مرغ گشنیزی همان غذاییست که شما دنبال آن می‌گردید!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.6 دقیقه

 راهنماتو- «دنبال یه غذای ساده و راحت و خوشبویی؟! همینو بپز!»

تنوع غذایی با مرغ، آن هم سینه مرغ خیلی زیاد است. گاهی اوقات ممکن است ذهنتان قفل بشود و فقط به غذاهای همیشگی و تکراری فکر کنید اما واقعیت این است که دنیای آشپزی بسیار گسترده است و چشم که بچرخانید دستورهای متنوع و جذابی پیدا خواهید کرد که بعضی از آنها با یک بار طبخ به برنامه غذایی همیشگیتان اضافه خواهند شد!

به گزارش راهنماتو، مرغ گشنیزی از آن دست غذاهایی است که وقتی گرسنه هستید ولی نه حوصله آشپزی کردن دارید و نه زمان زیادی که به آن اختصاص بدهید به داد شما خواهد رسید! برای همین ایده‌آل ترین کار ممکن این است که در چنین زمان‌هایی دستور پخت غذایی را داشته باشید که به آسان ترین صورت ممکن حاضر می‌شود ولی از همان همیشگی‌ها نیست! مرغ گشنیزی غذایی است که همین الان شما طالب آن هستید ولی شاید خودتان ندانید! باور نمی‌کنید؟! امتحان کنید!

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
سینه مرغ بدون استخوان

2 عدد

سیر رنده شده

5 حبه

گشنیز تازه

200 گرم

زعفران دم کرده

به میزان سخاوت شما!

مواد لازم برای سس ترکیبی:

ماده غذاییمقدار
سس مایونز

2 قاشق غذاخوری

ماست چکیده

5 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و ادویه کاری

به میزان لازم

آب جوشنصف استکان

طرز تهیه:

آیا غذایی با این میزان مواد اولیه سراغ دارید؟! ساده و راحت، طوری که با تمام محتویات یخچال و فریزر و کابینت شما همخوانی داشته باشد؟! راهنماتو را دنبال کنید تا همیشه از این غذاهای جذاب به شما معرفی کنیم!

سینه مرغ را به صورت مکعب‌های کوچک برش بزنید. سیر را پوست گرفته و له کنید. یک تابه مناسب روی گاز بگذارید و مقداری روغن در آن بریزید و سیر را به آن اضافه کنید و همین که یک دور با کفگیر یا قاشق سیر را در تابه چرخاندید و عطر آن در حال برخاستن بود مرغ‌ها را هم به آن اضافه کنید. حرارت گاز را کم کنید تا سیر خیلی زود نسوزد و زحمات شما پایمال نشود!

در این فاصله که سیر و مرغ با هم معاشرت می‌کنند شما سس ترکیبی را آماده کنید.

سس مایونز و ماست چکیده را به همراه نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و ادویه کاری به خوبی مخلوط کنید. ابتدا زعفران دم کرده را روی تکه‌های مرغ بریزید و رنگشان که طلایی شد و عطر زعفران همه جا را پر کرد سس خوشمزه را به آن اضافه کنید! مقداری هم آب جوش روی آنها بریزید تا مرغ‌ها با سس ترکیبی شما به خوبی بپزند. در تابه را هم یادتان باشد که ببندید! میزان آب جوش به اندازه نصف استکان باشد کافی است. قرار نیست این غذا آب دار باشد. ما انتظار یک خورش از آن نداریم!

در انتها و 5 دقیقه پایانی گشنیزهایی که به خوبی پاک کردید و آنها را شسته و خرد کرده‌اید روی مرغ‌ها بریزید و دیگر کار خاصی نمی‌ماند جز اینکه این غذای فوق‌العاده را میل بفرمایید.

این غذا با یک کته قالبی زعفرانی محشر خواهد شد. آن را از خودتان دریغ نکنید و حتما امتحانش کرده و لذتش را ببرید.

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها