مردم کدام کشور بدترین رانندگان جهان هستند؟

  • راضیه میرزاحیدری راضیه میرزاحیدری
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.2 دقیقه

روزیاتو نوشت: احتمال مرگ در یک تصادف رانندگی در جمهوری دومینیکن ۱۵ برابر بیشتر از ایسلند است. 

تصویر زیر از سازمان بهداشت جهانی، نرخ مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای را به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به تفکیک کشورها نشان می دهد. همانطور که از این تصویر مشخص است، خاورمیانه و آفریقا بیشترین نرخ تصادفات جاده ای را دارند.

1

جمهوری دومینیکن، بیشترین میزان تصادفات جاده ای را به خود اختصاص داده است. در این کشور، ۴۱.۷ مرگ ناشی از رانندگی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر وجود دارد. اگر عمر انسان را به طور متوسط ۷۰ سال در نظر بگیریم، این بدان معناست که احتمال مرگ یک فرد در جمهوری دومینیکن بر اثر حوادث رانندگی ۱ به ۴۸۰ است!

9 کشور بعدی عبارت‌اند از:

  1. تایلند

  2. ونزوئلا

  3. ایران

  4. نیجریه

  5. آفریقای جنوبی

  6. عراق

  7. گینه بیسائو

  8. عمان

  9. چاد

1

بسیاری از مرگ و میرها در این کشورها با موتور سیکلت اتفاق می‌افتد، اگرچه تعداد قابل توجهی از تصادفات مربوط به خودروها است. بسیاری از این تصادفات ناشی از رانندگی در حالت مستی هستند.

ایسلند، کمترین میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای را دارد. این کشور، به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، تنها ۲.۸ مرگ و میر جاده ای دارد. سوئد در جایگاه بعدی قرار دارد. ایمن‌ترین کشورها پس از این دو کشور به ترتیب نزولی، بریتانیا، هلند، نروژ و سوئیس و دانمارک هستند.

1

چه اقداماتی می تواند به کاهش تصادفات جاده ای کمک کند؟

آموزش رانندگان و استانداردها و قوانین رانندگی می توانند به کاهش تصادفات جاده ای کمک کنند.

همچنین، اجرای دقیق تر قوانین رانندگی برای جلوگیری از رانندگی پس از مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر و همچنین تست و بررسی دقیق تر خودروها کمک‌کننده خواهد بود.

بیشتر کشورهایی که کمترین نرخ تصادفات جاده ای را دارند، کشورهای ثروتمند و توسعه‌یافته ای هستند که بودجه لازم برای بهبود استانداردها و… را دارند.

با این حال، اگرچه کشورهای کمتر توسعه‌یافته ممکن است بودجه مشابهی در دسترس نداشته باشند، اما در صورت تمایل می توانند تغییراتی ایجاد کنند.

راضیه میرزاحیدری
راضیه میرزاحیدری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها