ماکارونی رو بدون گوشت 10 دقیقه‌ای بپز!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

راهنماتو- «قول می‌دم تاحالا ماکارونی اینجوری نپختی! خب حالا بپز!»

ماکارونی یکی از غذاهای دم دستی، آسان، سریع و خوشمزه است که کمتر کسی پیدا می‌شود آن را دوست نداشته باشد.

به گزارش راهنماتو، یکی از مواد اصلی در طبخ این غذا گوشت چرخ کرده است اما گاهی پیش می‌آید که شما گوشت در دسترس ندارید، یا اینکه دلتان می‌خواهد غذایی سبکتر میل کنید، یا به گیاه خواری روی بیاورید یا کلا زمان کمتری مصرف کنید! مثلا در عرض 10 دقیقه یک غذا بپزید که چیزی هم جز املت و نیمرو به ذهنتان نمی‌رسد! پس راه دوری نروید، همین ماکارونی بدون گوشت را تهیه کنید و بدانید که طعم بسیار خوب آن شما را راضی و خشنود خوهد کرد و شاید دفعات بعد هم دیگر بدون گوشت آن را بپزید!

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
اسپاگتی

نصف بسته

گوجه فرنگی

دو عدد

پیاز

یک عدد

فلفل دلمه‌ای

یک عدد

سیر

دو حبه

رب گوجه فرنگی

2 قاشق غذاخوری

عصاره مرغ یا گوشت

یک عدد

نمک

2 قاشق چای خوری

فلفل سیاه

یک قاشق چای خوری

پودر پاپریکا

یک قاشق چای خوری

زیره

یک قاشق چای خوری

روغن

2 قاشق غذاخوری

آب جوش

به میزان لازم

طرز تهیه:

پیاز را بشویید و پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید.

فلفل دلمه‌ای را بعد از شست و شو نگینی ریز خرد کنید.

سیر را هم به روش مواد قبلی پوست گرفته و له کنید.

در یک ماهیتابه عمق دار پیاز خرد شده، فلفل دلمه‌ای نگینی شده، سیر له شده را در ظرف بریزید و اسپاگتی‌ها را هم وسط آنها قرار بدهید. رب را به همراه نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، زیره و در کنار روغن و عصاره مرغ یا گوشت داخل تابه قرار بدهید. حالا به اندازه‌ای که روی تمام مواد را بگیرد آب جوش بریزید. شعله گاز ملایم و متوسط باشد. در تابه را بگذارید و بعد از 10 دقیقه مواد را هم بزنید. وقتی آب مواد تبخیر شد و اسپاگتی‌ها هم نرم شدند (که در طی 10 دقیقه این اتفاق می‌افتد) غذای شما حاضر است.

در مدت زمان 10 دقیقه یک غذای عالی پیش روی شماست. برای وقت‌هایی که به طور ناگهانی گرسنه می‌شوید هم گزینه بسیار خوبی است. حتی می‌توانید به دلخواه خودتان از مواد یا ادویه دیگر هم استفاده کنید. ساده‌ترین راه ممکن همین بود که خدمتتان عرض شد اما اگر تمایل داشته باشید استفاده از قارچ و پنیر پیتزا هم می‌تواند به خوشمزه‌تر شدن غذای شما و جذابیت بیشترش کمک کند. در هر صورت نوش جان!

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها