پنج تکنیک حرفه ای برای اینکه همیشه خانه تان تمیز و مرتب باشد!

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.2 دقیقه

راهنماتو- بیشتر ما تمیز کردن خانه را دوست نداریم، اما می خواهیم در یک خانه پاکیزه و تمیز زندگی کنیم. اما مرتب نگه داشتن فضای منزل در بسیاری از مواقع می تواند مساله ای چالش برانگیز باشد. اما چگونه از بهم ریختگی منزل خود جلوگیری کنیم و همیشه یک خانه مرتب داشته باشیم؟ راز مرتب بودن همیشگی منزل، ایجاد عادت هایی است که در وهله اول از بهم ریختگی آن جلوگیری می کنند. پس اگر می خواهید در تمام ایام سال در یک فضای مرتب زندگی کنید، سعی کنید این عادات را در زندگی روزمره خود بگنجانید:

1- به محض به هم ریختگی اتاق را تمیز کنید

به گزارش راهنماتو، یکی از بهترین تکنیک ها برای اینکه همیشه یک خانه مرتب داشته باشید، این است که 15 دقیقه از وقت خود را در طول روز به نظافت منزل اختصاص دهید. همانطور که در حال حرکت در خانه هستید، سعی کنید هر وسیله ای را در جای خود قرار دهید. تکنیک «تمیز کردن در حین حرکت» شما را از تمیز کردن عمیق فضای خانه بی نیاز کرده و آن را در بیشتر ایام سال مرتب نگه می دارد. تمیز کردن فضای اتاق ها، آشپزخانه و گردگیری منظم، از بهم ریختگی فضا جلوگیری کرده و خانه ای همیشه مرتب را برای شما به ارمغان می آورد.

1

2- «سیاست قالیچه» را اتخاذ کنید

اجرای سیاست قالیچه به شما کمک می کند تا از ورود زباله های بیرونی و خاک به فضای منزل جلوگیری کنید. یک پادری کوچک در بیرون و داخل درب ورودی بیندازید. این کار فضا را متفاوت جلوه داده و با جذب خاک و گرد و غبار، مانع از جذب آنها توسط سایر لوازم منزل می شود. ممکن است تعجب کنید، اما بخش عمده ای از گرد و غبار داخل خانه از کفش های ما ناشی می شوند. به گفته کارشناسان، مقصر 80 درصد از گرد و غبار موجود در ساختمان کف کفش های ما هستند که می توانند به نوبه خود بر کیفیت هوای ساختمان تاثیر بگذارد. توصیه می کنیم جاکفشی را در خارج از منزل قرار داده و کفش ها را به داخل ساختمان نیاورید.

3- یک چک لیست تهیه کنید

پیش از تمیز کردن فضا یک چک لیست از کارهایی که باید انجام دهید، تهیه کنید. سعی کنید فقط کارهایی را که برای انجام آنها وقت دارید، بنویسید. زیرا ذکر کارهایی که برای انجامشان وقت ندارید، تنها موجب ناامیدی شما خواهد شد. تهیه چک لیست به شما کمک می کند تا از قبل برنامه ریزی کرده و وظایف مختلف را اولویت بندی کنید. با برنامه ریزی همچنین می توانید از زمان خود به نحو احسن استفاده کنید.

1

4- تمیز کردن لوازم تمیز کننده را فراموش نکنید!

یکی از بهترین نکات نظافت، تمیز کردن لوازمی است که خانه شما را تمیز می کنند. بنابراین هرگز تمیز کردن پارچه‌های میکروفایبر، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی را فراموش نکنید. زیرا در صورت کثیف شدن، آنچنان که انتظار می رود نمی توانند از عهده انجام وظایفشان برآیند و کاراییشان کاهش می یابد. ابزارهای تمیزکننده آلوده به سرعت باکتری، گرد و غبار و کثیفی را در فضای خانه پخش می کنند. ابزارهایی همچون فرچه سرویس بهداشتی و پارچه‌های تمیزکننده را پس از هر بار استفاده ضدعفونی کنید. کیسه جاروبرقی را به طور مرتب خالی کنید و فیلتر آن را شسته و یا تعویض کنید.

5- ترتیب نظافت را رعایت کنید

محصولات نظافتی خود را درون یک جعبه قرار دهید تا به همه آنها دسترسی داشته باشید. سپس در جهت عقربه های ساعت در اتاق حرکت کرده و فضا را تمیز و گردگیری کنید. در حین تمیز کردن تهویه فضا را فراموش نکنید و به مکان هایی که بیشتر لمس می شوند، مانند سوئیچ ها، دستگیره ها و کنترل از راه دور بیشتر توجه کنید. ابتدا جارو برقی بکشید و سپس سطوح را به کمک دستمال تمیز کنید. این کار از پراکنده شدن گردوغبار در فضا و باقی ماندن آن بر روی اجسام جلوگیری می کند. همیشه از بالا به پایین تمیز کنید. زیرا گرد و غبار معمولا ریزش می کند.

1

نظافتچیان حرفه ای چگونه به سرعت فضا را تمیز می کنند؟

نظافتچیان حرفه ای رویکردی سیستماتیک دارند و از ابزارها و تکنیک های مناسب برای جلوگیری از اتلاف وقت استفاده می کنند. از جمله این رویکردها می توان به تمیز کردن از بالا به پایین، استفاده از پارچه های میکروفایبر برای گردگیری موثر و روش دو سطلی شستشو اشاره کرد. تجربه و تمرین نیز نقش مهمی در سرعت بخشیدن به فرآیند تمیز کردن دارند.

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها