«کاری تخم مرغ» خوشمزه تر از اون چیزیه که فکرشو بکنی!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.9 دقیقه

راهنماتو- «خدایی با تخم مرغ دیگه بازی نکن! آخه مگه خوراک تخم مرغ آب پزم داریم؟!»

تخم مرغ به هزار و یک مدل در غذاها، دسرها، کیک‌ها، سالادها و شیرینی‌ها نقش آفرینی می‌کند! شما می‌توانید از آن کلی استفاده کنید و حتی برای یک بار هم ممنونش نباشید! همین قدر سخاوتمند و کارراه انداز است! اما اگر به دنبال یک غذای سبک، پروتئینی، خوشمزه و جدید هستید باز هم تخم مرغ است که به داد شما خواهد رسید!

به گزارش راهنماتو، این کاری تخم مرغ برای شما به سرعت حاضر می‌شود و همانقدر که سخاوتمندانه یک وعده غذایی بی دردسر را برای شما آماده خواهد کرد، جذابیت بصری و چشایی هم دارد! باور کنید اینها تعریف گزاف نیست، واقعیت است! خودتان این غذا را بپزید تا به صداقت گفته‌ی ما پی ببرید! راهنماتو همیشه شما را با دستورهای عجیب اما خوشمزه و عالی غافلگیر می‌کند!

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
تخم مرغ

4 عدد

پرک فلفل چیلی

یک قاشق چای خوری

پودر سیر

یک قاشق چای خوری

زردچوبه

2 قاشق چای خوری

کره

به مقدار لازم

پیاز

یک عدد

پودر پاپریکا

یک قاشق چای خوری

نمک

یک قاشق چای خوری

پودر زیره

یک قاشق چای خوری

پودر کاری

2 قاشق چای خوری

گوجه فرنگی

4 عدد

پودر تخم گشنیز

 یک قاشق غذاخوری

فلفل قرمز خشک

یک عدد

جعفری خشک یا تازه

3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

این غذا به جز تخم مرغ فقط ادویه لازم دارد چون طعم و عطرش را از آنها می‌گیرد. گوجه فرنگی هم که همیشه در یخچال همه موجود است. پس با مواد اولیه املت می‌توانید به راحتی غذایی بپزید که نه املت است و نه خیلی ساده به نظر می‌رسد!

تخم مرغ‌ها را بشویید و در یک قابلمه با مقداری آب بگذارید تا آب پز بشوند. حدود 15 دقیقه زمان بدهید تا در آب جوش غوطه ور باشند تا به خوبی پخته و سفت شده و برای خدمت رسانی آماده باشند!

پوست تخم مرغ‌ها را جدا کنید و آنها را از وسط نصف کرده و یک تابه نچسب روی گاز بگذارید. کره را داخل آن بریزید و تمام ادویه‌ها را  به جز تخم گشنیز به یاری بطلبید. عطر ادویه‌ها که بلند شد تخم مرغ‌های نصف شده را در آن تفت بدهید. مخصوصا قسمت زرده‌های تخم مرغ را بیشتر تفت بدهید.

پیاز را بشویید و پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. در یک تابه پیاز را تفت بدهید و وقتی سرخ شد گوجه فرنگی‌های شسته شده را پوره کنید. می‌توانید رنده کرده یا از مخلوط کن استفاده کنید. حالا پوره گوجه فرنگی را به پیاز اضافه کنید و تفت بدهید تا آب اضافی آن گرفته شود و بوی خامی گوجه فرنگی هم از دست برود. وقتی به این مرحله رسیدید تخم گشنیز را هم به گوجه فرنگی اضافه کرده و تخم مرغ‌های تفت خورده که به عطر ادویه‌ها هم آغشته شده است و همین لحظه هم شما را وسوسه می‌کند تا آنها را بخورید داخل سس گوجه بچینید. به اندازه ته استکان آب داخل آن بریزید و جعفری را هم روی آنها بپاشید و در تابه را بگذارید. حرارت گاز هم ملایم باشد تا 10 دقیقه زمان طی شود و کاری تخم مرغ نازنین شما حسابی بپزد و عطر دل انگیز آن آشپزخانه شما را فرا بگیرد.

این غذا هم با نان و هم با پلو سرو می‌شود این قسمت بستگی به سلیقه و میل شما دارد. اگر اهل غذاهای پلویی هستید یک کته خوشمزه و جانانه هم بپزید تا در کنار کاری تخم مرغ نوش جان بفرمایید.

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها