با این گجت گیمینگ جدید چندش‌ترین تجربه بازیتون رو داشته باشین

  • فؤاد رحیمی فؤاد رحیمی
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3.7 دقیقه

راهنماتو-اخیرا میشه گفت توی دنیای بازی اتفاقات زیادی داره میفته که نمیشه گفت خیلی‌هاشون خبرهایی خوبی هستن از اخراج یه عده زیادی از استودیوهای مختلف بازی‌سازی گرفته تا اختراع‌های جدیدی که باعث میشه به یه دوربین خیالی برای چند لحظه زل بزنین. حالا هم به نظر میاد که قراره یه گجت مرتبط با بازی به اسم GameScent به بازار عرضه بشه که از هوش مصنوعی برای انتشار عطرها بر اساس اتفاقاتی که در بازی‌هایی که شما در حال بازی کردن هستید، استفاده می‌کنه.

به گزارش راهنماتو، طبق اطلاعاتی که از این محصول با اهالی گیم به اشتراک گذاشته شده متوجه میشیم که GameScent یک "پالت عطر متنوع" شامل بوهایی مانند آتشکشی، انفجار، مسابقه، طوفان، جنگل و "هوای پاک" رو قراره داشته باشه، بعدش به طرز جالبی که این دستگاه میتونه بوی خود اتاق رو به یه حالت خنثی برسونه بعدش با استفاده از اون ترکیبات خودش بوی مناسب رو منتشر کنه. عطرهای اضافی مثل بوی اقیانوس، زمین ورزشی، چمن تازه بریده و خون برای خرید در آینده در دسترس قرار میگیرن. جایی که این خبر رو یکم دارک میکنه اینه که توی توییت جف کیلی کسی که اونو بیشتر به عنوان مجری The Game Awards میشناسین، گفته در کنار انواع مختلف بو میتونین بوی نیپالم که یه ماده سوزانده‌ئه که توی جنگ ویتنام توسط آمریکایی‌ها استفاده میشد رو در کنار عطری به اسم "تلاش انسانی" بخرین!!!

این تکنولوژی قصد داره تا با گرفتن صداها به صورت زنده، با پردازش این صداها همراه هوش مصنوعی اقدام به تولید عطرهایی کنه که با اقدامات روی صفحه نمایش مطابقت دارن و بعد اون رو در اتاق منتشر کنه. حالا فکرشو بکنین دارین Helldivers 2 بازی میکنین؟ اون وقت قشنگ میتونین چشمای خودتون رو ببندین و قشنگ می‌تونید بوی مرگ، عرق و مواد آلی سوخته رو دور خودتون حس کنین! یا حتی The Last of Us Part 2 رو تصور کنین با این گجت بازی می‌کنین! می‌تونید بوی هوای جنگل رو با بوی خون ترکیب کنید اونم در حالی که با چاقو به جون یه دشمن از خدا بیخبر افتادین! اصلا اهل خشونت نیستین و ترجیح میدین Forza Motorsport بازی کنین؟ اصلا دشواری‌ای نداریم ولی فقط باید به این قضیه که خونتون دیگه قراره بوی لاستیک سوخته بده عادت کنین!

this-gadget-makes-you-smell-your-game

من مطمئنم که این یک محصولیه که خودم هیچ‌وقت نمی‌خواهم داشته باشمش. راستش همین چند وقت پیش بود که با دوستام داشتم  Baldur’s Gate 3 بازی میکردم (می‌دونین، اون قسمتی که دره‌هایی از گوشت ساخته شن) بعد داشتم به خودم میگفتم حاجی چقدر خوبه که یه سری تجربه‌ها صرفا به دیدن خلاصه میشن و توی همون حد باقی میمونن! اظهارات شرکت شامل بیانیه رئیس شرکته که می‌گه: "مطالعات نشان داده است که حس بو بیشتر از هر چیز دیگری در حافظه بلندمدت به خوبی فراگیر می‌شود"، و این قضیه مخصوصا در همچین موردی نمیتونه چیز جالب و تجربه جذابی برای گیمرها باشه. منم از انفجار و تیکه‌تیکه شدن اجساد اطرافم لذت میبرم و اون دوپامینی که باید رو ازشون میگیرم ولی دوست دارم حداقل با یه روان آروم شب بخوابم!

البته، حتی این رو در نظر بگیرید که این تکنولوژی کاملاً بر اساس صداها و تفسیر آنها توسط هوش مصنوعی عمل می‌کنه، که تجربه‌ای بسیار متفاوت از آنچه که اگر تکنولوژی به کنسول‌ها ساخته شده بود رو به شما ارائه می‌ده، خوشبختانه هوش مصنوعی قرار نیست توی این زمینه خیلی دور از چیزی که انتظارش میره عمل کنه. حدس من اینه که تجربه واقعی استفاده از این تکنولوژی گاه به گاه و نامنظم خواهد بود، زیرا دستگاه قادر به تفسیر بوهای مناسب برای هر لحظه بهتر از یک فرد نخواهد بود. تازه این رو هم باید انتظار داشته باشین که در وهله اول انسان خیلی بهتر توی این زمینه عمل میکنه و امکانش هست اصلا بویی که اون لحظه انتظارش رو دارین توسط دستگاه شناسایی نشه و دچار خطا بشه.

به هر حال باید همچنان در نظر داشته باشیم که هستن عده‌ای خاص که همیشه به دنبال تجربه‌ای جدید هستن و همین قضیه بازار گجت‌های این شکلی رو زنده نگه میداره. شما برای اینکه بتونین همچنین دستگاهی رو توی اتاقتون داشته باشین فقط لازمه که 179.99 دلار برای دستگاه و شش عطری که همراهش هست بسرفین و البته یه سری مبلغ اضافه هم برای باقی عطرها هست که در صورت علاقه جداگانه باید تهیه کنین.

فؤاد رحیمی
فؤاد رحیمی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها