با این ترفندها سه سوته پنجره‌های خونه‌ات رو تمیز کن!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

راهنماتو- اگر که تمام خانه را بهم بزنیم، بعد همه چیز را منظم و تمیز کنار یکدیگر قرار دهیم، ولی پنجره‌ها را هنوز تمیز نکرده باشیم، انگار هیچ کار نکرده‌ایم. دلیل این مساله نیز نور است. لکه‌ها وقتی بر پنجره‌ها می‌نشینند، بر مهم‌ترین عنصر طبیعی هر خانه؛ یعنی نور تاثیر می‌گذارند. بنابراین باید آن‌ها را از بین ببریم. اما، تمیز کردن این لکه‌ها بدون رد افتادن بر پنجره کاری دشوار است. باید تجهیزات و مواد شوینده مناسبی انتخاب کنیم. شاید هم برخی از ترفندها به کار ما سرعت بیشتری ببخشند و تنها با یک بار دسمال کشیدن، پنجره را برق بیاندازند. پس با راهنماتو همراه شوید تا ترفندهایی برای سه سوته تمیز کردن پنجره‌های خانه را بیاموزید.

از چهارچوب پنجره شروع کنید

1

به گزارش راهنماتو، پیش از شروع لکه زدایی پنجره‌ها، بهتر است به سراغ چهارچوب آن برویم. احتمالا، جرم و کثیفی‌های زیادی لابه‌لای درزهای چهارچوب پنجره حضور دارد. اگر از آن‌ها غافل شویم، پس از دستمال کشیدن بر روی شیشه، غبار چهارچوب‌ها دوباره به شیشه‌ها می‌چسبد.

ترفند مناسب برای تمیز کردن چهارچوب پنجره این است که از یک مسواک استفاده کنیم، آن را داخل مخلوطی از جوش شیرین و سرکه زده سپس و آن را بر روی درزها بکشید تا زمانی که کاملا به رنگ اصلی خود بازگردند. پس از تمیز کردن با مسواک، از یک دستمال مرطوب استفاده کنید تا محلول از روی بدنه چهارچوب پنجره به طور کلی پاک شود.

مواد شوینده رو دستی درست کن

1

شاید باورتان نشود، اما مواد شوینده شرکتی هرگز تمام ماجرا را به شما نمی‌گویند، آن‌ها به فکر فروش هستند و مواد شوینده‌ را در حالتی می‌سازند که شیشه در لحظه تمیز شود. اما، ترفندهایی وجود دارد که شیشه برای مدت طولانی در برابر لک شدن مقاومت کند. بنابراین پیش از شروع کردن به نظافت پنجره‌ها این محلول را بسازید.

ترفند ساخت محلول دست‌ساز شیشه‌شوی این است که نصف لیوان سرکه، یک لیوان آب، یک قاشق نرم کننده لباس و نصف لیوان شیشه‌شوی را با خوبی با یکدیگر مخلوط کرده و سپس داشته ظرفی بریزید که سریِ اسپری دارد. مایع نرم کننده لباس، ماده‎ای دلبخواهی است و می‌توانید آن را حذف کنید، اما وجود آن باعث می‌شود که لکه‌ها تا مدت‌ها بر روی شیشه باقی نماند.

از دستمال مناسب استفاده کنید

1

بسیاری از ما ایرانی‌ها یک ترفند همیشگی برای تمیز کردن پنجره‌ها به وقت خانه تکانی داریم، و آن استفاده از روزنامه و کاغذ به جای دستمال است. اما، این کار باعث می‌شود که مقدار زیادی پرز و براده‌های کاغذ بر سطح شیشه چسبیده و کار شما را سخت‌تر کند. پس بهتر است استفاده از کاغذ و روزنامه را فراموش کنید. به جای این کار می‌توانید از دستمال‌های میکروفیبر استفاده کنید که در بازار با نام دستمال جادویی شناخته می‌شوند. این دستمال‌ها به راحتی تمامی لکه‌ها را از بین می‌برند و هیچ ردی از خود بر جای نمی‌گذارند.

ترفند استفاده از دستمال میکروفیبر این است که می‌توانیم بدون استفاده از مواد شوینده و تنها با استفاده از کمی مخلوط سرکه و آب شیشه‌ها را تمیز کنیم و اگر بوی مطبوع برایمان اهمیت فراوانی دارد، مقداری شیشه شوی نیز به مواد اضافه کنیم.

از تیغه لاستیکی استفاده کنید

1

حتما تا به حال دیده‌اید که یک جفت تیغه پلاستیکی درجه یک شیشه ماشین، چقدر راحت شیشه جلوی راننده را تمیز می‌کند! حیرت‌انگیز است... چرا تا به حال به فکر خودمان نرسیده بود؟ بهتر نیست برای از بین بردن تمام مواد شوینده از سطح شیشه، یک تیغه لاستیکی دمِ دست داشته باشیم؟

ترفند استفاده از تیغه لاستیکی شیشه شوی این است که پس از اسپری کردن مواد شوینده یا محلول دست‌ساز بر سطح شیشه، با یک اسفنج شیشه را به خوبی پاک کنیم و تمام لک‌های سطحی و عمیق را از بین ببریم. پس از آن، از یک تیغه لاستیکی استفاده کرده و به خوبی تمامِ مواد شوینده را از سطح شیشه پاک کنیم. در برخی موارد پس از استفاده از تیغه لاستیکی هیچ نیازی به دستمال نیست. اما، اگر احساس کردید که شیشه هنوز مرطوب است، از یک دستمال میکروفیبر پس از تیغه لاستیکی استفاده کرده و سطح شیشه را رطوبت زدایی کنید.

از اسپری نانو سرامیک استفاده کنید

1

اگر می‌خواهید پس از نظافت شیشه‌ها، از لک شدن آن کاملا جلوگیری کنید، باز هم باید به ماشین‌ها برگردید. برای جلوگیری از تصادف‌ها، شرکت‌ها مختلف اسپری‌های نانو سرامیک و ضدباران برای شیشه ماشین‌ها ساخته‌اند. حال که در فصل بهار هستیم و هر لحظه ممکن است آسمان دل را به دریا بزند و ببارد، بهتر است از این اسپری‌ها پس از تمیز کردن شیشه استفاده کنیم.

پرده‌ها را تمیز کنید

1

پرده و پنجره، زوجی جدایی‌ناپذیر هستند. اگر پش از تمیز کردن پنجره، پرده‌ها را دست‌نخورده باقی بگذاریم و آن‌ها را نشوییم، غبار و کثیفی‌های روی پرده مجددا بر روی شیشه نشسته و تمام نقشه‌های شما را به آب می‌دهند. اگر شستن پرده‌ها نیز برای شما به شدت سخت است به مقاله « 5 ترفند ساده و حیرت‌انگیز برای شستن پرده در خانه تکانی» مراجعه کنید.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

حد مجازی برای چای نوشیدن؛ چند استکان در روز چای بنوشیم؟
دانستنی ها

حد مجازی برای چای نوشیدن؛ چند استکان در روز چای بنوشیم؟

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 5 دقیقه
 (ویدئو) رشد دانه کیوی در 224 روز
دانستنی ها

(ویدئو) رشد دانه کیوی در 224 روز

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .1 دقیقه
خواب رفتن پاها نشانه کمبود این ویتامین در بدن است
پزشکی و سلامت

خواب رفتن پاها نشانه کمبود این ویتامین در بدن است

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1 دقیقه
چهره خاص و جدید بانو سوسانو در سن ۴۳ سالگی
چهره ها

چهره خاص و جدید بانو سوسانو در سن ۴۳ سالگی

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1 دقیقه
چهره متفاوت شیرین نون خ در سریال حکم رشد
چهره ها

چهره متفاوت شیرین نون خ در سریال حکم رشد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.9 دقیقه
تیپ تابستانی ترلان پروانه در یک کافه
چهره ها

تیپ تابستانی ترلان پروانه در یک کافه

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .3 دقیقه