشتر توصیه می کنیم کوسن ها را نیز تعویض کنید.

بهار


9- افزودن گیاهان آپارتمانی

نگهداری از گیاهان در فضای خانه ساده ترین راه برای تصفیه هوا، افزایش انرژی مثبت در فضا و زیبایی بخشی به محیط است. می توانید با نگهداری گیاهان آپارتمانی مورد تایید نظر فنگ شویی انرژی مثبت را در محل زندگی خود به ارمغان بیاورید. در این مطلب گیاهان خوش یمن برای نگهداری در آپارتمان را به شما معرفی کرده ایم. علاوه بر این، فراموش نکنید که خارج کردن گیاهان آپارتمانی خشک و بیمار از محل زندگی می تواند به ایجاد حس و حال خوب در فضا کمک کند.

بهار

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

حد مجازی برای چای نوشیدن؛ چند استکان در روز چای بنوشیم؟
دانستنی ها

حد مجازی برای چای نوشیدن؛ چند استکان در روز چای بنوشیم؟

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 5 دقیقه
 (ویدئو) رشد دانه کیوی در 224 روز
دانستنی ها

(ویدئو) رشد دانه کیوی در 224 روز

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .1 دقیقه
خواب رفتن پاها نشانه کمبود این ویتامین در بدن است
پزشکی و سلامت

خواب رفتن پاها نشانه کمبود این ویتامین در بدن است

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1 دقیقه
چهره خاص و جدید بانو سوسانو در سن ۴۳ سالگی
چهره ها

چهره خاص و جدید بانو سوسانو در سن ۴۳ سالگی

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1 دقیقه
چهره متفاوت شیرین نون خ در سریال حکم رشد
چهره ها

چهره متفاوت شیرین نون خ در سریال حکم رشد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.9 دقیقه
تیپ تابستانی ترلان پروانه در یک کافه
چهره ها

تیپ تابستانی ترلان پروانه در یک کافه

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .3 دقیقه