زرشک پلوی مجلسی به سبک کارمندی! در کمتر از 40 دقیقه!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.1 دقیقه

راهنماتو- «املت؟! غذای حاضری؟! حرفشم نزن! سه سوته زرشک پلو درست می‌کنم برات!»

خانم‌های شاغل وقت کمتری دارند تا غذا بپزند. در زمان کم هم نمی‌شود خیلی از دستورهای غذایی را اجرا کرد. اما این زرشک پلو معجزه وار در کمتر از یک ساعت برای شما حاضر خواهد شد!

به گزارش راهنماتو، در زندگی همه ما زمان‌هایی وجود دارد که حال و حوصله آشپزی نداریم، یا به دلیل مشغله کاری فرصتمان کم است، یا اینکه بیماری اجازه فعالیت را به ما نمی‌دهد! تمام این موارد دلیل نمی‌شود غذا نخوریم! پس یاد گرفتن دستورهای غذایی ساده و کاربردی یکی از واجبات است! این زرشک پلو به سریع‌ترین حالت ممکن آماده می‌شود و کاملا هم مجلسی است! باور نمی‌کنید خب امتحان آن که ضرر ندارد!

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
سینه یا فیله مرغ

به مقدار لازم

پیاز متوسط

یک عدد

کره

50 گرم

نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، ادویه کاری و پولبیبر 

به میزان لازم

زعفران دم کرده

به میزان سخاوت شما

خلال بادام و خلال پسته

به مقدار دلخواه

زرشک

به میزان لازم

طرز تهیه:

پیاز را بشویید و پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. در یک تابه یا قابلمه پیاز را با مقداری روغن تفت بدهید تا سبک و نرم بشود. سینه یا فیله مرغ را به تکه‌های کوچکتر برش بزنید و به پیاز اضافه کرده و تفت بدهید. در این مرحله باید هیجان آشپزخانه را بالا ببرید و به ادویه‌ها اجازه بدهید خودنمایی کنند! نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، ادویه کاری و پولبیبر را اضافه کنید و هم بزنید. وقتی بوی ادویه‌ها بلند شد نوبت به زعفران دم کرده می‌رسد. آن را هم روی تمام مرغ‌ها بریزید. کره را به صورت قالبی داخل تابه و روی تکه‌های مرغ بگذارید و در ظرف را ببندید. حرارت را کم کنید تا مرغ‌ها و ادویه‌ها در کنار یکدیگر بپزند و عطر و بوی معرکه‌شان آشپزخانه را پر کند.

در 10 دقیقه پایانی زرشک شسته شده را به همراه خلال پسته و خلال بادام به مواد اضافه کنید و بعد دیگر زرشک پلوی معرکه‌ی شما حاضر خواهد بود. در کنار یک پلوی ایرانی با تزیین زعفران نوش سرو کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

نکته:

  • پولبیبر طعم تندی دارد. مقدار آن را به خوبی درنظر بگیرید.
  • اگر از حضور خلال‌ها در غذا دل خوشی ندارید قابل حذف است.
  • به دلیل اینکه سینه یا فیله مرغ زود می‌پزد این غذا در کمتر از 40 دقیقه آماده می‌شود. با همین روش می‌توانید از ران مرغ درسته هم استفاده کنید و زمان بیشتری برای طبخ آن درنظر بگیرید.

 

 

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها