خورش انار و بادمجان رو امتحان کن تا یک دل نه صد دل عاشقش بشی!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.7 دقیقه

راهنماتو- «انار در کنار بادمجون چی میشه؟! خودت بگو!»

خورش‌های ایرانی از دلبرترین غذاهایی هستند که می‌توانید درست کنید و هم از طبخ آنها لذت ببرید هم از رنگ و عطر آنها و هم مزه‌ی بی نظیرشان شما را مدهوش کند!

به گزارش راهنماتو، بادمجان یکی از محبوب‌ترین عناصر در هر غذایی است! طرفدارانش کم نیستند و در هر نوع غذایی از آن استقبال می‌کنند. حالا شما بادمجان را در کنار انار تصور کنید! یک خورش جذاب و مجلسی که برای مهمانی‌های شما هم بسیار مناسب است.

برای درست کردن این خورش کار سختی پیش رو ندارید. فقط مواد اولیه را فراهم کنید و چاشنی عشق و علاقه را هم ضمیمه‌اش کرده و بسم الله! مطمئن باشید این غذا شما را به شدت به خود وابسته خواهد کرد!

مواد لازم:

پیاز متوسط

۱ عدد

بادمجان قلمی

۳ عدد

دانه انار

۱ پیمانه

گوشت مرغ

۴۰۰ گرم

آب انار

۲ پیمانه

 

طرز تهیه:

به روال تمام خورش‌ها در ابتدا به سراغ پیاز بروید. پیاز را شسته، پوست کنده و به صورت نگینی ریز خرد کنید. اگر هم دوست دارید خورش شما زیباتر بشود پیاز را ریز رنده کنید.

قابلمه را به همراه مقداری روغن روی گاز قرار دهید و پیازها را داخل آن بریزید و کمی تفت بدهید تا هم آب آن کشیده شود و هم رنگ آن تغییر کند. وقتی پیازها طلایی شدند آنها را از قابلمه خارج کنید.

تکه‌های مرغ را داخل قابلمه قرار بدهید. حالا وقت سرخ شدن مرغ‌هاست. اگر هنگام سرخ کردن مرغ در قابلمه را بگذارید به پخش یکنواخت گرما کمک می‌کند و مرغ بهتر سرخ خواهد شد. نمک، فلفل سیاه و دارچین را هم روی مرغ‌ها بریزید و اجازه بدهید با حرارت متوسط سرخ و پخته شوند.

وقتی مرغ‌ها سرخ و طلایی شدند نوبت به ابراز وجود دانه‌های انار می‌رسد. انار دیگر فقط متعلق به فصل سرد نیست. در هر سوپرمارکت و فروشگاهی انارهای دانه شده یخ زده موجود است و به راحتی می‌توانید آنها را تهیه کنید. پس نگران این موضوع نباشید و بدانید که این خورش فصل خاصی ندارد! دانه‌های انار را هم کمی در کنار مرغ‌ها تفت بدهید تا طعم و عطرشان به بافت مرغ نفوذ پیدا کند. بعد از چند دقیقه پیازداغ‌ها را هم به قابلمه اضافه کنید.

آب انار را روی تمام محتویات قابلمه بریزید. بهتر است از آب انار طبیعی استفاده کنید. در قابلمه را بگذارید و حرارت را کم کرده تا خورش به آرامی بپزد.

در این مدت شما خود را مشغول بادمجان‌های عزیز و گرامی کنید! آنها را بشویید و پوست بگیرید و نمک بزنید تا 20 دقیقه بمانند و به اصطلاح تلخی آنها گرفته شود. بعد از طی این زمان بادمجان‌ها را بشویید و خشک کنید.

در یک تابه با روغن مخصوص سرخ کردنی بادمجان‌ها را هم سرخ کنید. برای اینکه خورش شما مجلسی تر بشود بهتر است بادمجان‌های قلمی انتخاب کنید و آنها را به صورت درسته سرخ کنید.

در 20 دقیقه پایانی طبخ این غذا بادمجان‌ها را داخل قابلمه خورش بریزید. بادمجان نباید زیاد در خورش بپزد چون بافت آن خیلی زود نرم می‌شود و وا رفته و ظاهر خورش شما به هم خواهد ریخت.

بعد از طی یک ربع تا 20 دقیقه خورش شما آماده است. در کنار یک پلوی زعفرانی اصیل ایرانی این خورش معرکه را سرو کنید و نوش جان بفرمایید!

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها