خوشمزه‌ترین تارت مربایی زندگیت رو خودت بپز! در عرض نیم ساعت!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.8 دقیقه

راهنماتو- «تارت درست کردن که کار هرکسی نیست! بابا از قنادی بخر راحت نوش جان کن دیگه!»

تارت اسم سخت و بزرگی دارد! اما در واقعیت با امکاناتی که امروزه در دسترس همگان است به راحتی می‌توانید آن را در منزل درست کرده و اهل خانه و حتی مهمانانتان را شگفت زده کنید! حتی از یک کیک ساده هم تهیه کردنش آسانتر و راحتتر است! در عرض نیم ساعت تارت مربایی فوق العاده‌ای خواهید داشت که دل هر کسی را در دست خواهد گرفت!

به گزارش راهنماتو، اگر از دیدن تارت‌های مربایی در یخچال شیرینی فروشی‌ها همیشه شاد می‌شوید بهتر است این بار با خودکفایی و آماده کردن آن توسط دستان هنرمند خودتان شادتر هم بشوید!

مربای انتخابی شما به خودتان بستگی دارد. فرقی نمی‌کند مربای آلبالو دوست دارید یا مربای هویج! فقط باید مربا باشد. حتی اگر مربای خانگی هم دارید که دیگر نور علی نور خواهد شد. دست به کار بشوید که حیف است این هنرنمایی از کف شما برود در حالی که می‌توانید با دیدن زیبایی و جذابیت و خوشمزگی آن حال خوب هم به خودتان هدیه کنید!

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
خمیر هزارلای آماده

یک بسته

مربای آلبالو یا هر نوع مربا یا مارمالاد دلخواه

200 گرم

آرد

نصف پیمانه

شکر

1/3 پیمانه

کره آب شده

70 گرم

طرز تهیه:

خمیر هزارلا در تمام فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها موجود است. یک بسته بخرید و اگر دوست دارید همیشه بتوانید هنر خودتان را نوش جان کنید همیشه در فریزر داشته باشید.

خمیر را مدتی قبل از مصرف از فریزر بیرون بیاورید تا یخ آن باز شود و نرم شده و آماده درست کردن تارت خوشمزه شما باشد.

کف سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و خمیر را در آن قرار داده و به مدت 20 دقیقه در فر با حرارت 200 درجه سانتیگراد بگذارید. در این فاصله روی خمیر شما برشته می‌شود و پف می‌کند. بعد از اینکه از فر بیرون آوردید پف روی آن را با قاشق یا لیسک بخوابانید، اگر خرد شد هیچ اشکالی ندارد و از این اتفاق اصلا نترسید!

در یک ظرف آرد، شکر، وانیل و کره‌ای را که ذوب کرده‌اید مخلوط کنید. فقط در حدی که ترکیب بشوند کافی است. قرار نیست بافت آن نرم، منسجم یا خمیر مانند باشد. با این روش اسکرامبل شما آماده می‌شود.

روی خمیر هزارلای پخته و برشته شده را با هر نوع مربا یا مارمالادی که مورد علاقه‌تان است پوشش بدهید. از مواد اسکرامبل به صورت تکه‌های کوچک روی مرباها پخش کنید. تمام قسمت‌ها را نیازی نیست که بپوشانید. اسکرامبل به صورت تکه‌ای قرار می‌گیرد و به همین شکل هم پخته خواهد شد. بعد از اینکه تمام مواد شما در قسمت‌های لازم قرار گرفت سینی را داخل فر با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 10 دقیقه بگذارید تا تارت شما بپزد. اگر دوست دارید روی تارت شما هم برشته بشود و اسکرامبل‌ها هم طلایی باشند چند دقیقه‌ی کوتاه هم حرارت را از بالا روشن کنید. حتما بعد از این کار شاهد و ناظر باشید که بعد از برشته شدن آن را از فر بیرون بیاورید و نسوزد.

بعد از آماده شدن تارت‌ موردنظر آن را از فر بیرون آورده و به صورت مربع‌های یک اندازه برش بزنید و در ظرف سرو قرار دهید.

یک تارت بی نهایت خوشمزه، با حداقل امکانات و در سریع‌ترین زمان ممکن آماده کرده‌اید که نقش هنرمندی شما روی آن به خوبی آشکار است.

در کنار یک فنجان قهوه یا چای نوش جان بفرمایید و لذتش را ببرید!

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها