کباب ترش تابه‌ای رو همه دوست دارن! امتحانش کن!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.6 دقیقه

راهنماتو- «کباب تابه‌ای رو یه بارم شده این مدلی بپز!»

کباب تابه‌ای یا همان کباب دیگی از محبوب‌ترین غذاها برای ما ایرانی‌هاست! جذابیت طعم، عطر و ظاهر این غذا آنقدر زیاد است که همه آن را دوست دارند. هرکسی به سبک خود آن را درست می‌کند اما در آخر همه کباب تابه‌ای هستند! مواد آن با کمی تغییر یکی است.

به گزارش راهنماتو، این کباب تابه‌ای که پیش روی شماست با تمام هم نوعان خود فرق دارد! با این دستور شما هم کباب ترش می‌خورید و هم کباب تابه‌ای! ترکیب طعم سس انار با کباب دیگی آنقدر خوب و دوست داشتنی می‌شود که مطمئن هستم اگر یک بار این مدلی درست کنید از دفعات بعد همیشه همین راه را طی خواهید کرد!

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
گوشت چرخ کرده

200 گرم

پیاز درشت

یک عدد

نمک و فلفل سیاه

به میزان لازم

مغز گردوی خرد شده

یک قاشق غذاخوری

کره

20 گرم

زعفران دم کرده

به میزان لازم

مواد لازم برای سس:

ماده غذاییمقدار
پیاز رنده شده متوسط

یک عدد

سیر رنده شده

2 حبه

پودر گردو

3 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه

به میزان لازم

رب انار ترش یا ملس

3 قاشق غذاخوری

آب

1 و نیم لیوان

طرز تهیه:

پیاز را بشویید و پوست بگیرید و ریز رنده کنید. آب پیاز را به خوبی بگیرید تا موجب وا رفتن کباب نشود. گردو را هم خرد کنید و کنار بگذارید.

گوشت چرخ کرده و پیاز رنده شده و آب گرفته را به همراه نمک، فلفل سیاه و مغز گردو با هم ترکیب کنید و حسابی ورز بدهید تا یک بافت منسجم و چسبنده و نرم داشته باشید.

در یک تابه که بهتر است نچسب باشد مایه کباب را پهن کنید و روی آن به شکل کباب کوبیده خط بیندازید که وقتی پخته شد به راحتی بتوانید آنها را برگردانید. کره را به تکه‌های کوچکتر تقسیم کنید و روی کباب قرار بدهید. بدون اینکه در تابه را ببندید آن را روی گاز با شعله زیاد بگذارید و وقتی یک طرف آن سرخ شد کباب‌ها را برگردانده و مقداری زعفران دم کرده و آب داخل آن ریخته و در تابه را بگذارید تا با شعله ملایم کباب‌ها خوب بپزند و مغزپخت شوند.

طرز تهیه سس:

برای درست کردن سس این کباب در ابتدا پیاز را ریز رنده کنید و در مقداری روغن آن را تفت بدهید وقتی پیاز سبک شد سیر له شده را هم به آن اضافه کنید و پودر گردو را هم به جمع پیاز و سیر بیاورید! کمی که گردو تفت خورد رب انار را هم به این بزم جانانه دعوت کنید و ترکیب که کردید مقداری آب بریزید و اجازه بدهید به جوش بیاید و در تابه را گذاشته تا سس شما به روغن بیفتد.

وقتی سس به خوبی آماده شد کباب‌ها را داخل آن بچینید و در تابه را هم بگذارید تا سس رفته رفته غلیظ شود و طعم آن به بافت کباب‌ها وارد شده و یک مزه ماندگار و بی نظیر بگیرد. نیم ساعت که کباب‌ها در سس بمانند کافی است و می‌توانید در کنار یک کته زعفرانی خوش عطر و مزه آن را میل کنید. نوش جان

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها