با این ترشی عاشق تربچه می‌شی! حتما امتحانش کن!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

راهنماتو- «تربچه رو می‌ذاری کنار؟! چرا خب؟! حیف نیست؟!»

نقش تربچه در سبزی خوردن خیلی پررنگ است ولی در عین حال به آن کم بها داده می‌شود!

به گزارش راهنماتو، تربچه را بیشتر به دلیل زیبایی در تزیین میز و سفره آرایی استفاده می‌کنند و عاشقان واقعی آن زیاد نیستند! اما به شما قول می‌دهیم اگر این ترشی را با تربچه درست کنید برای همیشه خرید اول منزلتان تربچه خواهد بود! باور ندارید؟ امتحان کنید!

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
تربچه

400 گرم

آب

2 لیوان

سرکه سفید

یک لیوان

شکر

یک قاشق غذاخوری

نمک

1/5 قاشق غذاخوری

دانه فلفل سیاه

یک قاشق غذاخوری

ادویه ترشی

یک قاشق چایخوری

طرز تهیه:

تربچه‌ها را به خوبی بشویید و آنها را باریک و گرد برش بزنید.

داخل یک کاسه مقداری آب و نمک بریزید و تربچه‌های برش خورده را در آن قرار بدهید تا به مدت دو ساعت در یخچال بمانند. این کار باعث می‌شود تربچه‌ها نمکی بشوند و بافت آنها تردتر هم خواهد شد. بعد از گذشت این مدت آنها را از آب خارج کرده و بشویید و آماده کار بشوید!

در یک قابلمه کوچک آب و سرکه را بریزید. نمک و شکر را هم به آن اضافه کنید. ادویه‌هایی را که نام برده شد هم داخل ظرف ریخته و هم بزنید. حالا تربچه‌های عزیز و گرامی را داخل این محلول بریزید و روی گاز قرار بدهید. باید حدود 5 دقیقه تمام این مواد در کنار یکدیگر بجوشند. رنگ تربچه‌ها کمرنگ خواهد شد و مزه ادویه‌ها به خوبی به بافت آن رسوخ می‌کند. بعد از اینکه 5 دقیقه شاهد جوش و خروش آنها بودید دیگر کافی است. ظرف شیشه‌ای که برای نگهداری ترشی انتخاب کرده‌اید مقابلتان قرار بدهید. ظرف باید تمیز و خشک باشد. تربچه‌ها را داخل ظرف بریزید و روی آن را با مخلوط سرکه داغ که روی گاز بود بپوشانید. در ظرف را خوب ببندید. یک مرحله دیگر هم کار دارید و تمام! یک قابلمه پر از آب روی گاز قرار بدهید و شیشه ترشی را داخل آن بگذارید. نیم ساعت اجازه بدهید با حرارت متوسط بجوشد و بعد کار شما تمام است. ظرف را به مدت سه روز در محیط آشپزخانه یا داخل یخچال بگذارید و بعد از طی این مدت ترشی خوشمزه و جذاب و منحصربه فرد شما که با کمترین میزان مواد آماده می‌شود حاضر است. برای لذت بردن از طعم آن فقط سه روز وقت لازم دارید! این ترشی برای دورچین غذاها و تزیین هم بسیار کاربردی و مفید است. نوش جان

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها