مربای شیر درست کن که خوشمزه‌تر از این وجود نداره!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 1.6 دقیقه

راهنماتو- «مگه شیرم مربا داره؟! شوخی می‌کنی!»

مرباهای مختلفی وجود دارند. با هر نوع طعم، رنگ، بو که دلتان بخواهد! میوه‌هایی که دوست دارید، آجیل و مغزیجات به راحتی می‌توانند برای شما تبدیل به یک مربای جذاب بشوند اما تصور اینکه از شیر هم بتوان مربا درست کرد سخت است! شاید حتی اسمش به گوشتان هم نخورده باشد! اما این کار شدنی است، چه مربایی هم می‌شود! درجه یک و منحصر به فرد، با طعم و بافتی عالی که برای یک وعده صبحانه خیلی مناسب است.

به گزارش راهنماتو، اگر شما هم دوست دارید بدانید با شیر چطور می‌شود مربا درست کرد پس با راهنماتو قدم بردارید! با کمترین وسایل بیشترین نتیجه را بگیرید و لذتش را ببرید!

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
شیر

یک لیتر

شکر

یک لیوان

وانیل

یک قاشق چای خوری

بیکینگ پودر

یک قاشق چای خوری

طرز تهیه:

تنها کاری که باید بکنید برداشتن یک قابلمه است! داخل آن شیر و شکر و وانیل را بریزید و بعد از مخلوط کردن روی گاز بگذارید. باید منتظر بمانید تا شیر جوش بیاید پس از صحنه دور نشوید که جوش آمدن شیر و سرریز شدن آن کارتان را سنگین‌تر خواهد کرد! وقتی شیر جوش آمد روی آن کف ایجاد می‌شود در این لحظه باید بیکینگ پودر را داخل قابلمه بریزید و هر از گاهی مواد را هم بزنید تا غلیظ بشوند و ته نگیرند. این مرحله حدود 35 تا 40 دقیقه زمان می‌برد و باید حواستان باشد و چند دقیقه یک بار آن را هم بزنید. وقتی مربای شما قوام آمد و رنگ آن مایل به قهوه‌ای و نسکافه‌ای شد یعنی آماده است. در ظرف دردار بریزید و بعد از اینکه خنک شد به یخچال منتقل کنید.

این مربا در کنار نان تست شده بی نهایت خوشمزه می‌شود. می‌توانید با هرچه دوست دارید آن را میل کنید ولی حتما امتحانش کنید تا یک طعم بی نظیر را از دست ندهید!

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها