بهترین رنگ ها برای رنگ آمیزی دیوار آشپزخانه های کوچک

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 3.7 دقیقه

راهنماتو- آشپزخانه قلب هر خانه است و زندگی در آن جریان دارد. این مکان محل تهیه و آماده سازی غذا و دور هم جمع شدن اعضای خانواده است و هر چه دلبازتر و بزرگتر باشد کارایی بهتری خواهد داشت. با این حال، کمبود متراژ در خانه های امروزی موجب شده تا بسیاری از آشپزخانه ها از فضای کافی برخوردار نباشند. متاسفانه آشپزخانه های کوچک اغلب به هم ریخته به نظر می رسند و کارایی لازم را ندارند. اما می توان به کمک ترفندهای دکوراسیون فضایی دلبازتر، نورانی تر و کاربردی تر در آشپزخانه های کوچک ایجاد کرد. در ادامه قصد داریم بهترین رنگ ها برای رنگ آمیزی دیوار آشپزخانه های کوچک را به شما معرفی کنیم.

1- زرد

به گزارش راهنماتو، در حالی که استفاده از رنگ های سفید، کرم‌ها و رنگ های خنثی در فضاهای کوچک بسیار مرسوم است، اما می توانید کمی خلاقانه تر عمل کنید و از رنگ های زنده تر مانند زرد برای رنگ آمیزی دیوار آشپزخانه منزل خود استفاده کنید. رنگ‌ زرد فضای آشپزخانه شما را دلبازتر کرده و آشپزخانه را به آفتابی ترین نقطه خانه تبدیل می کند. این رنگ قادر است نور را به گونه ای منعکس کند که فضا بزرگتر به نظر برسد. بسته به شکل و چیدمان آشپزخانه می توانید از رنگ هایی همچون زرد قناری، زرد اخرایی، طلایی و عسلی استفاده کنید. استفاده از قفسه های باز با سایه های کم رنگ تر نیز فضای آشپزخانه را متعادل تر کرده و بر جذابیت بصری آن می افزاید.

1


2-  سبز ملایم

سایه‌های سبز کم رنگ انتخابی ایده آل برای رنگ آمیزی دیوار و کابینت های آشپزخانه های کوچک هستند. رنگ سبز فضایی تازه و مطبوع و احساس آرامش بخش در آشپزخانه شما خلق می کند. توصیه می شود از سایه های روشن سبز مانند مریم گلی در چنین فضایی استفاده کنید. این رنگ بخوبی با رنگ‌های خاکی و بافت هایی مانند کتان ست می شود. یکی دیگر از راه های بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانه رنگ آمیزی با طرح هایی همچون راه راه های عمودی است.

1


3- آبی روشن

آبی روشن نیز مانند سبز روشن فضای آشپزخانه کوچک منزل شما را بزرگتر جلوه داده و نور طبیعی را نیز بخوبی منعکس می کند. این رنگ توهم فضای بزرگتر ایجاد می کند و حس و حال آرامش بخش به فضا می بخشد. با این حال، مراقب باشید رنگ آبی فضا را بیش از حد سرد نشان ندهد و سعی کنید از تناژهای گرم تر آبی استفاده کنید.

1


4- ترکیب رنگ های تیره و روشن

توصیه می شود از استفاده بیش از حد از رنگ های تیره مانند مشکی، خاکستری تیره و قهوه ای تیره در چیدمان فضای آشپزخانه خودداری نمایید. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که به چنین رنگ هایی علاقه دارید، می توانید آنها را در کنار رنگ های روشن مانند سفید به کار ببرید. به عنوان مثال دیوارها را تیره و کابینت ها را سفید کنید. این کار به انعکاس نور و بزرگتر نشان دادن فضا کمک می کند.

1


5- تکنیک های مناسب رنگ آمیزی

دیوارها، درها و سقف ها را با یک رنگ رنگ آمیزی کنید. این کار مرزها را از بین برده و به بزرگتر به نظر رسیدن فضای آشپزخانه کوچک شما کمک می کند. می توانید این تکنیک را با رنگ های خنثی یا تیره تر اجرا کنید. از استفاده از رنگ های خیلی تیره خودداری کنید. رنگ هایی مانند یاقوت کبود، یاقوت سرخ و زمردی نیز برای چنین فضایی مناسب هستند و با جذب نور، فضایی دنج و صمیمی در آشپزخانه منزل شما ایجاد می کنند.

1

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها