چای برگ انجیر را حتما امتحان کنید! پر از خاصیت و فایده!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.3 دقیقه

راهنماتو- «چقدر چایی داشتیم و نمی‌دونستیم! برگ انجیر؟!»

دنیای چای‌ها و دمنوش‌ها گستردگی زیادی دارد. اگر اهل نوشیدنی‌های گرم باشید حتما برایتان مهم است که تنوع را هم در این مسیر رعایت کنید. چای سیاه که محبوب ماست و یکی از همیشگی‌ترین نوشیدنی‌های روزانه به حساب می‌آید. چای عطردار یا ساده، با افزودنی‌های دلخواه مثل هل و گلاب و دارچین طرفداران خاص خودش را دارد.

به گزارش راهنماتو، معمولا افراد به دو دسته تقسیم می‌شوند: 1- آنهایی که عاشق چای و انواع دمنوش هستند. 2- آنهایی که قهوه را بر همه چیز ترجیح می‌دهند! البته یک دسته بینابین هم وجود دارد که از هر دو استقبال می‌کنند! اگر شما جزو دسته اول و بینابین هستید این چای خوشمزه و جدید را که پر از خاصیت است حتما تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. روزها به قدری طولانی هستند که باید برای خودتان سرگرمی‌های خوراکی و نوشیدنی آماده کنید، لابه لای آنها کتاب بخوانید و فیلم ببینید و پادکست و موسیقی هم گوش بدهید که نورعلی نور می‌شود! جدای از اینها اگر در کنار یک دوست یا عزیز این نوشیدنی‌ها را بخورید و از همکلامی با او استفاده کنید گرمای هر دو شما را غرق لذت خواهد کرد!

چای برگ انجیر یکی از آنهایی است که حتما باید امتحان کنید تا خودتان نتایج آن را ببینید و نمی‌توانید نسبت به خواص آن بی اعتنا باشید!

مواد لازم:

برگ تازه یا خشک انجیر یک یا 2 عدد

آب یک فنجان

عسل یا هر نوع شیرین کننده به صورت دلخواه

طرز تهیه:

برگ‌ها را کاملا بشویید. حتی اگر خشک هستند نیز آنها را شست و شو بدهید.

یک قوری یا هر ظرف مناسب دیگری را پر از آب کنید و روی گاز بگذارید تا آب به جوش بیاید. برگ‌های انجیر را داخل آن بریزید. در قوری یا ظرف موردنظر را بگذارید. حرارت گاز را کم کنید تا چای شما حدود 10 دقیقه روی گاز بجوشد. بعد از طی این مدت آن را از روی گاز بردارید و با همان در بسته بگذارید تا باز هم حدود 3-4 دقیقه بماند تا دم بشود. می‌توانید آن را روی وارمری که زیر آن شمع روشن است قرار بدهید.

چای مورد نظر را در فنجان یا استکان بریزید و با عسل، نبات یا هر شیرین کننده‌ای که تمایل دارید آن را بنوشید.

خواص برگ انجیر:

  • سرشار از آنتی اکسیدان است و آسیب‌هایی که بافت‌های بدن شما دچار شده است ترمیم خواهد کرد.
  • اگر دیابت دارید بهتر است بدانید این چای برای شما مناسب است چون به کاهش قند خون کمک می‌کند.
  • از آنجا که موجب کاهش کلسترول بد خون و افزایش کلسترول خوب خون می‌شود برای سلامت قلب شما مفید است.
  • به هضم غذا کمک زیادی می‌کند. اگر مشکلات گوارشی دارید برای شما مناسب است.

 

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها