با این ادویه مخصوص ترشی‌هات فوق‌العاده می‌شن!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 1.9 دقیقه

راهنماتو- «چرا پس ترشی‌های من اصلا خوب درنمیاد؟! مگه شاخ غول شکستنه؟!»

چندبار تا به حال برای ترشی درست کردن اقدام کرده‌اید و به بن بست خورده‌اید؟ چندبار ترشی‌هایتان خراب شده است؟ چند بار ترشی‌هایتان خراب نشده است اما عطر و بوی خاصی نداشته و درواقع چنگی به دل نزده است؟ اگر شما هم در این زمینه زخم خورده‌اید ناامید نشوید!

لازم نیست کدبانو و همه فن حریف باشید تا ترشی فوق‌العاده‌ای درست کنید! تنها باید قلق و ترفندهای خاص ادویه ترشی را بلد بشوید که راهنماتو آن را برای شما خواهد گفت. این ادویه را درست کنید و با خیال راحت ترشی آماده کرده و بعد از طی زمانی که ترشی جا افتاد از طعم و عطر بی نظیر آن لذت ببرید.

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
زیره سبز

10 گرم

تخم گشنیز

100 گرم

فلفل سیاه

5 گرم

سبزیجات معطر (مرزه، ریحان، نعناع، ترخان) 

40 گرم

سیاه دانه

10 گرم

سیر خشک

10 گرم

گلپر

50 گرم

چوب دارچین

10 گرم

رازیانه

10 گرم

میخک

5 گرم

زردچوبه

10 گرم

موسیر خشک

10 گرم

تمام این ادویه‌ها را به صورت دانه و درسته بخرید. قرار است خودتان آنها را آسیاب کنید. مساله مهمی که در زمینه ادویه‌ها وجود دارد تازگی آنهاست. هرچه ادویه تازه تر باشد عطر و بوی آن هم بیشتر خواهد بود.

تخم گشنیز، سبزیجات معطر، زیره سبز، رازیانه، میخک، سیر خشک، موسیر و چوب دارچین را آسیاب کنید و وقتی خوب پودر شدند آنها را الک کرده تا کاملا بافت یکسانی داشته باشند. زردچوبه، پودر گلپر را هم الک کنید و به بقیه مواد اضافه کرده. سیاه دانه را داخل آن بریزید. یادتان باشد که سیاه دانه هیچ وقت آسیاب نخواهد شد! تمام ادویه‌های گفته شده را به خوبی با هم ترکیب کنید و در ترشی استفاده کرده و متوجه تفاوت آن با دفعات قبلی که دست به تهیه ترشی می‌زدید بشوید!

فلفل سیاه بنا به ذائقه شما می‌تواند میزان بیشتری هم استفاده بشود.

اگر تمام ادویه‌هایتان پودر نشده باشد که همه را به همین ترتیب آسیاب کنید و بعد مخلوط کنید. اگر بخشی از آنها پودر شده است در ابتدا آنها که قرار است آسیاب کنید را با هم مخلوط کنید و بعد پودر شده‌ها را الک کرده و با بقیه ترکیب بفرمایید.

 

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها