5 پارک پرگل ارومیه برای قدم زنی بهاری

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.4 دقیقه

راهنماتو- یکی از دیدنی‌ترین شهرهای آذربایجان غربی شهر ارومیه است. ارومیه را اکثرا با دریاچه زیبایش، دریاچه‌هایی مثل دالامپر و روستایی مثل روستای بند می‌شناسند. اما همواره نمی‌توان در دل طبیعت بود. گاهی وقت تنگ است و دل تنگ‌تر. پس بهتر است به پارک‌های ارومیه اکتفا کنیم که نزدیک مرکز شهر هستند، اما دست کمی از مناطق گردشگری و طبیعی آن ندارند. برخی از این پارک‌ها به دلیل همجواری با رود، زیبایی چشم‌نوازی برای قدم‌زنی‌های بهاری دارند و برخی دیگر با باغچه‌های پرگلشان در هوایی مطلوب دل ما را با خود می‌برند. اگر پارک‌های جذاب ارومیه را نمی‌شناسید با راهنماتو همراه بمانید.

1

1. پارک ملت ارومیه

به گزارش راهنماتو، یکی از قدیمی‌ترین و آرامش‌بخش‌ترین پارک‌های ارومیه، پارک ملت است. ممکن است بپرسید چرا آرامش‌بخش؟ به این دلیل که این پارک در مجاورت رودخانه شهر جایی ساخته شده است. بنابرانی نصف زیبایی‌های آن به دلیل طبیعت زیبایی است که در دل ارومیه قرار گرفته است. نکته این است که جدای از باغچه‌های پرگل پارک ملت که قدم زدن ما را لذت‌بخش‌تر می‌کند باید به درختان میوه این پارک هم اشاره کنیم که در فصل بهار پر می‌شوند از شکوفه‌های رنگارنگ. از طرفی درخت‌های چنار بر پارک سایه انداخته‌اند و ما را به دل سرسبزی فرو می‌برند. ضمنا اگر مسافر شهر ارومیه باشید می‌توانید در این پارک اسکان کنید!

برای رفتن به پارک ملت ارومیه بهتر است به نزدیکی رودخانه شهر چایی بروید.

1

2. پارک گوللر باغی ارومیه

بدون شک یکی از پرگل‌ترین پارک‌های ارومیه در فصل بهار پارک گولر باغی است که برخی آن را پارک دانشجو نیز می‌نامند. وقتی فصل بهار می‌شود ما این پارک را همچون فرشی از گل می‌بینیم که در هیچ جای دیگری از ارومیه نمی‌توان چنین منظره زیبایی دید. این پارک 6 هکتار مساحت دارد، به همین دلیل حتی در روزهای شلوغ می‌توانیم گوشه‌ای دنج برای آرامش یافتن پیدا کنیم یا در پیاده‌روهایش قدم بزنیم و برای ادامه زندگی الهام بگیریم.

برای رفتن به پارک گوللر باغی ارومیه باید به آدرس خطای لو،کنار‌گذر امام علی مراجعه کنیم. حتی در این کنار گذر نیز پارک زیبای دانشجو مشخص است.

1

3. پارک تخم مرغی ارومیه

وقتی برای خرید سوغاتی یا لوازم دیگر به بازارچه‌های ارومیه به خصوص بازارچه اول آن مراجعه کردید و پس از کل گشت‌وگذار احساس کردید نیاز به کمی آرامش و استراحت دارید بهتر است به پارک تخم مرغی ارومیه بروید. این پارک زیبا که یکی دیگر از پارک‌های پر گل ارومیه به حساب می‌آید با نام‌های ایثار و استقلال نیز شناخته می‌شود. حال اگر بپرسید که چرا نام این پارک را تخم مرغی گذاشته‌اند باید شکل کلی آن که بی شباهت به تخم مرغ نیست اشاره کنیم.

برای رفتن به پارک تخم مرغی ارومیه بهتر است به ابتدای شهرک ایثار بروید.

1

4. پارک جنگلی شیخ تپه ارومیه

یکی از بزرگترین و جذاب‌ترین پارک‌ها در ارومیه، پارک جنگلی شیخ تپه است. این پارک با امکانات متفاوتی که برای ما فراهم کرده است می‌تواند محلی مناسب برای پیک نیک، قدم زدن و حتی اسکان باشد. اگر می‌خواهید بدانید که چرا نام این پارک ارومیه را شیخ تپه گذاشته‌اند باید بگوییم که آن را در مجاورت تپه باستانی شیخ تپه ساخته‌اند. این پارک 44 هکتاری پر است از درخت‌های سرو و کاج که با سایه‌هاشان دل ما را چنگ می‌زنند و البته آلاچیق‌هایی امن که منتظرند تا ما به آن‌جا برویم و از طبیعتش لذت ببریم. در این پارک هرگونه امکانات رفاهی برای آسایش شما وجود دارد پس با خیال راحت برنامه خود را تنظیم کنید.

برای رفتن به پارک جنگلی شیخ تپه ارومیه به آدرس کوی دادگستری، بلوار نبوت، خیابان تمکین، خیابان شیخ تپه مراجعه کنید.

1

5. پارک ساعت ارومیه

یکی ار پارک‌های جذاب ارومیه که جان می‌دهد برای قدم زدن پارک ساعت ارومیه است. این پارک را به این جهت ساعتع نامیده‌اند که ساعتی بزرگ در آن وجود دارد (البته این ساعت از کار افتاده و عقربه ندارد). معماری این پارک به شکل مثلث است به همین دلیل وقتی یکی از اضلاع آن را بپیماییم پس از مدتی به راس آن می‌رسیم و باید مسیر خود را بشکنیم! باغچه‌های این پارک در فصل بهار پر هستند از گل‌های رنگارنگ به همین دلیل بد نیست که در یکی از عصرهای بهاری سری به آن بزنیم.

برای رفتن به پارک ساعت ارومیه به آدرس صائب تبریزی، کنار‌گذر باهنر مراجعه کنید.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها