ترکیب نمک و مایع ظرفشویی چه لکه هایی رو پاک میکنه؟

  • راضیه میرزاحیدری راضیه میرزاحیدری
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نمناک نوشت: ترکیب نمک و مایع ظرفشویی کاربردهای مختلفی دارد که به چند مورد از آنها اشاره و همچنین روش ساخت یک شوینده قوی با ترکیب نمک و مایع ظرفشویی را نیز در اختیار دارید.

دلیل ترکیب نمک و مایع ظرفشویی توسط برخی از خانم ها

داشتن یک خانه مرتب و تمیز نه تنها برای سلامتی شما مفید است بلکه بهره وری شما را نیز افزایش می دهد. گاهی اوقات تمیز کردن را به تعویق می اندازیم زیرا زمان و تلاش زیادی را می طلبد. در واقع تمیز کردن کار مورد علاقه هیچ کس نیست، اما به هر حال باید انجام شود به همین دلیل است که نکات و ترفندهای بیشتری وجود دارد تا این کار را تا حد امکان آسان کنید. در میان دهها روش پیشنهادی، ترفندی وجود دارد که با کمک نمک، تمیز کردن را بسیار سریعتر و سرگرم کننده تر می کند.

وقت آن رسیده است که نتایج فوق العاده ای را که از این ترکیب ساده و در عین حال قدرتمند به دست می آید، کشف کنید.

روش ساخت یک شوینده قوی با ترکیب نمک و مایع ظرفشویی

100 میلی لیتر مایع ظرفشویی را با 100 میلی لیتر آب مخلوط کرده و 2 قاشق غذاخوری نمک و 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن اضافه کرده و خوب بهم بزنید تا خوب مخلوط شود. حالا این مخلوط را در یک بطری خالی مواد شوینده بریزید تا در مواقع لازم از آن استفاده کنید.

کاربرد ترکیب نمک و مایع ظرفشویی

برای موارد زیر، میتوانید نمک را با مایع ظرفشویی ترکیب کنید.

از بین بردن لکه

بافت ساینده نمک همراه با خواص پاک کنندگی مایع ظرفشویی، این مخلوط را در از بین بردن لکه های سرسخت موثر می کند. می توان از آن بر روی پارچه، فرش و سطوح سخت استفاده کرد.

رفع چربی

مواد شوینده به دلیل توانایی آنها در از بین بردن چربی شناخته شده است و هنگامی که با نمک ترکیب می شود، این توانایی موثرتر می شود. این ترکیب برای تمیز کردن چربی از سطوح چرب آشپزخانه، اجاق گاز و رنده ایده آل است.

ساینده بودن

بافت دانه‌ای نمک یک عنصر ساینده به مایع ظرف‌شویی اضافه می‌کند و آن را برای پاک کردن کثیفی روی سطوح مختلف، قوی تر می‌کند. این ترکیب را می توان روی سینک، کاشی و سایر سطوح سخت اعمال کرد.

بو زدایی

بوی خوش مایع ظرفشویی، همراه با توانایی نمک در جذب بو، می تواند به رفع بوی بد و ایجاد طراوت اتاق کمک کند.

راضیه میرزاحیدری
راضیه میرزاحیدری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها