با این ایده ها کافی شاپ را به آشپزخانه منزلتان بیاورید

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.9 دقیقه

راهنماتو- به گفته طراحان داخلی طراحی آشپزخانه به سبک Cafecore یکی از ترندهای پرطرفدار در سال 2024 خواهد بود. روندی که با آوردن یک کافی شاپ کاربردی به قلب خانه، آشپزخانه منزلتان را متحول خواهد کرد. با داشتن یک کافی شاپ دنج در گوشه آشپزخانه می توانید مهمانانتان را به صرف یک فنجان قهوه گرم دعوت کنید و به یادماندنی ترین لحظات را برای آنها رقم بزنید. یک کافی بار کوچک و دنج در آشپزخانه علاوه بر خلاص کردن شما از مراجعه روزانه به کافه، جلوه ویژه ای به دکوراسیون منزل شما می بخشد و محلی آرام و دنج برای گفت و گو و معاشرت اعضای خانواده ایجاد می کند. برای راه اندازی یک کافی بار کوچک در گوشه آشپزخانه، به فضای بزرگ نیاز ندارید و در یک آشپزخانه کوچک نیز می توان چنین مکانی راه اندازی کرد. در ادامه با آموزش نکات راه اندازی یک کافی بار جذاب در آشپزخانه با راهنماتو همراه باشید.

1- استفاده از میز و صندلی بیسترو استایل

به گزارش راهنماتو، بیسترو استایل یکی از محبوب ترین انواع میز و صندلی است که در بسیاری از رستوران ها، بارها و کافه های کلاسیک دیده می شود. این نوع میز و صندلی اغلب از جنس چوب با پشتی از همین جنس است و قابی فلزی دارد. دو یا چند صندلی بیسترو استایل کوچک خریداری کنید. این نوع صندلی ها نه تنها فضای زیادی را اشغال نمی کنند، بلکه حس و حالی کلاسیک به فضای کافی بار شما می بخشند، سبک وزن هستند و به راحتی می توان آنها را جابجا کرد. صندلی‌های بافت دار و حصیری حس و حال قدیمی به فضا می بخشند، در حالی که صندلی های ساخته شده از فرفورژه یا چدن ظاهری شیک در فضای آشپزخانه شما به ارمغان می آورند.

کافی بار


2- استفاده از کاناپه

از یک کاناپه کوچک برای ایجاد یک فضای صمیمی و دنج استفاده کنید. کاناپه به تقویت حس صمیمیت و دنج بودن فضا کمک می کند، کاری که صندلی های چوبی و رسمی نمی توانند. کاناپه را می توان بخوبی به دیوار تکیه داد و با این کار از اشغال بیش از حد فضا جلوگیری کرد. علاوه بر این، می تواند یک گوشه تاریک و بی استفاده را به مکانی دنج، آرامش بخش و یک نقطه کانونی تبدیل کند. استفاده از کوسن های بافت دار و مخملی و بالش های رنگارنگ را فراموش نکنید.

کافی بار


3- خرید قهوه ساز باکیفیت

هیچ کافه ای بدون یک دستگاه قهوه ساز باکیفیت کارایی لازم را نخواهد داشت. اگر دوست دارید خوش طعم ترین قهوه را بنوشید، توصیه می کنیم روی خرید یک دستگاه قهوه ساز باکیفیت و مرغوب سرمایه گذاری کنید. از جمله مواردی که پیش از خرید دستگاه قهوه ساز باید به آنها توجه کرد می توان به حجم دستگاه، قابلیت برنامه پذیری، انواع فیلتر قهوه، قدرت الکتریکی و بخار دستگاه، نوع پرتا فیلترها، چند کاره بودن قهوه ساز، طراحی و جنس بدنه اشاره کرد. علاوه بر خرید قهوه ساز، یک کمد برای قرار دادن لیوان، فنجان و دانه های قهوه در نظر بگیرید. این کار از به هم ریختگی بصری در آشپزخانه جلوگیری کرده و فضایی کاربردی و زیبا برای آماده کردن قهوه در اختیار شما قرار می دهد.

کافی بار


4- استفاده از پرده مناسب

یک پرده مناسب برای کافی بار خانگیتان انتخاب کنید. پرده علاوه بر زیبایی فضای کافی بار و آشپزخانه به ایجاد یک حریم خصوصی و عبور نور طبیعی کمک می کند. از پارچه متناسب با دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنید و فضا را با مجموعه‌ای از لیوان‌های سرامیکی، قاشق های قهوه و بشقاب‌های زیبا تزئین کنید.

پرده


5- استفاده از بافت در فضا

یک کافی بار خانگی باید بتواند فضایی آرام وبه دور از هیاهو و شلوغی را به آشپزخانه شما بیاورد. سعی کنید فضا را با پالتی از رنگ های آرام و بافت های دنج تزئین کنید. Cafecore باید فضایی برای لذت بردن از یک فنجان نوشیدنی گرم را در اختیار شما قرار دهد. می توانید در استفاده از عناصر طراحی کمی آزادانه تر و خلاقانه تر عمل کنید. استفاده از کاغذ دیواری، تخته‌های چوبی و کاشی ایده خوبی برای خلق چنین مکانی است. از جمله آرامش‌بخش‌ترین رنگ‌ها برای تزئین و چیدمان چنین فضایی می توان به صورتی پاستلی، آبی کم رنگ، رنگ‌های زمینی ملایم و کاراملی اشاره کرد. استفاده از بافت ها و انواع منسوجات را برای ایجاد یک فضای دنج فراموش نکنید.

کافی بار


6- نورپردازی و لوازم تزئینی شخصی

هیچ فضایی بدون نورپردازی، دکور دیوار و لوازم جانبی تکمیل نمی شود. از قفسه های باز برای نمایش لیوان ها و لوازم تزئینی و جانبی مورد علاقه تان استفاده کنید. شخصی سازی کافی بار حس صمیمیت را به فضا اضافه کرده و فضای منحصر به فردی ایجاد خواهد کرد. استفاده از هنر، نور و بافت به ایجاد یک فضای متمایز و کاربردی تر شدن فضا کمک خواهد کرد.

نور

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها