این شیرینی برزیلی رو درست کن و همراه یه فنجون قهوه بخور!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.6 دقیقه

راهنماتو- «این شیرینی بود یا بمب؟! بی نظیره!»

شیرینی‌ها در دل همه آدم‌ها جایگاه خاصی دارند! پیر و جوان، کوچک و بزرگ با دیدن هر مدل شیرینی دلشان می‌لرزد! سلیقه‌ها متفاوت است اما بعضی از شیرینی‌ها برای همه جذاب هستند و نمی‌شود نسبت به آنها بی تفاوت ماند! حتی اگر رژیم دارید یا ورزشکار باشید باز هم دور از آن اراده فولادین می‌خواهد. شیرینی کاراملی برزیلی پیش روی شما هم از آن دست شیرینی‌هاست که مقاومت کردن در برابرش خیلی سخت است!

به گزارش راهنماتو، تصورش را بکنید شیرینی لقمه‌ای که در کنار قهوه برزیلی سرو بشود مگر می‌شود از آن چشم پوشی کرد؟! آن هم وقتی رنگ و روی کاراملی داشته باشد؟! حرفش را نزنید! آنقدر هم ساده تهیه می‌شود و مواد اولیه آسانی دارد که نسبت به تهیه کردن آن هم نمی‌توانید خویشتن داری کنید!

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
پودر نارگیل

120 گرم

شیرعسلی

یک قوطی

کره

30 گرم

زرده تخم مرغ

یک عدد

وانیل

کمی

شکر

200 گرم

آب

یک لیوان

سرکه سفید

2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

مواد لازم را دیدید؟ چیز عجیب و غریبی داشت؟! قطعا خیر! پس خیالتان راحت که اسم این شیرینی برزیلی است اما تهیه کردن آن ساده تر از شیرینی‌های وطنی خواهد بود!

برای درست کردن آن اولین کاری که باید انجام بدهید مخلوط کردن پودر نارگیل، شیرعسلی و وانیل در یک تابه نچسب است. آنها را با هم ترکیب کنید و تفت بدهید. کره را هم اضافه کنید و وقتی ذوب شد و با مواد به خوبی مخلوطش کردید زرده تخم مرغ را اضافه کنید. باید مدام هم بزنید تا ته نگیرد و دچار سوختگی نشود. وقتی خمیر مورد نظر به حالت چسبنده درآمد و کاملا یکدست شد از روی گاز بردارید و به ظرف دیگری منتقل کنید. در آن را ببندید و برای یک ساعت در یخچال قرار بدهید. باید خمیر شما خنک شود.

بعد از طی این مدت از خمیر پخته و آماده شده به اندازه گردوهای ریز بردارید و در دستتان به آن حالت بدهید. کاملا گرد باشد و منسجم تا شیرینی‌های شما زیبایی خود را هم حفظ کنند.

سس کارامل را درست کنید. در یک تابه آب، شکر و سرکه را بریزید و بدون اینکه آن را هم بزنید روی حرارت خیلی کم گاز قرار بدهید. اجازه بدهید مواد خودشان با هم معاشرت کنند و ترکیب شوند و به رنگ کاراملی دربیایند. اصلا وسوسه نشوید که آن را هم بزنید! وقتی کاراملی شد دیگر کار شما به انتها رسیده است. گلوله‌های شیرینی را داخل کارامل موردنظر بغلتانید و در ظرفی که کف آن را با کاغذ روغنی پوشانده‌اید بگذارید.

شیرینی شما به همین سادگی آماده شد. بعد از اینکه مقداری خنک شد به راحتی می‌توانید آن را سرو کرده و میل بفرمایید. حتما آن را در کنار یک فنجان قهوه برای پذیرایی از خود یا مهمانانتان قرار بدهید تا طعم خوش آن چند برابر شود.

این شیرینی به سرعت حاضر می‌شود و ماندگاری خوبی هم دارد. بافت بیرونی آن به دلیل وجود کارامل ترد است و داخل آن نرمی خاصی دارد. نوش جان کنید و مطمئن باشید که به یکی از همیشگی‌ترین‌های خانه‌ی شما تبدیل خواهد شد.

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها