برای حل مشکل زانو انداختن شلوار چه کنیم؟

  • راضیه میرزاحیدری راضیه میرزاحیدری
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.6 دقیقه

نمناک نوشت: دانستن راه حل ساده و جالب زانو انداختن شلوار و حل مشکل شلوارهای زانو انداخته قطعا برای همه ما مفید و کاربردی خواهد بود.

خوب میدانید که زانو انداختن شلوار یعنی چه و احتمالا تجربه بدشکل شدن شلوارهایتان با این مشکل را هم داشته اید. زانو انداختن شلوار یکی از مشکلاتی است که همه ما آن را تجربه کرده ایم، زانو انداختن شلوار در بسیاری از مواقع به دلیل بی کیفیت بودن شلوار، فعالیت های زیاد روزانه، نشستن چهار زانو، نشستن روی زانو و...ایجاد می شود. اگر به تازگی شلوار جین خریده‌اید و بعد از چند روز استفاده زانو انداخته است، با یک روش ساده که در این بخش آورده ایم، می‌توانید شلوارتان را مثل روز اولش کنید.

روش جلوگیری از زانو انداختن شلوارهای جین

برای زانو نیانداختن شلوار روش زیر را امتحان کنید:

چسباندن لایی چسب

  1. ابتدا از خرازی ها لایی چسب تهیه کنید.
  2. شلوارتان را پشت و رو نمایید.
  3. محل زانو را دقیقا مشخص کنید.
  4. قسمت زبر و چسبناک لایی چسب را روی زانو قرار دهید.
  5. اتو باید روی درجه حرارت بالا باشد
  6. اتو را چندین بار روی لایی چسب بگذارید و بردارید تا لایی بچسبد.
  7. هیچ گاه اتو را روی لایی چسب نکشید.

نکات طلایی برای زانو نیانداختن شلوار

برای پیشگیری از زانو انداختن شلوار جین بهتر است این نکات را رعایت نمایید:

  1. شلوار جین تنگ زودتر زانو می اندازد زیرا میزان کشسانی در سر زانو بیشتر است پس یک شلوار سایز گشادتر و راحت‌تر انتخاب کنید.
  2. از شلوار جین کششی استفاده نمایید، جین های کشی به دلیل وجود مواد پلی استر یا اسپندکس در آن نسبت به شلوار جین معمولی کمتر اثرات زانو انداختن به خود میگیرند.
  3. شلوار لی را انتخاب نمایید که کمرش دقیقا سایز شما باشد و یا در صورت گشاد بودن از کمربند استفاده نمایید،اگر شلوار جینتان از دور کمرتان بیافتد، پارچه ی بیشتری روی زانوها جمع می شود و زانو می اندازد.
  4. برای جلوگیری از زانو انداختن شلوار بهتر است آن را با آب سرد بشویید زیرا اگر شلوار جین را به طور مداوم با آب داغ بشویید تنگ تر از قبل شده و کشیدگی در قسمت زانوها نیز بیشتر هم می شود که خود سبب زانو انداختن در شلوار جین می شود.
  5. پس از شستشوی شلوار آن را پشت و رو در فضای آزاد پهن کنید تا خشک شود. رخی از برندهای شلوار جین مراحل مختلفی برای شستن، خشک کردن و نگهداری نیاز دارند پس حتما به دستور العمل هایی روی اتیکت شلوار توجه نمایید.
  6. شلوارهای بی کیفیت زودتر زانو می اندازند پس یک شلوار خوب و با کیفیت بخرید.

با شلوار زانو انداخته چه کنیم؟

بسیاری از افراد متمایل به دور انداختن شلوار زانو انداخته خود نیستند، با به کار گیری روش های زیر می توانید از این شلوارها استفاده نمایید.

تکه دوزی

برای استفاده دوباره از شلوار زانو انداخته روش تکه دوزی را به کار ببرید، میتوانید از پارچه های نمدی، تور، پارچه های چهل تکه و... برای تکه دوزی استفاده نمایید.

رفو کردن

برای استفاده دوباره از شلوار زانو انداخته قسمت زانوی شلوارتان را با استفاده از یک نخ همرنگ رفو کنید.

زاپدار کردن

برای استفاده دوباره از شلوار زانو انداخته، میتوانید از روش زاپ دار کردن استفاده کنید.

راضیه میرزاحیدری
راضیه میرزاحیدری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها