کادو تولد جالب ستاره سادات قطبی برای خودش

  • راضیه میرزاحیدری راضیه میرزاحیدری
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 1.4 دقیقه

نمناک نوشت: ستاره سادات قطبی بازیگر و مجری از کادوی تولد متفاوت و جالب خود رونمایی کرد که سوالات بسیاری را در ذهن مخاطب برجا گذاشت.

هدیه زیبای ستاره سادات قطبی برای خودش

ستاره سادات قطبی، همسر شهرام شکیبا مجری برنامه های تلویزیونی در میان پست و استوری هایی که از روز تولدش منتشر کرده بود، عکسی از هدیه زیبایی رونمایی کرد که خودش برای خودش خریده است و این یعنی خانم مجری هم معتقد است که میتوانیم خودمان یکی از هدیه دهندگان روز تولدمان باشیم؛ کاری که حس بسیار خوبی منتقل میکند و پیشنهاد می کنیم حتما این کار را انجام دهید. سازی که ستاره قطبی به عنوان هدیه تولد برای خودش خریداری کرده است، کالیمبا نام دارد. سازی کوچک با صدایی زیبا که جزو سازهای نسبتا راحت برای آموختن نوازندگی است.

1

ساز کالیمبا چیست؟

ساز خوش صدای کالیمبا یکی از سازهای بومی آفریقاست که نام آن را موسیقیدانی بنام هیو تریسی، اهل کشور انگلیسی انتخاب کرده است. معنی کالیمبا را میتوان به این شکل تفسیر کرد که از زبان بانتو قرض گرفته شده و به معنای موسیقی کوچک است که صدای زیبای آن، به زیبایی برخی از سازهای بزرگ گوش شنونده را نوازش میکند.

کالیمبا نام‌هایی دیگری همچون پیانوی انگشت شصتی، اریمبولا، مبریا، امبییرا دارد که افراد بنا به سلیقه خود، هر کدام از این اسامی را برای اشاره و معرفی این ساز انتخاب می کنند. برای نواختن این ساز، کافیست به تیغه‌هایش با انگشتتان زخمه بزنید.

راضیه میرزاحیدری
راضیه میرزاحیدری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها