با این 10 ایده جذاب؛ بهار را به دکوراسیون خانه بیاورید

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه

راهنماتو- وقتی در خیابان قدم می‌زنیم، سوار بر قطار از شهری به شهر دیگر می‌رویم یا پشت فرمان هستیم و به طبیعت اطراف می‌نگریم، هر عنصر از فصل بهار با شکوفه‌ها و هوای دل‌انگیزش برای ما الهام‌بخش خواهد بود.

طرح‌ها، رنگ‌ها و بازی با نور چیزهایی هستند که می‌توانیم از آن‌ها برای یک دکوراسیون داخلی بهارانه کمک بگیریم. فراموش نکنید که همه چیز باید بانشاط و باطراوت باشد. پس نباید گل و گلدان و گلابدان را فراموش کرد. نور بهار، طرب‌انگیز است، مبادا با قرار ندادن آینه روبه‌روی پنجره آن را دو چندان نکنید!

اما، تمام ماجرا را راهنماتو در ادامه این مقاله به شما خواهد گفت، تنها با این 10 ایده جذاب می‌توانید دکوراسیون داخلی منزلتان را با حال و هوای فصل بهار، تطبیق دهید.

1

10. یک میز بهارانه بچینید

به گزارش راهنماتو، یکی از خلاقانه‌ترین ایده‌ها برای آوردن بهار به دکوراسیون داخلی منزل، آراستن یک میز کوچک یا بزرگ با عناصری است که ما را به یاد فصل بهار می‌اندازد. این عناصر می‌توانند یک رومیزی یا طرح و رنگ‌های بهاری، گلدان با گل‌های تازه، سبد میوه‌ای که میوه‌های بهاری داخل آن است و غیره باشد.

اما، یکی از بهترین ایده‌ها برای قرار دادن چنین میز بهارانه‌ای در خانه، استفاده از رنگ‌های پاستلی برای عناصری که روی آن میز قرار می‌گیرد یا صندلی‌ها و رنگ خود میز است چراکه احساسی از سرزندگی به شما منتقل می‌کند.

1

9. از کوسن‌های بهاری استفاده کنید

تفاوتی ندارد که مبل‌های شما چه رنگ و مدلی داشته باشد، برای ایجاد کردن احساس سرزندگی و آوردن بهار به دکوراسیون داخلی منزلتان می‌توانید از کوسن‌هایی استفاده کنید که اشکال، رنگ‌ها و مدل‌های بهاری دارند. به‌عنوان مثال حضور نقاشی شکوفه‌های بهاری روی یک کوسن می‌تواند حامل چنین احساسی باشد.

فراموش نکنید که بهتر است در انتخاب اندازه کوسن و رنگ‌بندی آن هوشیار باشید. بهترین سایز کوسن برای مبلمان 50 در 50 است. برای انتخاب رنگ نیز بهتر است از طیف‌های رنگی روشن‌تری که در پالت رنگی دکوراسیون داخلی منزل شما وجود دارد کمک بگیرید. به‌عنوان مثال اگر از سبز جنگلی استفاده فراوانی کرده‌اید می‌توانید به کوسن‌هایی با رنگ سبز روشن با گل‌هایی صورتی یا نارنجی استفاده کنید.

1

8. از کاغذ دیواری‌های جذاب استفاده کنید

فصل بهار فصلی است که باید در آن دوباره متولد شد، برای داشتن چنین روحیه‌ای بهتر است از همان یکنواختی و سادگی که پیش‌تر داشتیم فاصله بگیریم. بنابراین می‌توانیم برای ایجاد چنین حس و حالی، جسور باشیم و از کاغذ دیواری‌هایی استفاده کنیم که پر از اشکال و طرح و رنگ هستند.

اگر احساس می‌کنید چنین کاری زمان و هزینه زیادی می‌گیرد یا بر این باورید که خانه‌تان شلوغ به نظر می‌رسد، می‌توانید تنها یکی از دیوارها را با چنین کاغذ دیواری‌هایی بیارایید. این کاغذدیواری‌ها می‌توانند یک دیوار جذاب ایجاد کنند که جلوی آن کنسول و آینه شما قرار گرفته است.

1

7. از پرده‌های نازک استفاده کنید

چه کسی دوست ندارد به جای هوای خفه‌ی داخل خانه، هوای بهار را استشمام کند؟ پس همانطور که لباس زمستانی‌هایتان را بقچه‌پیچ کردید و داخل انبار گذاشتید، لباس خانه‌تان را هم عوض کنید و یک پرده مناسب فصل بهار بیاویزید.

بهترین پرده‌ها برای فصل بهار، پرده‌هایی سبک وزن، مثل حریر هستند یا پرده‌هایی که به دلیل بافت و جنس طبیعی، میان تاروپودشان حفره‌های فراوانی به وجود آمده که سبب جریان دادن هوا می‌شود؛ درست مثل پرده‌های کتان که به دلیل طبیعی بودنشان با بهار تطبیق بیشتری پیدا می‌کنند.ژ

1

6. عناصر بهارانه را تکرار کنید

یکی از جذاب‌ترین ایده‌ها برای داشتن خانه‌ای که صدای پای بهار در آن شنیده می‌شود، تکرار کردن عناصر، اشکال، رنگ‌ها و مدل‌های بهارانه در لایه‌های متفاوت دکوراسیون داخلی منزل است. این نکته به آن معنا است که اگر کاغذ دیواری شما از الگوی خاصی پیروی می‌کند، می‌توانید از کوسن‌هایی استفاده کنید که همان الگو را تکرار کرده است.

برای این منظور لازم نیست سخت بگیرید، داخل فروشگاه‌های، کاغذ دیواری‌ها با طرح شکوفه بهاری کم نیستند، از طرفی پارچه‌های پرده‌ای و رو مبلی فراوانی نیز با این طرح در بازار موجود است. تنها باید کمی سلیقه به خرج داده و با استفاده از متریال موجود، بیشترین خلاقیت را از خود نشان دهید.

1

5. نورپردازی جدید در نظر بگیرید

حالا به فصل بهار وارد شده‌ایم و دیگر قرار نیست نگران از دست رفتن نور، نزدیک به 5 عصر هر روز باشیم. تا دم دم‌های شب، نور از لابه‌لای پنجره به داخل خانه خواهد تابید. اما، نباید از گرمابخشی لوازم نورزا، مثل لوستر، آباژور، چراغ دیواری و غیره غافل ماند.

ممکن است اصلا نیاز پیدا نکنید که تا شب این لوازم نورزا را روشن کنید، اما اگر حباب‌های آن از الگوها و رنگ‌های بهارانه، مثل رنگ پاستلی پیروی کند، قطعا حتی وقتی خاموش هستند می‌توانند به خانه شما نور بیاورند. پس از حضور چنین اکسسوری‌هایی غافل نشوید.

1

4. آثار هنری را فراموش نکنید

یکی از اکسسوری‌ها و لوازم تزئینی که می‌تواند روحِ فصل بهار را به دکوراسیون داخلی منزل شما تزریق کند، استفاده از اکسسوری‌ها و لوازم تزئینی‌ای است که هنرمندانه خلق شده است. حضور یک تابلو نقاشی با طرح بهاری، تابلو‌های کلاژ، صنایع دستی که از رنگ‌های پاستلی در آن استفاده شده یا حتی یک موسیقی که ما را به یاد بهار بیاندزد، در این فضاسازی برای ما مفید خواهد بود. (به آهنگ‌های ویوالدی فکر کنید که بخش بهارش داخل خانه شما پخش می‌شود.)

1

3. همه جا گل بگذارید

امکان ندارد به فصل بهار فکر کنید و به یاد گل و شکوفه نیافتید. پس منتظر چه هستید؟ هر کجا که در منزلتان خالی بود، با گل‌های بهاری پر کنید. اگر نمی‌توانید هر هفته برای خرید یک بسته گل به بازار بروید، از گل‌های مصنوعی که جلوه‌گر بهار هستند استفاده کنید.

یکی از بهترین مکان‌ها در دکوراسیون داخلی منزل برای قرار دادن گل‌های بهاری، بخشِ ورودی خانه است. وقتی خودتان یا مهمانی وارد خانه شما شود و در اولین نگاه، گل‌های بهاری ببیند قطعا احساسی از سرزندگی بهار به او و شما منتقل خواهد شد.

1

2. از شمع‌های خوشبو کننده استفاده کنید

اگر به شمع و شمعدان‌ها علاقه دارید، به شما توصیه می‌کنیم که برای فصل بهار به جای استفاده از شمع‌های معمولی، از شمع‌های عطری استفاده کنید که حامل عطر بهار هستند. این شمع‌ها می‌توانند ضمن حرارت بخشیدن به خانه شما، رایحه‌ای دلنشین در فضا پخش کنند.

طبق بررسی‌ها بهترین رایحه‌ها برای شمع در فصل بهار مشک، سدر، چرمی، گلی و غیره هستند. اما؛ اگر می‌خواهید عطر خانه شما خاص‌تر از هر خانه دیگری باشد، به شمع‌هایی فکر کنید که رایحه نعنا را به همراه خود می‌آورند.

1

1. پشت در ورودی تاج گل بزنید

صبر کنید، منظورمان از قرار دادن یک تاج گل پشت در ورودی، تاج گلی بزرگ و آن‌چنانی نیست! یک تاج گل گرد و کوچک کافی است، آن هم با تعدادی گلِ بهاری زیبا که بشارت‌دهنده بهار به هرکسی است که از جلوی در خانه شما رد می‌شود یا قرار است وارد آن شود.

گل‌های موجود در این تاج گل کوچک ولی جذاب، می‌تواند هر چیزی باشد، اما، به برگ درخت‌ انگور، شکوفه‌های گیلاس و سایر گل‌های بهاری بیشتر فکر کنید.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها