اگه گیاهخواری یا شام سبک می‌خوای فقط این غذا رو درست کن: پوره بادمجون هندی!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 3.3 دقیقه

راهنماتو- «غذاهای جدید بخور! بذار روحت تازه بشه!»

غذاهای بین‌المللی را حتما نباید در رستوران‌های گرانقیمت خورد و هزینه‌ی بالایی هم پرداخت! به راحتی می‌توانید با پیدا کردن دستورهای غذایی معتبر آنها را در منزل درست کنید که هم در هزینه‌ها صرفه جویی شده باشد و هم اینکه طعم‌های جدید را امتحان کنید تا برنامه‌ی غذاییتان متنوع بشود.

به گزارش راهنماتو، پوره بادمجان هندی اصلا غذای عجیب و غریبی نیست! درست است که هندی‌های عزیز غذاهای پرادویه و تند دوست دارند ولی وقتی خودتان آشپز غذا هستید می‌توانید در میزان ادویه‌ها تعادلی به وجود بیاورید. بادمجان هم که به حول و قوه الهی دوست دارید! پس دیگر درنگ جایز نیست! همین امروز این غذای گیاهی را آماده کنید و لذتش را ببرید!

مواد لازم:

پیاز بزرگ ریز خرد شده

۱ عدد 

گوجه فرنگی ریز خرد شده

۳ عدد

بادمجان بزرگ 

۲ عدد 

پودر گشنیز

یک قاشق غذاخوری

نمک

به میزان لازم

پیازچه

۳ عدد کوچک (برای تزئین)

خردل

۱/۴ قاشق چایخوری

نعناع خشک

مقدار کمی

پودر فلفل سیاه

۱/۴ قاشق چایخوری

گشنیز تازه

برای تزئین

طرز تهیه:

اگر گیاه خوار هستید، اگر در رژیم لاغری قرار دارید و اگر حوصله گوشت و مرغ خوردن ندارید و دور آنها را می‌خواهید برای مدتی هم که شده خط بکشید این غذای سبک را برای شروع بپزید! یک سر به بمبئی و دهلی نو زدن کار سختی نیست! در همین آشپزخانه کوچک یا بزرگ خودتان هم می‌توانید مسافر هند باشید! به همین راحتی!

بادمجان‌ها را خیلی خوب بشویید و روی آنها چند عدد سوراخ ایجاد کنید. قرار است آنها را کباب کنید. اینکه از چه روشی برای کبابی کردن بادمجان‌ها استفاده می‌کنید هم به خودتان و امکانات شما بستگی دارد. می‌توانید از فر استفاده کنید یا اینکه به روش سنتی و معمول روی گاز آنها را کباب کنید. بعد از اینکه بادمجان‌ها کاملا کبابی و سیاه شدند آنها را کنار بگذارید تا کاملا خنک بشوند و بتوانید به راحتی پوست آنها را جدا کنید. اگر عجله دارید و زمان کم است آنها را زیر آب سرد بگیرید تا زودتر خنک شده و برای کندن پوست آماده بشوند!

بادمجان‌ها را در یک ظرف بزرگ بریزید و آنها را با گوشتکوب دستی یا برقی یا حتی چنگال کاملا له کنید. از دل و جانتان در این راه کمک بگیرید و زور بازو را هم به میان بیاورید! همت کرده و بادمجان‌ها را با بافتی یکدست پوره کنید.

پیاز را بشویید و پوست بگیرید و خیلی ریز خرد کنید حتی می‌توانید آن را رنده کنید. در یک تابه پیاز خرد یا رنده شده را با مقداری روغن تفت بدهید. در این فاصله که پیازها مشغول تفت خوردن و سبک شدن هستند گوجه فرنگی‌ها را بشویید و آنها را هم خیلی ریز خرد کنید. بعد از طلایی شدن پیازها نوبت به اضافه کردن گوجه فرنگی‌ها می‌رسد. کمی که از سرخ شدن گوجه فرنگی‌ها گذشت به سراغ ادویه‌ها بروید. عنصر اصلی در آشپزی هندی ادویه‌ها هستند. پودر فلفل، پودر گشنیز و نمک را به مواد داخل تابه اضافه کنید. عطر ادویه‌ها که فضای آشپزخانه را پر کرد نوبت به بادمجان‌ها می‌رسد. آنها را هم به تابه منتقل کنید و در آن را بگذارید. در اینجا کار اصلی شما تمام شده است و باید حرارت گاز را کم کنید تا مواد در کنار هم به آرامی بپزند. حدود 10 تا 15 دقیقه که از معاشرت مواد با هم گذشت و آب اضافی بادمجان و گوجه فرنگی گرفته شد باید خردل و نعناع خشک را به میدان دعوت کنید.

چند دقیقه هم از هم نشینی این مواد تازه اضافه شده که بگذرد غذای شما حاضر است. عطر نعناع و خردل در کنار دل نشینی بادمجان و گوجه فرنگی و رایحه خوش ادویه‌ها برای شما یک غذای سبک دلچسب آماده کرده است که باید آن را تهیه کنید، بخورید تا عمق لذتش را متوجه بشوید!

پوره بادمجان را در ظرف موردنظرتان سرو کنید و برای تزیین آن از پیازچه گشنیز تازه استفاده کنید. این غذا را با نان تازه میل کنید. نوش جان

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها