کاغذدیواری‌هایی که سرویس بهداشتی شما را به شدت جذاب می‌کند

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 5.4 دقیقه

راهنماتو- تفاوتی ندارد که دوست داشته باشید فضای سرویس بهداشتی شما احساسی از آرامش به شما منتقل کند یا کمی پرحرارت‌تر باشد. کاغذدیواری‌ها می‌توانند بیشترین سطح از آن احساسی که شما علاقمند به آن هستید را در سرویس بهداشتیتان منعکس کنند. این در حالی است که کاغذدیواری‌ها به دلیل تنوع زیاد و طرح‌های گوناگونی که دارند می‌توانند کاملا هم‌راستا با سلیقه شخصی شما قرار گرفته و به آن اثر انگشت خاص خود را بدهد. بنابراین راهنماتو در نظر گرفته است که در این مقاله ایده‌هایی برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب با سرویس بهداشتی ارائه دهد.

نکاتی که باید حین نصب کاغذ دیواری به دیوار سرویس بهداشتی در نظر بگیریم:

به گزارش راهنماتو، اول بهتر است به جنس کاغذ دیواری توجه کنید و مطمئن شوید که یا ضد آب هستند یا در برابر آب مقاومت فراوانی از خود نشان می‌دهند.

دوم باید به محل نصب کاغذدیواری در سرویس بهداشتی دقت کنید؛ بهتر است آن را در مکان‌هایی که مستقیما با آب در ارتباط هستند استفاده نکنیم. مثلا دیوار پشت دوش حمام محل مناسبی برای نصب کاغذ دیواری نیست. مگر اینکه از مقاومت آن اطمینان کامل داشته باشید.

1

سوم باید به نوع چسب مورد استفاده برای نصب کاغذ دیواری در سرویس بهداشتی دقت کنید. برخی از چسب‌ها مقاومت بیشتری در برابر رطوبت دارند. پس بهتر است با فروشندگان مشورت کرده و بهترین نوع چسب را تهیه کنید. جیسون فار که یکی از برجسته‌ترین طراحان داخلی خانه و بنیان‌گذار مجموعه آویارا پاورز است می‌گوید:« اگر از چسب خمیری استفاده می‌کنید، زمان خشک شدن کافی را برای آن در نظر بگیرید و مطمئن شوید که قبل از قرار دادن کاغذدیواری در معرض آب، حباب یا آسیب به وجود نمی‌آید. علاوه بر این، اگر احتمال رشد کپک وجود دارد، یک پوشش کاغذی ضد قارچ را انتخاب کنید تا دیوارهای شما زیبا بمانند.»

چهارم به درز کاغذ دیواری‌ها و لبه‌هایی که در کنار هم قرار می‌گیرند دقت کنید که زیاد نزدیک به منبع اصلی آب نباشند چرا که در این صورت درصد نفوذ آب به پشت کاغذ دیواری داخل سرویس بهداشتی بیشتر خواهد شد.

1

تهویه هوا را فراموش نکنید

حال که انتخاب شما برای دیوارهای سرویس بهداشتی، کاغذ دیواری بوده است، بهتر است برای زیبا ماندن آن تهویه هوا را فراموش نکنید. پس از هربار استفاده از سرویس بهداشتی حتما پنجره‌ها را باز بگذارید تا رطوبت به لایه‌های آن نفوذ نکند. اگر داخلی سرویس بهداشتی خود پنجره ندارید، بهتر است از دستگاه‌های تهویه هوای مناسب استفاده کنید که رطوبت را به طور کل از فضای سرویس بهداشتی خارج می‌کند.

1

سقف‌ها را کاغذ دیواری کنید

یکی از جذاب‌ترین ایده‌های برای کاغذدیواری کردن سرویس بهداشتی، یکپارچه‌سازی سقف و دیوار به وسیله کاغذ دیواری است. اما، فراموش نکنید که استفاده از کاغذ دیواری‌های موقت و قابل جابه‌جایی برای این مورد توصیه نمی‌شود چراکه ممکن است رطوبت به لایه زیرین آن نفوذ کرده و پس از مدتی کوتاه زیبایی خود را از دست بدهد. بهترین نوع کاغذ دیواری برای سرویس بهداشتی همان کاغذ دیواری‌های قدیمی هستند که با چسب‌های مخصوص به سقف یا دیوار می‌چسبند.

1

از کاغذ دیواری‌های طبیعی استفاده نکنید

شاید دوست داشته باشید که دیوارهای سرویس بهداشتی شما پوشیده از سرسبزی و بافت‌های پارچه‌ای باشد. توصیه ما به شما این است که از کاغذ دیواری‌ها با بافت طبیعی برای سرویس بهداشتی دوری کنید چراکه در فضای مرطوب حمام در معرض آسیب هستند. اگر بافت‌های طبیعی را دوست دارید، می‌توانید کمی جست‌وجوی کنید و طرح‌ها، رنگ‌ها و جنس‌هایی از کاغذ دیواری را انتخاب کنید که طبیعت را به یاد شما می‌آورند.

1

از پترن استفاده کنید

استفاده از پترن‌های خلاقانه برا سرویس بهداشتی می‌تواند آن را شخصی‌سازی و به شدت متفاوت کند. اما، بهتر است برای فضای حمام، از الگوهایی آرام‌تر استفاده کنیم، اما ورودی سرویس بهداشتی، یا اگر رختکن دارید، اتاق رختکن را پر جنب‌وجوش‌تر انتخاب کنید. این پترن‌ها در کاغذ دیواری برای سرویس بهداشتی می‌تواند حسی از سرزندگی، آرامش و هر احساس دیگری که در سرویس بهداشتی به آن نیاز دارید را فراهم کند.

1

از کاغذدیواری‌های رنگ روشن استفاده کنید

استفاده از کاغذ دیواری‌های رنگ روشن برای سرویس بهداشتی باعث می‌شود که فضایی دلبازتر و بزرگ‌تر داشته باشید. اما، اگر به کاغذ دیواری‌های تیره علاقه دارید بهتر است نصب آن را به متخصصان بسپارید. دلیل این توصیه آن است که ممکن است حین نصب بخشی از زمینه روشن دیوار را خالی گذاشته و جلوه کاغذ دیواری را از بین ببرید. اگر کاغذ دیواری‌های تیره رنگ درست نصب شوند، سرویس بهداشتی شما را به شدت خاص خواهند کرد.

1

بخش بالایی کاشی را کاغذ دیواری کنید

شاید دیوارهای سرویس بهداشتی شما تا نیمه کاشی کاری شده باشد. در این صورت می‌توانید به شیوه‌ای خلاقانه بخش بالایی دیوار را کاغذ دیواری کنید. برای این منظور بهتر است به نوع، شکل و رنگ کاشی‌ها دقت داشته باشید و کاغذ دیواری را با آن تطبیق دهید.

1

دیوار چهارم را بشکنید

اکثر خانه‌های آپارتمانی ما سرویس بهداشتی و ورودی‌های کوچکی دارند، اگر به شکلی هوشمندانه از کاغذ دیواری‌ها استفاده کنیم و ما بین آن‌ها تناقض ایجاد کنیم، با استفاده از خطای دید و دیگر روش‌ها می‌توانیم سرویس بهداشتی خود را بزرگ‌تر و جذاب‌تر از آن چه هست نشان دهیم. برای این منظور بهتر است جسور باشیم و طرح‌ها و رنگ‌هایی پرحرارت را در کنار طیفی آرامتر قرار دهیم.

 

 

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

(ویدئو) فارسی حرف زدن جالب یک مقام نروژی
چهره ها

(ویدئو) فارسی حرف زدن جالب یک مقام نروژی

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .1 دقیقه
شاهین صمد پور دلیل باران های شدید ایران را لو داد
چهره ها

شاهین صمد پور دلیل باران های شدید ایران را لو داد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .9 دقیقه
 (ویدئو) مردی که ۲۶ سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!
اخبار

(ویدئو) مردی که ۲۶ سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .9 دقیقه
متفاوت ترین دستور تهیه کشک بادمجون مجلسی
آشپزی

متفاوت ترین دستور تهیه کشک بادمجون مجلسی

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.4 دقیقه
شیطنت ژاله صامتی در پشت صحنه زیرخاکی
چهره ها

شیطنت ژاله صامتی در پشت صحنه زیرخاکی

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.4 دقیقه
(تصاویر) شکار تصادفی یک کوسه ۴ متری
اخبار

(تصاویر) شکار تصادفی یک کوسه ۴ متری

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 1.4 دقیقه