نگاهی به بهترین بازیهای آنلاینی که میتونن ساعت‌ها سرگرمتون کنن

  • فؤاد رحیمی فؤاد رحیمی
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 6.6 دقیقه

راهنماتو-واقعا میشه گفت دنیای بازیهای MMO‌ها یه دنیای عجیب و غریبیه! این بازیهای MMO‌ جوری هستن که شما توشون میتونین توی دنیاهای دیجیتالی که دارن با دوستاتون تیم بزنین، مناطق گسترده رو بگردین و به چالش‌های شگفت‌انگیزی‌ای که تو نقاط مختلف هستن شرکت کنین. این دنیاهای مجازی تونستن تبدیل به جایی بشن که گیمرهایی از هر رده سنی رو دور هم جمع کنن و یه جامعه جذاب رو تشکیل و یه محیط مناسب و فانی رو برای گیمرها فراهم کنن.

به گزارش راهنماتو، حالا با ما همراه باشین تا باهم نگاهی به بازیهای MMO محبوبی که به خاطر گیم‌پلی هیجان‌انگیزشون، جوامع پویا و ماجراجویی‌های جذاب و جالبشون برجسته هستن داشته باشیم. دنیای این بازیها جوری هستش که مهم نیست که تازه وارد مبحث گیمینگ شدین یا حداقل چندسالی هستش که گیم‌های مختلفی رو بازی کردین، چون همیشه تونستن چیز رو برای ارائه به هر گروهی داشته باشن.

EVE Online

best-mmo-games-to-spend-hours-on

EVE Online یکی از محبوب‌ترین MMOهاییه که توی این لیست حضور داره اونم به خاطر ویژگی‌های منحصربه‌فردش و سیستم‌های مختلفی توسط بازیکنان ساخته‌شده‌اشه. این بازی با دارا بودن یک دنیای واحد و به اشتراک گذاشته شده برای تمامی بازیکنانش، یک تجربه یکپارچه و جذاب رو ایجاد کرده که در کنارش اعمال بازیکنان تاثیر عمیقی روی روند داستان اصلی دنیای خودش داره.

این آزادی‌ای که به بازیکنا در شکل‌دهی تجربه خودشون داده شده اونم از طریق تجارت، کاوش یا نبردهای PvP بزرگ، عنصری هستش که تونسته تعداد زیادی از گیمرهای این بازی رو برای سالهای زیادی سرگرم خودش کنه. تازه در کنار انتخاب های آزادانه‌ای که بازیکنا دارن، یکی دیگه از سیستم‌هایی که به طور کامل دست بازیکنها هستش اقتصاد بی‌نظیر این بازیه که به طور کامل دست بازیکنای این بازیه که تامین و تقاضا در اون کاملا در دست آن‌هاست، همین قضیه تونسته به دنیای این بازی یه بعد جدیدی داده و تجربه بازی رو قابل باورتر و عمینق‌تر کنه.

توسعه مداوم بازی، پیامدهای واقعی برای اعمال و یک سیستم آموزش مهارت قابل توجه به محبوبیت دائمی هم میشه گفت در روند بازی بی تاثیر نیستن و همیشه به اون کمک می‌کنن. با یک داستان قابل باور و اصطلاحا Lore جذاب، آزادی برای ساخت امپراتوری‌ها و تعهد به به‌روزرسانی‌ها، EVE Online یک دنیای جامع و همیشه در حال تغییر برای بازیکنانی که به دنبال یک تجربه MMO غرق کننده هستند، ارائه می‌ده.

RuneScape

best-mmo-games-to-spend-hours-on

با شناخته شدن به عنوان یک بازی قابل دسترس و پایه‌های گوناگون بازیکن، RuneScape یک دنیای گسترده و یکپارچه‌ای رو ارائه می‌ده که بازیکنا می‌تونن توش در ماجراجویی‌های مختلفی شرکت کنن، در فعالیت‌های مبتنی بر مهارت شرکت کنند و همیشه با افراد جالبی هم در همین روند آشنا بشن و دوستهای جدیدی پیدا کنن.

دسترسی به هر دو نسخه مدرن و نسخه اولد اسکول به نیازهای مختلف بازیکنان پاسخ می‌ده و میتونه خیلی راحت انتظارات شمارو از یه بازی MMO برآورده کنن. تعهد RuneScape به بازخورد بازیکنا، به‌روزرسانی‌های منظم و رویدادهای فصلی سرگرم‌کننده تونسته در طی سالها اخیر محبوبیت این بازی رو توی یه سطح صعودی نگه داره.

Final Fantasy XIV

best-mmo-games-to-spend-hours-on

FFXIV بخاطر گرافیک جذاب و خیره‌کننده‌‌ای که داره، مناظر طبیعی فوق‌العاده و طراحی‌های شخصیت دقیق و جالبی که تونستن دنیای این بازی رو هرچه بیشتر جذاب کنن معروف شده. اضافه شدن رده‌های شغلی مختلف، هر کدوم با توانایی‌ها و سبک بازی مخصوصی که مختص خودشون هستن، به بازیکنا گزینه‌های فراوونی برای سفارشی‌سازی شخصیت و گیم‌پلی میدن.

البته این هم باید در نظر داشت که در زمان عرضه، FFXIV اصلا نتونست اونطور که باید خوب عمل کنه، جوری که Square Enix بیشتر دنبال این بود که به جای پشتیبانی از این بازی جلو ضرر بیشتر رو بگیره و خیلی سریع بیخیال این بازی بشه. ولی به جای اینکه یه سری مدیر ارشد و اشخاصی که هیچ تجربه‌ای توی بازیسازی دارن در مورد آینده این بازی تصمیم بگیرن، به جاش توسعه‌دهنده‌های این بازی این تصمیم رو گرفتن که به حرف بازیکنای بازی گوش دهند و بازی‌ای که الان شاهد موفقیتش هستیم رو با توجه به بازخوردهای طرفدارای این بازی بسازن، بازی‌ای که طی سالهای اخیر به یکی از محبوب‌ترین MMOها، تبدیل شده. انتشار مداوم محتوای جدید و قابلیت تجربه این بازی اونم به صورت مجانی، این بازی رو به یک گزینه ضروری برای طرفدارای MMO تبدیل کرده.

Elder Scrolls Online

best-mmo-games-to-spend-hours-on

این بازی تونسته با افتخار جهان باز و گسترده‌ای رو با جزئیات نقشه‌های متشابه بازیهای تک نفره این سری ارائه بده که میشه گفت اگر از سری بازیهای The Elder Scrolls خوشتون اومده حتما امتحانش باید بکنین. Elder Scrolls Online به بازیکنا این اجازه رو میده تا توی مناطق شناخته شده تمریل کاوش کنن. این بازی سطحی از غرق شدن و آزادی رو ارائه می‌ده، مانند سری محبوب بازی‌های تک‌نفره Elder Scrolls. داستان بازی هم میشه گفت توی این بازی تونسته نقش مکملی رو برای غرق‌کردن هرچه بیشتر شما توی دنیای خودش بازی کنه، با هر منطقه داستان مهیج و داستان‌های فراوان، که به بازیکنان تجربه گیمینگ گنده و متنوعی رو ارائه میده.

جذابیت این بازی در حدیه که میتونم بگم افراد زیادی رو میشناسم که گرفتار ESO شدن! به طوری که میشه گفت قطعا بیشتر از 1000 ساعت رو مشغول این بازی بودن. هر بار که آنلاین میشم میبینیم که در حال بازی ESO هستن. البته این حق رو هم بهشون میدم چرا که مردم دوست دارن جهانی رو کاوش کنن که زندست، و ESO با ورود به جزئیات بسیار دقیق دنیای Tamriel شما رو صدها و شاید هزاران ساعت در اون مشغول می‌کنه.

یکی از ویژگی‌های ممتازی که Elder Scrolls Online را از سایر MMOها متمایز می‌کنه، شخصیت های مختلف توی جهان بازی همگی صداگذاری شدن، چیزی که در ژانر MMO بیشتر میشه گفت یه اتفاق نادره. هر شخصیت، کوئست و قطعه‌ای از داستان به وسیلهٔ بازیگری صداگذاری شده‌است که به بازیکنا تجربه‌ای غنی و سینمایی رو ارائه می‌ده. ESO در سال 2024 سالگرد دهمین سالگی خودش رو جشن می‌گیره، که زمانی ایده‌آل برای ورود بهش هست!

World of Warcraft

best-mmo-games-to-spend-hours-on

به عنوان یکی از MMOهای که اصلا این ژانر رو بنا گذاشتن، World of Warcraft به طور اساسی منظر دنیای بازی‌های آنلاین رو به اونطوری که امروز اون رو مشناسیم شکل داد و میلیون‌ها نفر رو با مفهوم یه دنیای مجازی مداوم آشنا کرد. جهان وسیعی که داره، در دنیای افسانه‌های Azeroth، نشانگر طراحی و داستان‌سرایی دقیق بازیه.

حالا چیزی که WoW رو از بیشتر بازی‌های دیگه متمایز می‌کنه، نه تنها اهمیت تاریخی‌ای هستش که این بازی داره، بلکه قابلیت قابل توجهی هستش که تونسته در طول سال‌ها محبوبیت خودش رو حفظ کنه. با عرضه در سال 2004، WoW در حال حاضر دهه 20 امین سالگرد خود رو جشن می‌گیره، که باید گفت بیشتر بازیهای MMO فقط خواب رسیدن به چنین موقعیتی رو میبینن.

دیگه خودتون بهتر میدونین که این بازی به اندازه‌ای محبوبه که وقتی به کسی بگین بازی "MMO" ، ذهن بیشتر مردم به صورت مستقیم به سمت WoW میره.

آیا شماهم از اون دسته گیمرهایی هستین که هنوز World of Warcraft بازی می‌کنین؟ آیا MMOهای دیگری هم باید توی این لیست میبودن؟ خوشحال میشم که نطرات خودتون رو با ما در کامنت‌ها به اشتراک بگذارید!

فؤاد رحیمی
فؤاد رحیمی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها