جذاب‌ترین صندل‌های زنانه برای بهار و تابستان

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

استفاده از صندل در فصل تابستان، علاوه بر اینکه پوشیدن آن خیلی سریع و راحت است، باعث می‌شود که پاهای شما آزادتر باشند و کمتر عرق کنند. فضای باز صندل نسبت به کتونی، باعث شده است در روزهای گرم سال، افراد بیشتر تمایل به پوشیدن صندل داشته باشند. اگر تمایل به خرید صندل زنانه دارید، بهتر است ابتدا با نام انواع صندل زنانه آشنا شوید؛ در ادامه این مقاله اسم انواع صندل های زنانه محبوب خانم ها رو ذکر می کنیم و هرکدام رو توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید. 

1

انواع صندل زنانه ( 7 تا از محبوب‌ترین مدل‌ها)

نمناک نوشت، با تغییر فصل و شروع هوای گرم، ممکن است به طور موقت کتونی خود را با صندل عوض کنید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید. تفاوت ظاهری صندل‌ها باعث می‌شود در وهله اول نتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در حال حاضر 7 مدل صندل در ایران محبوبیت بیشتری دارند که قرار است در ادامه این مطلب با نام و کارایی آن‌ها آشنا شوید.

نام انواع صندل زنانه:

 

  • صندل لژدار
  • صندل لاانگشتی
  • صندل بند دار
  • صندل پاشنه دار
  • صندل تخت
  • صندل مجلسی
  • صندل طبی

در ادامه هر کدام از این صندل ها را معرفی می کنیم.

صندل لژدار

ضخامت کفی صندل لژدار نسبت به بقیه صندل‌ها بیشتر است و قد شما را بلندتر نشان می‌دهد. اندازه ی کفی، نداشتن پاشنه و صاف نبودن کفی این صندل مانع پیچ خوردن پای شما در حین بالا رفتن از پله‌ها می‌شود. جنس این صندل از پلاستیک ساخته می‌شود.

 

صندل لاانگشتی

صندل لاانگشتی نوعی صندل نرم، سبک و روباز است که معمولا با بندی که بین دو انگشت پا قرار می‌گیرد، پوشیده می‌شود. شکل این صندل شبیه حرف Y است. ضخامت دمپایی لاانگشتی یا به‌قول خارجی‌ها فلیپ‌فلاپ کم است و برای قدم زدن در منزل و آشپزی‌کردن مناسب است.

این صندل جز کم‌وزن‌ترین دمپایی‌ها است و پاهای شما این محصول را مانند یک همراه می‌پذیرد و حس اضافی بودن به شما منتقل نمی‌کند.

صندل لاانگشتی از مواد مختلفی مانند لاستیک، پلاستیک، چرم یا مواد مصنوعی ساخته می‌شود. مدل‌های پلاستیکی و ساخته شده با مواد مصنوعی، در مقابل آب مقاوم هستند و شما می‌توانید به‌راحتی آن را بشویید.

دمپایی لا انگشتی را می‌توان با لباس‌های معمولی یا با لباس‌های غیر رسمی مانند دامن پوشید. از این صندل برای پوشیدن در ساحل، استخر و... استفاده می‌شود. با توجه به جنس ساخته شده، صندل لاانگشتی می‌تواند در برابر ساییدگی و پارگی مقاوم باشد.

 

صندل بند دار

صندل‌های بنددار در مدل‌های مختلفی مانند تخت یا پاشنه‌دار ساخته می‌شوند. کف برخی از این این صندل‌ها صاف هستند. از صندل بنددار در مناسبت‌های غیررسمی در کنار ساحل بیشتر استفاده می‌شود. بندهای این نوع صندل دور مچ پا بسته می‌شوند که می‌تواند استایل شما را جذاب‌تر کند.

 

صندل پاشنه دار

یکی از راه‌های افزایش قد در زنان، پوشیدن صندل پاشنه دار است. ارتفاع پاشنه‌های این صندل‌ها بین 3 تا 15 سانتی‌متر است. پاشنه‌ها معمولا در مدل‌های مختلف مانند پاشنه ی براقی و... ساخته می‌شود. به‌دلیل ظاهر شیک این مدل‌ها، در محیط‌های رسمی و مناسبت‌های خاص استفاده می‌شود. البته باید بدانید که پوشیدن صندل در برخی از شرکت‌ها ممنوع است.

1

صندل تخت

برخی از بانوان به‌دلیل پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار، به بیماری زانو درد دچار شده‌اند. برای اینکه زانو‌های شما در حین استفاده از صندل درد نگیرد، می‌توانید مدل تخت استفاده کنید. قسمت پاشنه برخی از مدل‌های صندل تخت، نسبت به قسمت انگشتان بلندتر است؛ ولی اندازه پاشنه نسبت به مدل پاشنه‌دار کمتر است.

دلیل پوشیدن صندل تخت در میان برخی از خانم‌ها، این است که پوشیدن این مدل در کمتر از 1 ثانیه رقم می‌خورد. از طرفی دیگر راه‌رفتن با صندل تخت به‌دلیل داشتن سطح صاف و نزدیکی پا به زمین، راحت است.

از صندل تخت در مکان‌های غیررسمی در کنار خانواده مانند خانه، کافه، کویرگردی و... استفاده می‌شود.

 

صندل مجلسی

صندل مجلسی دارای تزئیناتی مانند بدلیجات، مهره‌ها یا گل هستند. یکی از خصوصیات صندل مجلسی، داشتن پاشنه است. در مجلس شما معمولا چندین بار بلند می‌شوید و می‌ایستید. پس در حین انتخاب صندل مجلسی، به اندازه ی پاشنه اهمیت بدهید.

صندل استیلتو، پلت‌فرم، پاشنه کوتاه و... در دسته ی صندل مجلسی قرار می‌گیرند. اندازه ی پاشنه، رنگ و شکل صندل در هر مدل متفاوت است.

صندل‌های مخصوص مجلس، به‌خوبی با شلوار و دامن ست می‌شوند و قد و قامتی جذاب را به ارمغان می‌آورند. هنگام ایستادن با صندل مجلسی، باید تمام پای شما در کف صندل قرار بگیرد. اگر صندل کوچک‌تر از پای شما باشد، پاشنه‌های شما از پشت یا خارج از کف پا بیرون می‌زند یا هر یک از انگشتان پای شما از جلو کشیده یا آویزان می‌شود.

 

صندل طبی

صندل طبی محافظ پای شما است و می‌توانید به‌راحتی با آن قدم بزنید و به پیاده‌روی بروید. زیره این نوع صندل‌ها برای اینکه احساس راحتی داشته باشید و فشار کمتری را احساس کنید جوری طراحی شده اند تا قوس پاهای شما را بپوشانند؛ کفی صندل طبی مانند دمپایی لژدار ضخیم است و این صندل فاقد پاشنه است.

1

جمع بندی

در این مطلب شما با نام انواع صندل زنانه مانند لاانگشتی، پاشنه‌دار، بند‌دار و... آشنا شده‌اید. اگر قرار است به مهمانی بروید، صندل پاشنه‌دار یا مجلسی بهترین گزینه برای شما است. اگر پاهای شما بعد از پوشیدن صندل پاشنه‌دار درد می‌گیرد، بهتر است به‌دنبال تهیه یک صندل طبی باشید. در صورتی‌که تصمیم دارید از دریا دیدن کنید، می‌توانید از صندل تخت، لاانگشتی یا بنددار استفاده کنید.

 

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها