قوانین چیدمان منزل برای کسانی که عاشق فنگ شویی هستند

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 5.5 دقیقه

راهنماتو- طراحان داخلی منازل، سال‌ها است که متوجه شده‌اند پیروی از سنت‌های چین باستان و شاید بهتر باشد بگوییم علم فنگ شویی، می‌تواند بر روی سلامت انسان‌ها تاثیر مثبت بگذارد. این علم به ما کمک می‌کند تا با انجام فعل‌هایی بسیار کوچک اما به شدت کاربردی انرژی مثبت را وارد منازلمان کنیم. این افعال می‌تواند از جابه‌جا کردن مبلمان شروع شود و تا اضافه کردن وسایل انرژی ‌آفرین گسترش یابد. در این علم همه چیز بر مبنای آرامش گرفتن از محیط اطراف ساخته می‌شود؛ پس ممکن است آراستن دیوارها با رنگی آرامش‌بخش نیز در این افعال گنجانده شود. بنابراین راهنماتو سعی دارد برای عاشقان فنگ‌شویی اصول چیدمان منزل را گردآوری کند.

واژه فنگ‌شویی به چه معنا است؟

1

به گزارش راهنماتو، واژه فنگ‌شویی از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول یعنی «فنگ» به معنای باد است و بخش دوم یعنی «شویی» به معنای آب است. حال هم‌آمیزی این دو بخش در کنار هم نشان از جزر و مد رابطه میان انسان با محیطی دارد که پیرامون او است. این علم که بیش از 30 سال است در امریکا و سال‌ها است در ایران رواج یافته است ریشه در طالع‌بینی دارد. چینی‌های باستان، مردگان خود و نقشه‌های دفن کردن را همسو با اجرام آسمانی همچون ستاره‌ها به انجام می‌رساندند. حال، این علم نو شده است و چنین همسوگرایی‌هایی در خانه‌های ما راه باز کرده‌اند.

فنگ‌شویی چه ارتباطی با دکوراسیون داخلی منزل دارد؟

1

همانطور که اشاره شد، علم فنگ‌شویی به ارتباط میان انسان با محیط اطرافش اشاره دارد. بسیار خب! انسان مدرن یا در محیط خانه است یا در محیط کار! پس اگر بپرسید که فنگ شویی برای طراحان داخلی چه معنایی دارد؟! باید بگوییم همه چیز! طراحان داخلی که منازل را بر اساس قوانین علم فنگ‌شویی طراحی می‌کنند سعی دارند که میان انسان‌ها با طبیعت تعادل ایجاد کنند. این تعادل باعث می‌شود که باری دیگر، انسان با طبیعت پیوند برقرار کرده و آن را دوست بدارد.

اهمیت «چی» در علم فنگ‌شویی

1

اگر بخواهیم منزل خود را بر مبنای علم فنگ‌شویی بچینیم، مسیری نسبتا طولانی پیش رو داریم. اما؛ مهم‌ترین عنصر در علم فنگ‌شویی برای چیدمان منزل، عنصر «چی» است. «چی» در علم فنگ‌شویی به انرژی‌ای است که تمام عناصری که در این جهان خلقت، نفس می‌کشند را به یکدیگر مرتبط می‌کند.

چرا باید از علم فنگ‌شویی برای چیدمان منزل استفاده کنیم؟

1

رسالت علم فنگ‌شویی در چیدمان منزل، گسترش خوشبختی و احساس خوب داشتن در زندگی است. وقتی از این علم برای دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنیم، انرژی‌ای غیرقابل توصیف در خانه به جریان می‌افتد که بر کیفیت زندگی شما تاثیرگذار است. در نهایت شما می‌توانید احساس راحتی بیشتری داشته باشید چراکه همه چیز در خانه شما متعادل است.

نقشه باگوا در دکوراسیون داخلی منزل

1

یکی از اقداماتی که عاشقان فنگ‌شویی در چیدمان منزلشان به آن توجه می‌کنند نقشه باگوا است. نقشه باگوا به یک شکل هندسی هشت ضلعی اشاره دارد که در مرکزیت آن شما و سلامتیتان قرار می‌گیرید. با توجه به این نقشه، هر یک از اضلاع موجود مفهومی خاص را نشان می‌دهند. ثروت، شهرت، عشق، خانواده، فرزندان، دانش، شغل و افراد مفید کلی‌ترین نام‌گذاری‌ها برای این هشت ضلع هستند. حال، هر زمان که یکی از این بخش‌ها در زندگی شما دچار تزلزل شود، شما متوجه می‌شوید که آن بخش را باید بهبود ببخشید. یکی از تاثیرات مثبت نقشه باگوا در چیدمان خانه، پیدا کردن گمگشتگی‌ها است. وقتی که شما در حال کشیدن نقشه هشت منطقه‌ای خانه خود هستید، شاید متوجه شوید که بخش‌هایی از خانه شما پرت می‌افتد. حالا در این حالت است که می‌توانید آن را از حالت بلااستفاده خود خارج کنید. در این ناحیه‌ها می‌توانید از آینه یا یک گیاه طبیعی استفاده کنید.

استفاده از 5 عنصر در دکوراسیون داخلی خانه

1

در علم فنگ‌شویی 5 عنصر زمین، فلز، آب، چوب و آتش، عناصر اصلی هستند. حال اگر ما بخواهیم از فلسفه فنگ‌شویی برای چیدمان منزل خود بهره ببریم، بهتر است این 5 عنصر را در خانه خود داشته باشیم. این در حالی است که یکی از این عناصر نباید بیشتر و دیگری کمتر باشد. بلکه همگی باید به شکل متعادل قرار بگیرند. مثلا شما می‌توانید مبلمانی چوبی را در نظر بگیرید که در کنار آتش یک شومینه قرار گرفته‌اند (زیبا نیست؟).نکته جالب این است که این عناصر با احساسات، رنگ‌ها، شکل‌ها و ناحیه‌های خاص نیز مرتبط هستند که آن را با نقشه باگوا پیوند می‌دهد. وقتی شما از این 5 عنصر به شکل متعادل استفاده کنید، «چی» در زندگی شما جریان می‌یابد. حال هر یک از نیازهای شما بیشتر یا کمتر شود، می‌توانید از تعداد هر یک از این عناصر در منزل بکاهید یا آن را افزایش دهید.

یین و یانگ در دکوراسیون داخلی منزل

1

شاید علامت یین و یانگ را بارها دیده باشید. این علامت تنها به فلسفه فنگ‌شویی و دکوراسیون داخلی منزل مربوط نیست. بلکه، چینی‌ها از فلسفه یین و یانگ در علم پزشکی و هنرهای رزمی نیز بهره می‌برند. اساس فلسفه یین و یانگ بر مبنای دو قطبی‌ها پایه‌گذاری شده است. این دوقطبی‌ها می‌توانند خیر و شر، منفعل و فعال، نرم و سخت و غیره باشند. همان‌طور که یین نشان از انفعال است و یانگ جسارت. حال ما با همین فلسفه می‌توانیم در خانه تعادل ایجاد کنیم. به شکلی که با انرژی یین در فضاهایی که نیاز به آرامش داریم، سکون را به ارمغان آوریم (مثل اتاق خواب) و وقتی نیاز به گرما و صمیمیت داریم از یانگ استفاده کنیم (مثل آشپزخانه یا دفتر کار).

 

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها