نگاهی به بهترین بازی‌هایی که بهتون تفنگ‌هایی از جنس غذا میدادن

  • فؤاد رحیمی فؤاد رحیمی
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 8.8 دقیقه

ویجیاتو نوشت: راستش را بخواهید، دنیای بازی‌های ویدئویی مملو است از چیزهای عجیب و غریبی که قطعا هیچکسی انتظارشان را ندارد. درواقع این قوه تخیل و خلاقیت بازی‌سازهاست که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا روایتی دوست داشتنی و متفاوت از یک بازی ویدئویی داشته باشند. همچنین از طرفی، در دنیای بازی‌های ویدئویی آیتم‌های عجیب زیادی را می‌توان پیدا کرد که در این میان، سلاح‌ها یکی از آن‌ها هستند. درواقع چه طرفدار بازی‌های شوتر باشید و چه طرفدار عناوین نقش آفرینی و سایر سبک‌های بازی‌های ویدئویی، گاها در دنیای این بازی‌ها، سلاح‌هایی را می‌توان پیدا کرد که طراحی جالب و بامزه‌ای دارند.

بنابراین همین دلیل، ما نیز در این مقاله از ویجیاتو قرار است که سری به دنیای بازی‌های ویدئویی بزنیم و نگاهی به ۹ بازی ویدئویی برتری داشته باشیم که شما می‌توانستید از غذاها به عنوان سلاح در این بازی‌ها استفاده کنید. پس این شما و این بهترین بازی‌های ویدئویی که به شما اجازه می‌دهند تا از غذا‌ها بجای سلاح و تفنگ استفاده کنید.

Min-Min’s Noodle Arms – بازی  Arms

best-games-with-food-guns

Arms یکی از بهترین بازی‌های فایتینگ و مبارزه‌ای یک دهه اخیر است که درست در سال ۲۰۱۷ توسط استودیوی نینتندو ساخته شد. Arms انحصارا برای کنسول نینتندو سوئیچ منتشر شده بود و یک بازی انحصاری به شمار می‌رفت. اما یکی از دوست داشتنی‌ترین چیزها درباره این بازی، حضور شخصیت‌های مختلف در بازی Arms بود. شخصیت‌هایی که هرکدامشان ویژگی‌ها و طراحی متفاوت خاص خودشان را داشتند و درواقع، نینتندو سعی کرده بود تا با یک طراحی سورئال، دنیای این بازی را فانتزی‌تر کند. منتهی قطعا جایزه بهترین طراحی در این بازی، به شخصیتی به نام Min-Min می‌رسید.

همچنین چیزی‌که طراحی این شخصیت را خاص می‌کرد، دست‌ها او بود. درواقع Min-Min دست‌هایی از جنس نودل داشت و وقتی شما از این کاراکتر استفاده می‌کردید، Min-Min دست‌هایش را درست مانند رشته‌های نودل، باز می‌کرد و به بقیه پلیرها ضربه می‌زد. جالب‌تر این‌که نینتندو برای توجیه چنین طراحی، در بخش توضیحات کاراکتر Min-Min نوشته بود که خانواده او صاحب یکی از بزرگ‌ترین رستوران‌های چینی شهر هستند. رستورانی که تنها رامن و نودل در آن سرو می‌شود.

The Ham Bat – بازی Don’t Starve

best-games-with-food-guns

احتمالا در دنیای انیمیشن‌ها دیده‌اید که کاراکترها از یک تکه گوشت بزرگ برای ضربه زدن استفاده می‌کنند. خوشبختانه ردپای این کلیشه بامزه در دنیای بازی‌های ویدئویی نیز پیدا می‌شود و Don’t Starve یکی از بهترین بازی‌هایی است که می‌توانید مصداقی عالی از این سلاح را در آن ببینید. در دنیای این بازی شما می‌توانید یک تکه گوشت بزرگ را درست کنید. اما هدف از ساخت این غذا، خوردن آن نیست و کاراکترتان بجای خورد این تکه گوشت، از آن برای ضربه زدن به سایر دشمنان این بازی استفاده می‌کند.

جالب است بدانید که این سلاح که با نام The Ham Bat نیز در دنیای این بازی شناخته می‌شود، جزئیات جالبی دارد. یکی از این جزئیات این است که فرقی ندارد چقدر با The Ham Bat به سایر هیولاهای بازی ضربه می‌زنید، این سلاح هرگز شکل ظاهری‌اش را از دست نمی‌دهد و قدرت خودش را حفظ می‌کند. اما درست بعد از ۱۰ روز، این سلاح فاسد می‌شود و دیگر کاراکترتان امکان استفاده از The Ham Bat را نخواهد داشت.

Ninja Gum Weapons – بازی Ninjala

best-games-with-food-guns

Ninjala یکی دیگر از آن دسته از بازی‌های رایگان دوست داشتنی است که نینتندو آن را ساخت. این بازی در سال ۲۰۲۰ توسط استودیوی نینتندو انحصارا برای نینتندو سوئیچ ساخته شد و کاملا رایگان بود. Ninjala یک بازی اکشن – مبارزه‌ای بود که دنیای متفاوتی را به تصویر می‌کشید. دنیایی که انجمن بین‌المللی نینجاها یا همان The World Ninja Association، موفق شده‌ تا راهی برای فعال کردن قدرت‌های خاص نینجایی افراد پیدا کنند و این راه، چیزی جز یک آدامس بادکنکی نیست!

در دنیای این بازی ویدئویی یک آدامس جادویی به نام Ninja Gum وجود دارد که افراد می‌توانند با جویدن آن، قدرت‌های خاص نینجایی خودشان را بیدار کنند. همچنین این آدامس به عنوان یکی از قوی‌ترین سلاح‌های بازی نیز شناخته می‌شود و کاراکترهای بازی می‌توانند از این آدامس سلاح‌های مختلفی بسازند و به آن شکل دهند. از چکش و شمشیر بگیرید، تا مته و چاقو!

The Holy Mackerel و The Mad Milk – بازی Team Fortress 2

best-games-with-food-guns

Team Fortress 2 یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های شوتر – آنلاین روی پی‌سی است که توسط استودیوی Valve ساخته شده. در دنیای این بازی شما می‌توانید سلاح‌های عجیب و غریب بسیاری را پیدا کنید که در نگاه اول نه‌تنها ظاهر خوبی ندارند، بلکه ابدا با عقل جور در نمی‌آیند. اما با این‌حال کارشان را به خوبی انجام می‌دهند و پلیرهای بسیاری از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما با تمام این توضیحات، The Holy Mackerel و The Mad Milk، سلاح‌هایی‌اند واقعا هیچ توضیحی برایشان نداریم!

The Holy Mackerel یک ماهی نیمه‌پز و غول‌پیکر است که مانند یک ساندویچ، در یک روزنامه قدیمی پیچیده شده و شما می‌توانید از آن به عنوان یک تفنگ استفاده کنید. تازه وقتی پلیری را با این سلاح می‌کشید، نوشته Fish Kill ظاهر می‌شود که شوخی نسبتا بامزه‌ای است. از طرفی سلاح The Mad Milk نیز همانطور که از نامش پیداست، یک بطری پر از شیر است که وقتی از آن برای شلیک به سایر پلیرها استفاده می‌کنید، بجای آن‌که از میزان سلامتی آن‌ها بکاهد، آن‌ها را هیل می‌کند که راستش را بخواهید، طبیعی است! به هرحال همه می‌دانند که شیر برای سلامتی چقدر مهم است!

The Chef Class – بازی Yakuza: Like A Dragon

best-games-with-food-guns

یکی از دوست داشتنی‌ترین چیزها درباره سلاح‌ها، سورئال بودن آن‌هاست. موضوعی که به خوبی در دنیای بازی Yakuza: Like A Dragon صدق می‌کند. این بازی ابدا یک عنوان کمدی نیست و اتفاقا خودش را کاملا جدی می‌گیرد. اما با این‌حال یکسری ساید کوئست مخفی در دنیای این بازی وجود دارد که شما می‌توانید با انجام دادن آن‌ها، توانایی‌های جدیدی در مبارزه کسب کنید. یکی از این ساید کوئست‌ها، آشپزی است و شما می‌توانید با یادگرفتن مهارت آشپزی، از این مهارت در مبارزات خودتان استفاده کنید.

یاد گرفتن آشپزی باعث می‌شود تا کاراکترتان بتواند از قاشق، چنگال و حتی ظروف آشپزی در مبارزات استفاده کند. اما یکی از عجیب‌ترین آن‌ها سلاحی به نام Peppermill Blow است. این سلاح درواقع یک آسیاب‌کن جیبی است که شما می‌توانید از آن استفاده کنید و فلفل به صورت دشمنان بپاشید.

The Frozen Speartuna – بازی  Monster Hunter: World

best-games-with-food-guns

اگر ایده استفاده از یک تکه گوشت در بازی Don’t Starve برایتان آن‌چنان تعجب‌آور نیست؛ باید بگویم که بازی Monster Hunter: World ایده عجیبی‌تری را نیز به دنیای بازی‌های ویدیویی باز کرده. شما در دنیای این بازی یک شمشیر ماهی وجود دارد که در کمال تعجب شما می‌توانید از آن به عنوان سلاح نیز استفاده کنید.

این سلاح که با نام The Frozen Speartuna نیز شناخته می‌شود، قدرت فوق‌العاده‌ای دارد و از آن می‌توان به عنوان یکی از قوی‌ترین سلاح‌های بازی Monster Hunter: World یاد کرد. جالب‌تر این‌ که این بازی در سال ۲۰۱۸ توسط استودیوی کپ‌کام ساخته شد و در دنیای بازی‌های اکشن – نقش آفرینی جریان داشت و به عنوان یکی از بهترین بازی‌ها در ژانر خودش شناخته می‌شود.

Kazooie’s Eggs – بازی Banjo-Kazooie

best-games-with-food-guns

Banjo-Kazooie یکی از قدیمی‌ترین فرنچایزهای ویدئویی تاریخ است که اگرچه در ایران چندان شناخته‌شده نیست، اما پتانسیل‌های بالایی دارد. این بازی در سال برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۷ منتشر شد و در سبک بازی‌های پلتفرم روایت می‌شد. در یکی از مراحل اولیه این بازی شما بازی به شما یاد می‌دهد که چگونه تخم مرغ پرت کنید! درواقع تخم مرغ‌ها در این بازی نقش یک وسیله دفاعی را ایفا می‌کنند.

اما جالب‌تر این‌که‌ در همان مرحله، کاراکتر Kazooie نشان می‌دهد که مهارت بیشتری در پرتاب تخم مرغ‌ها دارد و اگر شما از این کاراکتر استفاده کنید، می‌توانید نه‌تنها از تخم مرغ‌ها برای دفع حملات دشمنان، بلکه برای حمله به آن‌ها نیز کمک بگیرید.

The Kongs’ Guns – بازی Donkey Kong 64

best-games-with-food-guns

بازی Donkey Kong 64 دست روی ایده خلاقانه‌ای گذاشته است. این بازی از میوه‌ها به عنوان سلاح استفاده می‌کند. اما نکته جالب ماجرا توجه سازندگان بازی Donkey Kong 64 به این موضوع است. داستان بازی درباره خانواده کانگ است، دوست جایی‌که خانوادگی آن‌ها یعنی فانکی کانگ تصمیم به اداره یک فروشگاه اسلحه فروشی می‌شود. اما از آن‌جایی که این خانواده در جنگل زندگی می‌کنند و به باورت و گلوله دسترسی ندارند، فانکی کانگ تصمیم می‌گیرد که از میوه‌ها به عنوان گلوله استفاده کند.

آناناس، نارگیل، انگور، بادام زمینی و سیب تنها بخشی از میوه‌های جذابی هستند که شما می‌توانید در دنیای این بازی استفاده کنید. موضوع دیگر این است که مغازه اسلحه فروشی فانکی کانگ، تماما به طرز ماهرانه‌ای از چوب ساخته شده که نشان می‌دهد آن‌ها ساکن جنگل هستند.

Nuka Cola Weapons – فرنچایز  Fallout 

best-games-with-food-guns

فرنچایز جذاب Fallout به خوبی دنیایی پساآخرالزمانی را به تصویر کشید. دنیایی که حالا توسط یک جنگ هسته‌ای به مرز نابودی کشانده شده و انسان‌ها باید برای بقای خودشان تلاش کنند. اما این دنیا همیشه همین‌قدر بی‌رحم نبود! تا پیش از جنگ هسته‌ای، این دنیا زیبا و پویا بود و خوراکی‌های خوشمزه‌ای را نیز می‌شد در آن‌ها پیدا کرد که نوشیدنی نوکا کولا یکی از آن‌ها بود. اما حالا پس از جنگ، این نوشیدنی تبدیل به یک سلاح کشتار جمعی شده!

در دنیای این بازی شما می‌توانید با استفاده از مواد اولیه‌ای که پیدا می‌کنید، ترکیبی از خطرناک از نوشابه نوکا کولا بسازید. شما می‌توانید یک نارنجک هسته‌ای بسازید و حتی، از این نوشابه، یک تپانچه کوچک جیبی درست کنید. 

فؤاد رحیمی
فؤاد رحیمی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها